Stel je persoonlijke vraag #37

Pak je fakkels en ga op zoek naar de drie fvd’ers

(Grapje mensen. Fakkels zijn niet goed voor het klimaat en astmapatienten)

3 likes

O, als je in media werkt is het nog enigszins logisch

2 likes

Erger me vooral aan de collega’s die grapjes maken over hoe radicaal ik ben (wat echt ontzettend mee valt). Of van die opmerkingen dat ik wel gematigder zal worden als ik ouder ben.

4 likes

Ik doe onderzoek naar maatschappijvraagstukken rondom jongeren en ethisch hoor je dan ‘neutraal/objectiet’ maar in werkelijkheid doe je dat altijd vanuit een bepaalde uitgangshoek. Ben daarom vorig jaar ook bewust in een groep gaan werken waar iedereen ongeveer soortgelijke idealen heeft. In de jaren daarvoor was dat minder het geval en supervermoeiend.

6 likes

Ik denk nog steeds dat ik immuun ben voor covid en ik basseer het op niks meer dan een gevoel :joy:

Voor degene die nog geen corona hebben gehad, denk jij dat je dit in de komende jaren vast wel een keer gaat oplopen?

• Ja
  • Nee
  • Weet het niet joh

0 stemmers

Terwijl ik met elk dom klein ding mezelf al dood in de kist zie liggen.

2 likes

Ik moet wel zeggen in maart 2020 heb ik me de longen uit mn lijf gehoest, maar alles rondom corona was nog zo vaag. Er waren geen testen in Nederland, niemand had duidelijkheid. De clubs gingen net sluiten. Ik denk echt zeker 2 weken me kaaapot gehoest en ik zat toen maar opgesloten met mn vriend. Hij had nergens last van. We dachten ook toen geen seconde aan corona. Later werd ik ziek, beetje koorts/griep. Maar de klachten horen omgekeerd te zijn? En ik ben sowieso vaak verkouden rond die tijd. Hij is nu overtuigd dat ik het toen had. Maar daar komen we nooit meer achter. Het enorme hoesten staat echt nog zo in mn geheugen gegrift, maar verder ja zal het denk ik nooit meer weten.

Ik kan me ook echt niet indenken dat je VOELT dat leed voor een dier erger is dan een mens. Hoe dan.
Helemaal als je het gelijk stelt: stel door een bosbrand komen 100 zwijnen/kangaroes/vogels om, of 100 mensen. Hoe kun je dit niet op zijn minst even erg vinden? Maar echt voelen dat het nieuws over de dieren je meer doet.

2 likes

Zeker wel, maar daar heb ik niet op gestemd. Heb enkel gestemd dat ik geen ouder ben, maar wel kind ben van ouder(s) met psychische problemen.

3 likes

Ik ben er bijna zeker van van niet, maar vond het toch te confronterend om die in te vullen dus heb ik lekker open gelaten :joy:

1 like

Dr staat in die poll niks wat op mij van toepassing is haha

3 likes

Ik ook, daarom ook overgeslaan. Ik durf niet te zeggen nee, maar ook niet ja. En ja of ik ineens dan zogeheten klapperende eierstokken krijg, vind dat zo’n naar woord, misschien wel, misschien niet. Ik ga iig never nooit een nageslacht op de aarde zetten omdat het hoort of verwacht van me wordt of het allerergste “jullie zouden zo mooie kindjes krijgen!”. Nou misschien wel helemaal niet. Ga zelf lekker verder broeden ofzo. Alsof je leven dan zo leuk is geworden. Heb nou iets gehoord.

Hahaha, nou ga je wel diep! Moet zeggen mij is dus nog nooit gevraagd of ik een billen of borstenvrouw ben. En helaas ben ik zo hetero dat het me echt enorm weinig boeit. Of bedoel je dan dat je jezelf een billen of borstenvrouw vindt of weer wat jij zelf aantrekkelijker bij een vrouw vindt? :exploding_head:

De term ben je een billen of borstenman kent denk ik iedereen wel.

Wat ben je eerder?:

• Borsten vrouw/man/non binair
  • Billen vrouw/man/non binair
  • Ik houd het op mijn voetenfetish
  • Geen idee. Ik krijg hier een existentiële crisis van

0 stemmers

3 likes

Bij mannen billen bij vrouwen beide.

5 likes

Ik ben een kind van ouders met psychische problemen en mede daardoor heb ik hier zelf ook al mijn hele leven last van. En er is één ding dat ik heel zeker weet en dat is dat ik die shit niet door wil geven aan nog een volgende generatie. Dus als er ooit een fase komt waarin alles gewoon stabiel en chill is dan wil ik best na gaan denken over eventueel kinderen krijgen maar tot die tijd vind ik dat gewoon geen optie.
Ik vind het echt een ondragelijk idee dat ik een kind op de wereld zou zetten die met dezelfde dingen te maken krijgt als ik. Dat gaat nooit gebeuren. En als dat betekent dat ik nooit kinderen ga krijgen dan is dat maar zo.

14 likes

Oh fuck ja. Ik uit mij op werk bijzonder weinig over bepaalde kwesties want ik heb echt geen behoefte om er met collegas over te spreken. Maar ik ben wel een milieuactivist!!! want ik eet vegetarisch, ik ben een feminist!!! want ik draag geen make-up. Ik ben sowieso radicaal!!! want ik ben positief over Bij1. Zo fucking vermoeiend.

7 likes

Beide
Ooooof een paar mooie dijen

3 likes

Nee, maar ik heb mijn momenten

zo herkenbaar dit, ik zwijg er meestal maar over (of breng het onderwerp niet op) want vind het heel vermoeiend dat er dan elke keer een speech of goede argumenten verwacht worden

Denk je dat uiterlijk een rol speelt bij (het aangaan van) vriendschappen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En speelt het een rol wanneer jij vrienden maakt? Anoniem.

• Ja
  • Nee, sws niet
  • Klein beetje misschien
  • Weet ik niet

0 stemmers

2 likes