Stel je persoonlijke vraag #37

Poenie werd het bij mij thuis genoemd

8 likes

Idk ik hoorde het in de ‘podcast psycholoog’ bij een afl over keuzes maken, hoofleraar psychologie van de UVA noemde die termen.

1 like

Frutje :woman_shrugging:

Tut :sweat_smile:

4 likes

Muis of poes :woozy_face:

3 likes

Ja wel met Antilliaanse/Surinaamse ouders maar het wordt aan beide kanten van de familie nog steeds zo genoemd. Ook door de jongere generatie.

Ik zou als ik ooit een kind heb wel de anatomische termen leren, maar in het dagelijks gebruik wel poenie gebruiken. Haha niet dat je het dagelijks zegt maar meer als standaard benaming.

1 like

Mimi noemde mijn moeder het. En pipi voor piemel

2 likes

Misschien een hele rare vraag, maar vraag je dat om aan te leren dat daar toestemming voor nodig is? Geen idee hoe oud je dochter is, maar voor mij klinkt het niet als een bekende vraag en ik was benieuwd naar de gedachte erachter.

1 like

Haha nee hoor ik heb er ook heel veel. Ik doe het echt voor de kleinste dingen al, bijvoorbeeld op tijd een cadeau voor iemand verzinnen. Of gewoon alvast herinneringen voor dingen die ik volgend jaar moet doen zodat ik het tegen die tijd niet ben vergeten op tijd te regelen.

2 likes

Gewoon een agenda dus? Ik gebruik wel de agenda op mijn telefoon voor afspraken/verjaardagen. Als je dat herinneringen noemt heb ik er ook wel 30+

2 likes

Deze standaard iPhone app bedoelde ik, weet niet of Android ook zoiets heeft:

Niet perse een agenda, want je kan ook gewoon iets erin zetten dat je om 17:00 op dinsdag een herinnering krijgt om te tanken ofzo, ik zeg maar wat. Je krijgt dan een pushnotificatie van je herinnering. Kan je in je agenda waarschijnlijk ook instellen maar ik vind het fijner om dat soort kleine dingen apart te houden

Vinden jullie het nog warm?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik wilde nog even in m’n badje zitten maar ik vind het echt fris nu

1 like

Vind echt top hoe je het doet! Geeft hoop voor de nieuwe generatie, bewust van grenzen! (Nee het is niet de schuld van vrouwen, ik bedoel dat dingen dan hopelijk minder uit de hand lopen en dat de samenleving andere normen krijgt)

1 like

Oh wat handig, maar nee dit ken ik niet als Android gebruiker. Wellicht is het er wel overigens, geen idee.

1 like

Ah oke, ja stel ik denk 's ochtends van oh ik moet vanmiddag een tomaat halen voor het avondeten, dan app ik het naar mezelf. Of als ik bijvoorbeeld een dag heb waarop ik allemaal ‘klusjes’ moet doen, app ik dat ook naar mezelf.
Alleen niet ver vooruit, dus niet voor volgende week bijvoorbeeld.

4 likes

Het is vooral benauwd hier

2 likes

Satisfyer

8 likes

Hahah nee, maar dat komt omdat ik het én de dag zelf doe én ik laat die appjes ongelezen staan. Dus als ik op mn telefoon kijk (wat ik te vaak doe op een dag), zie ik een ongelezen appje en denk ik oh ja moet tomaat halen zo.

1 like

Nou dit noemen we dus karma, ik ben niet thuis doei

2 likes