Stel je persoonlijke vraag #37

Ik gebruik hier de notities app voor, ik heb vaak dat ik me voor werk nog iets bedenk op een random moment, dus dan maak ik er een notitie van. Ik ben nu bijvoorbeeld mijn koffer aan het inpakken en als ik dan ergens buiten huis bedenk dat X er nog in moet zet ik dat in mijn lijstje.

3 likes

Ik heb vooral overal random halve to do lijsten, op papier, op mn telefoon, dan wel in mn hoofd. Ooit hoop ik zo georganiseerd te zijn dat ik t netjes allemaal in één app heb ofzo :sweat_smile:
Herinneringen druk ik meestal weg en dan vergeet ik het alsnog haha

2 likes

Ik heb daarvoor een groepsapp met mezelf aangemaakt. Dat als ik iets bedenk, dan plemp ik het daar in.

6 likes

Hoe vaak ga jij uit eten? Een volledige maaltijd; lunch of diner of een uitgebreid ontbijt. Een croissantje bij je koffie of bitterballen bij je drankje telt niet mee.

• Minder dan 1 keer in de maand
  • 1 keer in de maand
  • 2 keer in de maand
  • 3 keer in de maand
  • 1 keer in de week
  • 6-7 keer in de maand
  • 2 keer in de week
  • 3 keer in de week
  • 4 keer in de week
  • 5 keer in de week
  • 6 keer in de week
  • Dagelijks

0 stemmers

Hoe vaak bestel je eten/laat je eten thuisbezorgen (Gorillas etc. niet meegerekend tenzij je een kant-en-klare maaltijd laat bezorgen)?

• 1 keer in de maand
  • 2 keer in de maand
  • 3 keer in de maand
  • 1 keer in de week
  • 6-7 keer in de maand
  • 2 keer in de week
  • 3 keer in de week
  • 4 keer in de week
  • 5 keer in de week
  • 6 keer in de week
  • Elke dag

0 stemmers

Hoe vaak ga jij in de avond wat drinken? Waarbij je langer dan 1.5 uur buiten de deur bent en voor je drankjes betaalt. Hierbij telt een clubavond of concert bijvoorbeeld ook maar een borrel op kantoor niet.

• Minder dan 1 keer in de maand
  • 1 keer in de maand
  • 2 keer in de maand
  • 3 keer in de maand
  • 1 keer in de week
  • 6-7 keer in de maand
  • 2 keer in de week
  • 3 keer in de week
  • 4 keer in de week
  • 5 keer in de week
  • 6 keer in de week
  • Dagelijks

0 stemmers

Ik zat kasboekjes te bekijken op porterenee en zie bij “uit eten/leuke dingen doen” zelden een bedrag staan van hoger dan €250 voor 2 personen, gemiddelde is eerder €100 of minder voor 1 persoon en vind dat erg weinig met bepaalde inkomsten? Dus vraag me af hoe vaak een gemiddeld persoon hier uit eten gaat en een drankje doet/gaat zuipen.

1 like

Stel, jij en je buren hebben zonnepanelen, maar als die van jou op een zonnige dag op volle kracht terug leveren kan het stroomnet het niet aan en leveren die van je buren niets terug omdat het stroomnet overbelast is. De netbeheerder is er van op de hoogte, maar doet sowieso niets tot de winter. Wat zou jij doen in dit geval?

• Dit is helaas pech voor de buren, maar niet mijn probleem
  • Ik probeer de buren tegemoet te komen door mijn panelen gedeeltelijk uit te zetten
  • Anders?

0 stemmers

Ik vind dit lastig. Ik denk wel dat ik mn buren zou tegemoetkomen.

Heb jij zonnepanelen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ook geen idee hoe dat werkt allemaal joh met die panelen.

1 like

Nog niet, ze zijn vertraagd.

Ik huur maar kwam er na een paar maanden opeens achter dat ik zonnepanelen had doordat ik op vandebron zag dat ik terug leverde. Verklaarde ook de schakelaar in de meterkast met ZON erop :sweat_smile:

14 likes

Vraag 2 en 3 hangen wel vaak samen. Als ik brak ben, bestel ik vaker bij thuisbezogd

3 likes

Pre corona gingen we zeker 2 keer per week s avonds ergens eten, doordeweeks meestal wel een of twee keer uitgebreid borrelen en in het weekend brunchen/lunchen. Bestelden vrijwel nooit.

Nu zijn we verhuisd en is er ook minder te doen dicht in de buurt + ons leven is heel erg veranderd. Afgelopen half jaar was het denk ik 1x p/w bestellen, bijna elke week wel een keer ergens lunchen of ontbijt afhalen, maar zelden ergens borrelen of 's avonds uit eten. Ik vind m’n leven echt saai geworden :smiling_face_with_tear: Wel goedkoop zo haha. Maar ga meteen eens een restaurant reserveren voor dit weekend!

2 likes

Heb jij al je verstandskiezen?:

• Ja, het hele setje
  • Ja, deels
  • Ze beginnen door te komen
  • Nee

0 stemmers

Als je verstandskiezen hebt, zijn ze getrokken?:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik weet het niet eens zeker, maar ik denk het niet :rofl:

1 like

Ja shit, ben die optie daar vergeten!

@Feather Ah lunchen is ook gezellig toch? En heeft misschien ook weer een voordeel, dat je echt plannen moet maken van tevoren en een leuk restaurant opzoekt ipv dat je denkt “wat gaan we vanavond eten” “Italiaan om de hoek?” Maar dan moet je inderdaad wel iets plannen! :grin:

Valt mij trouwens wel op dat het grootste gedeelte minder dan 1 keer per maand uit eten/drinken gaat.
Zou wel willen weten waarom.

• Geen behoefte (dus bijv. liever thuis dineren/drinken met gezelschap of gewoon helemaal niet)
  • Geen budget of andere prioriteiten qua €€
  • Wel behoefte maar weinig/geen mensen met wie ik kan gaan, en ik wil niet in m’n eentje
  • Geen leuke plekken in de buurt, dus kost (te) veel tijd
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik voel me ouderwets maar als ik lijstjes maak is het bijna altijd op papier. Ik schrijf per dag in m’n agenda welke taakjes ik moet doen naast werktaken. Maar ik heb geen goed systeem voor dingen die periodiek terugkomen zoals verjaardagen (die ik soms vergeet) en tandenborstelkop vervangen (doe ik alleen als ik er toevallig aan denk).

Hoe lang doe jij met de kop van je tandenborstel?

• korter dan 3 maanden
  • 3 maanden
  • 6 maanden
  • 9 maanden
  • 1 jaar
  • langer dan een jaar

0 stemmers

3 maanden, maar ik heb een abonnement waarbij er elke drie maanden een nieuwe wordt opgestuurd. Anders zou ik het waarschijnlijk doen als ik denk: hmm die haren zijn wel heel erg afgeplat, misschien een keer wisselen.

Nou verstandskiezen voel je over het algemeen doorkomen

2 likes

Gemiddeld om de 3 maanden, maar ik krijg altijd een notificatie van de oral b app als ik een x aantal minuten heb gepoetst en ie aan vervanging toe is. Dus als ik vaker langer dan 2 minuten heb gepoetst is het weleens eerder dan 3 maanden.

Oh dat is echt slim! Ik moet weer even een goede aanbieding opzoeken zodat ik in ieder geval een voorraadje heb.

1 like

Of bedoel je mascara?

1 like

Nee bedoelde opzetborstels inderdaad. Wow wist niet dat het zo goedkoop kon maar ben denk ik wel teveel snob om de nepperts van de Action te kopen. :stuck_out_tongue:

3 likes