Stel je persoonlijke vraag #37

Naar aanleiding van de discussie in het wjekw zwanger kind topic. Anoniem:

• Ik ben ouder en heb te maken met psychische problemen bij mezelf
  • Ik ben geen ouder en heb te maken met psychische problemen bij mezelf
  • Ik ben ouder en heb geen psychische problemen
  • Ik ben ouder en mijn ouder(s) hebben/hadden psychische problemen
  • Ik ben geen ouder en mijn ouder(s) hebben/hadden te maken met psychische problemen
  • Ik ben ouder en mijn ouder(s) hebben geen psychische problemen
  • Ik heb een kinderwens en heb psychische problemen, maar dit laat ik mijn wens niet in de weg staan
  • Ik heb een kinderwens en heb psychische problemen. Dit laat mij twijfelen over mijn wens
  • Ik heb een kinderwens en heb psychische problemen, hierdoor heb ik besloten niks met mijn kinderwens te doen
  • Ik heb geen kinderwens en heb psychische problemen
  • Ik heb geen kinderwens en heb geen psychische problemen

0 stemmers

Psychische problemen kunnen natuurlijk ook bij partner zijn, maar dan werd het een mega grote poll.

Het is voor mij wel een reden om niet te hoopvol te zijn qua kinderwens

Ik ben er een keer voor geinterviewd! Ze heeft er iemand anders voor ingehuurd, die schrijft dit ook voor volgens mij de Flair. Het is wel echt, alleen je kunt zelf alle bedragen invullen dus of iedereen daar altijd eerlijk en transparant over is, is een tweede. Zij had het ook heel druk hiermee dus ik denk zelf dat (bijna) alle kasboekjes wel mensen zijn die ze gesproken hebben!

2 likes

2 zijn er getrokken, 1 zit zo diep in de kaak dat die mag blijven zitten en wss nooit uit komt en 1 ontbreekt!

@Frambozentaartje Ik vind ze dus ook niet heel erg realistisch als ik naar mijn eigen kasboekje kijk, wat betreft leuke dingen doen en boodschappen bijvoorbeeld. En vind de “vakantiepotjes” ook best weinig voor het inkomen… Als je €4000 netto per maand verdient als gezin, besteed je dan echt maar €150 p/m, dus €1800 per jaar aan vakanties voor 2 personen…?

2 likes

Hahaha nou dat hadden wij kunnen zijn! Wij doen dat inderdaad, maar we gaan ook echt niet veel op vakantie. Moet echt lachen dat je dit als voorbeeld neemt!

1 like

Hahaha oeps… Ja misschien geef ik ook teveel uit aan dingen en moet ik meer sparen. Dat was wel de reden van mijn oorspronkelijke vraag: ga ik te veel uit eten/drinken?..

1 like

Gemiddeld genomen, heb jij dezelfde politieke visie/mening als je collega’s?

• Nee en daar stoor ik me niet aan, het zijn maar collega’s
  • Nee en daar stoor ik me aan, ik moet toch veel uren met hen samenwerken
  • Een beetje, al zijn we het over sommige onderwerpen niet met elkaar eens (specificeer…))
  • Ja

0 stemmers

Waarom organiseerde je werk dat?
Dat lijkt mij echt een manier om heibel in de tent te krijgen

20 likes
  • Ik heb een keer corona gehad
  • Ik heb meerdere keren corona gehad
  • Ik heb nog nooit corona gehad

0 stemmers

1 like

Daarom dus! Lekker stoken en drama! :smiling_imp:

Pak je fakkels en ga op zoek naar de drie fvd’ers

(Grapje mensen. Fakkels zijn niet goed voor het klimaat en astmapatienten)

3 likes

O, als je in media werkt is het nog enigszins logisch

2 likes

Erger me vooral aan de collega’s die grapjes maken over hoe radicaal ik ben (wat echt ontzettend mee valt). Of van die opmerkingen dat ik wel gematigder zal worden als ik ouder ben.

4 likes

Ik doe onderzoek naar maatschappijvraagstukken rondom jongeren en ethisch hoor je dan ‘neutraal/objectiet’ maar in werkelijkheid doe je dat altijd vanuit een bepaalde uitgangshoek. Ben daarom vorig jaar ook bewust in een groep gaan werken waar iedereen ongeveer soortgelijke idealen heeft. In de jaren daarvoor was dat minder het geval en supervermoeiend.

6 likes

Ik denk nog steeds dat ik immuun ben voor covid en ik basseer het op niks meer dan een gevoel :joy:

Voor degene die nog geen corona hebben gehad, denk jij dat je dit in de komende jaren vast wel een keer gaat oplopen?

• Ja
  • Nee
  • Weet het niet joh

0 stemmers

Terwijl ik met elk dom klein ding mezelf al dood in de kist zie liggen.

2 likes

Ik moet wel zeggen in maart 2020 heb ik me de longen uit mn lijf gehoest, maar alles rondom corona was nog zo vaag. Er waren geen testen in Nederland, niemand had duidelijkheid. De clubs gingen net sluiten. Ik denk echt zeker 2 weken me kaaapot gehoest en ik zat toen maar opgesloten met mn vriend. Hij had nergens last van. We dachten ook toen geen seconde aan corona. Later werd ik ziek, beetje koorts/griep. Maar de klachten horen omgekeerd te zijn? En ik ben sowieso vaak verkouden rond die tijd. Hij is nu overtuigd dat ik het toen had. Maar daar komen we nooit meer achter. Het enorme hoesten staat echt nog zo in mn geheugen gegrift, maar verder ja zal het denk ik nooit meer weten.

Ik kan me ook echt niet indenken dat je VOELT dat leed voor een dier erger is dan een mens. Hoe dan.
Helemaal als je het gelijk stelt: stel door een bosbrand komen 100 zwijnen/kangaroes/vogels om, of 100 mensen. Hoe kun je dit niet op zijn minst even erg vinden? Maar echt voelen dat het nieuws over de dieren je meer doet.

2 likes

Zeker wel, maar daar heb ik niet op gestemd. Heb enkel gestemd dat ik geen ouder ben, maar wel kind ben van ouder(s) met psychische problemen.

3 likes

Ik ben er bijna zeker van van niet, maar vond het toch te confronterend om die in te vullen dus heb ik lekker open gelaten :joy:

1 like