Stel je persoonlijke vraag #37

Mijn zus pestte me hiermee. Ik eet alles per 2 en op kleur. Dan had ik het precies gesorteerd en van alles een even getal en dan pakte ze er 1 weg :sob:

7 likes

Onlangs nog, tijdens het eerste gesprek was gevraagd of ik bezwaar had tegen 1 vliegreis per maand voor de eerste paar maanden (baan op afstand, dus het ging met name om kennis maken). Een assessment later en in het tweede gesprek bleek dat opeens elke twee weken gedurende minimaal een halfjaar te zijn. Letterlijke woorden van de hiring manager: ‘gewoon om koffie te drinken met het team’. Ha sorry hoor maar dat is echt belachelijk en een dikke vinger naar klimaatverandering. Bovendien wilde ze dat ik alvast een uitgebreid plan ging schrijven als onderdeel van de sollicitatie. Nope

En helemaal aan het begin van mijn loopbaan, toen was ik aangenomen bij twee organisaties. Vraag me nog wel eens af welke richting mijn leven had genomen als ik die andere baan (en heel andere sector) had gekozen.

6 likes

Ik had na het eerste gesprek al twijfels en heb het tweede gesprek gebruikt om vragen te stellen over de punten waarop ik twijfelde. In dat gesprek bleek dat met name de sfeer (stil, serieus, één erg stugge directe collega) niet paste bij wat ik zocht.

2 likes

Mijn werk kwam laatst nog heel specifiek voorbij in het ergernissentopic.

20 likes

En

Vragen jullie dat ook bijvoorbeeld op voorhand als je benaderd wordt door een recruiter via linkedIn oid? Vaak willen ze dan met je bellen etc. Maar ik heb daar niet zoveel zin in als het salaris bijvoorbeeld niet eens interessant is. Nu ben ik niet per se opzoek, maar ik ben opzich wel benieuwd wat voor salaris bij de vacature hoort maar om dan eerst helemaal met ze te bellen hoeft voor mij dan ook weer niet. Hoe verwoord je dit ook netjes zonder dat je zegt dat je geen zin hebt om je tijd te verspillen :joy:

Ik solliciteerde op een plek waar twee vacatures waren die wat gelijkenissen hadden, dus ik ging op gesprek voor beide functies. Tijdens het gesprek vond ik al dat zij vooral aan het woord waren en veel vertelden en dat ze weinig aan mij vroegen, en we spraken af dat ik de volgende dag zou laten weten welke van de twee functies mij het meest aansprak. Ik had besloten voor functie A te willen gaan en toen werd ik gebeld met de boodschap dat ze mij alleen voor functie B wilden meenemen, omdat ik voor functie A niet de juiste kwaliteiten zou hebben. Heb ik zeker wel maar kreeg de kans dus niet om daarover te vertellen tijdens het gesprek. Plus ik vond de sfeer daar ook niet heel top, en het salaris bleek heel erg tegen te vallen. In dat telefoon gesprek gezegd dat ik er nog even over na moest denken en achteraf gemaild dat ik er toch vanaf zag en daar werd dan wel weer fijn op gereageerd.

3 likes

Ja! Is geen gekke vraag. En soms vragen ze terug maar ik wil het van hen (eerst) weten.

Ik stel de vraag: welke salarisindicatie hoort bij deze functie. Haha. En welke secundaire voorwaarden. Dat kunnen ze ook beter mailen dan telefonisch doen, ivm nalezen is dat fijner.

1 like

Ja, één keer vanwege het verdienen van minimumloon voor een functie waar opleiding en ervaring voor werd geëist. En nu ik bij diverse werkgevers heb gewerkt weet ik ook beter wat ik zoek in een organisatie. Zo had ik onlangs een gesprek waarbij bleek dat de organisatie heel klein is. En dat kan goed gaan maar ik heb nu al drie keer meegemaakt dat het niet goed gaat (bazen met een te groot ego en te weinig vertrouwen in werknemers), dus nu zoek ik iets groters. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik nu die ervaring heb en ik nu een weloverwogen keuze kan maken. Ik heb ook de luxe dat ik nog een vrij leuke baan heb dus geen overhaaste beslissing hoef te maken.

2 likes

Ja na een gesprek bij een bemiddelingsbureau en bij de potentiële werkgever. Was allemaal heel uitgebreid geweest en toen werd ik gebeld voor nog een laatste gesprek en ik had er gewoon een slecht onderbuikgevoel bij. Dus gezegd dat ik niet meer wilde. Geen seconde spijt van gehad.

2 likes

@FredPaillet & @Shadina thanks! Ik ga dit de volgende keer uitproberen als ik een berichtje krijg haha

2 likes

Zou jij overwegen om een AirTag te kopen voor je koffer als je via Schiphol vliegt deze zomer? (Hypothetisch gezien)

• Ja dit heb ik al gedaan/ga ik doen
  • Ik overweeg het
  • Nee vind ik niet nodig
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Ja was een maaltijdsalade!

1 like

Heb jij een vast oorlelletje of een los oorlelletje

• Vast
  • Los

0 stemmers

5 likes

Waarom is dat handig? Ik lees zo even snel dat je dan een bereik hebt van 240 meter.

2 likes

Nee dat klopt niet, er zit niet echt een limiet aan het bereik zolang er een iphone in de buurt is. Het maakt van dat netwerk gebruik, net als “find my iPhone”

1 like

Stond gister een artikel bij NOS Reizigers sporen koffers op met tracker: 'Zo veel horrorverhalen gehoord'

Ik zie zelf de meerwaarde niet zo, want je kan er nog steeds niks mee. Maar ik weet zeker dat mijn vriend het wel zou willen, dus dan hoef ik er al niet meer over na te denken.

2 likes

Ik snap wel dat het fijn zou zijn om te weten of je koffer in Nederland is of een heel ander land. Dan heb je ‘m nog steeds niet, maar dan weet je in ieder geval wel waar je koffer is. Als je dan bijvoorbeeld in Griekenland landt en je koffer nog op Schiphol is hoef je ook niet bij de bagageband te gaan wachten. En als je een paar dagen later dan ‘s ochtends even kijkt en je ziet dat ie nog steeds op Schiphol is weet je dat ie vandaag waarschijnlijk ook niet bezorgd gaat worden. Als je dat niet hebt kan je koffer overal zijn, weet jij veel. Je ziet dan echt niks en bent helemaal afhankelijk van updates van je luchtvaartmaatschappij.

9 likes

Anders: wat is een Air tag?

Het is een tracker van Apple! Die kun je dan ergens in doen of aan hangen en dan kan je via je iPhone zien waar de AirTag (in dit geval in je koffer) zich bevindt. Veel mensen gebruiken het momenteel dus vanwege de chaos op Schiphol.

1 like

Ik zou het persoonlijk handiger vinden om gewoon helemaal niet met het vliegtuig te gaan deze tijden. Dan allemaal extra troep te kopen.

53 likes