Stel je persoonlijke vraag #37

Oh zo. Ik stop altijd alles wat ik echt nodig heb of waardevol is in mn handbagage, als mn koffer er niet is komt het wel goed, dan koop ik wel wat op mn bestemming en declareer dat bij de maatschappij/verzekering

3 likes

Is het niet zo dat er wordt geclaimd dat veel koffers gewoon kwijt zijn? Dan zou je met dat traceerding kunnen weerleggen dat ie onvindbaar is. Maar ik heb dat ook allemaal niet dus ik weet de beweegredenen niet exact.

5 likes

Gaat dat makkelijk?

2 likes

Ja girl I wish, maar heb dit al geboekt voor de ellende begon :upside_down_face: stress ‘m echt hard

5 likes

Ligt aan je verzekering volgens mij en hoe lang je koffer kwijt is. Als je ‘m 2 dagen later krijgt mag je niet voor 1000 spullen halen maar stel je gaat 2 weken en je hebt ‘m de hele reis niet is dat wel een ander verhaal.

Ik vlieg vanaf een mini vliegveld (Weeze) maar heb handbagage bijgeboekt en doe daar sws al m’n bikini’s in. Want als ik die kwijtraak kun je me naar huis sturen want die kan ik op vakantie niet vervangen.

4 likes

Ander verhaal, maar ik heb wel eens gehad dat mijn tas gestolen was, en ik kreeg toen alles terug van mijn reisverzekering.
Ging heel makkelijk, ze deden er ook niet moeilijk over dat ik van veel spullen (die ik gewoon dagelijks gebruikte) geen bonnetjes meer had. Ook de kosten voor het vervangen van pasjes e.d. kreeg ik terug. Een goede doorlopende reisverzekering kost vaak maar iets van 35 euro per jaar en is het echt waard!
En bij het annuleren van mijn vlucht kreeg ik ook alle echte kosten (extra verblijf, eten, benodigde aankopen) terug bedenk ik me nu.

4 likes

Ja, veel koffers raken ook kwijt inderdaad of blijven bij die bagagebanden liggen. Dan is het echt wel handig. En het is ook een stukje gevoelsmatige controle denk ik.

2 likes

Woow al geboekt voor de klimaatverandering!

8 likes

Ik ga letterlijk voor het eerst sinds 3/4 jaar weer een keer vliegen.

15 likes
Weeze

Haha wij waren laatst ruim 3 uur vantevoren op Weeze (zaterdagochtend) en waren in 7 minuten door security heen inclusief ruimbagage drop-off. 🥹 Terugreis lagen koffers al op de band voor wij door de douane waren. Dus verwacht daar geen problemen! Op het andere vliegveld kan het natuurlijk wel chaos zijn, maar terugreis is toch iets minder vakantie-verpestend.

6 likes

Ik heb dezelfde ervaring gehad bij Weeze, maar het is ook een klein vliegveld. Ze waren daar heel snel met alles

2 likes

Ademen is ook uitstoot hè.

6 likes

Ik heb geen idee of dat iets is waar iedereen die iets bij je koopt iets aan heeft, als dat zo is is een limiet wel vriendelijk. Maar als niet iedereen er wat aan heeft zou ik gewoon denken weg is weg, knock yourself out.

1 like

Het kan ook heel erg meevallen. Ik heb eind juni heen, begin juli teruggevlogen vanaf Schiphol (voordat er vluchten werden geschrapt, was geen piekdag maar wel drukke dag volgens de kalender). Heen stond er een enorm lange rij (stond tot buiten in party tenten) maar was ik in 1,5 uur door de security en terug lag de koffer binnen 15 min op de band. Wel echt chaos met overal achtergelaten koffers maar ik had dus nergens last van.

Hangt voor mij af van hoeveel er staan en hoeveel doorloop er is. Als er 20 staan en iemand pakt er 15 is dat aso ja, maar als er 100 staan (ik zeg maar wat) en jij hebt elke week 20 nieuwe dan is 15 prima.

@roeptoeter ja dat is allemaal vanuit mij gedacht. Maar een klant weet dit toch niet. Dan vind ik het best aso om zo’n stapel mee te nemen. Echt erg dat ik daar dan een max. aan zou moeten verbinden.

4 likes

Misschien woont ze er tegenover en houdt ze je stapel in de gaten!

1 like

Als bestuurder van een elektrische auto vind ik die term echt irritant. Ja er zijn landen waar het minder efficiënt geregeld is, maar stress? Letterlijk elk stopcontact kan als oplader dienen in het ergste geval.
Zulke termen zorgen er alleen maar voor dat minder mensen willen overstappen op elektrisch rijden.

2 likes

200km actieradius is inderdaad niet veel, ik begrijp dat je daar geen verre ritten mee wilt doen. De meeste auto’s die nu op de markt zijn beginnen bij 400, dat maakt echt verschil.
Ik heb zelf ook in landen gereden waar slechts enkele opladers waren (Bosnië) en ook daar hoef je echt niet stil komen te staan.

Natuurlijk zijn er altijd situaties waar het lastiger is, maar het gaat me erom dat een groot nieuwsmedium het woord ‘stress’ gebruikt terwijl dat mijns inziens echt overdreven is.

1 like

Maar daardoor heb je dus ook geen laadstress, want je kiest op vakantie voor een andere auto :relaxed:
We hoeven het uiteraard niet met elkaar eens te zijn; maar als ik dan het filmpje van de NOS bekijk en zie dat iemand daar klaagt dat ie vanaf zijn camping eerst 20 min moet rijden voor een laadpaal dan denk ik: je kunt ook met een campingstekker op de camping laden. Dat lijkt me niet logisch om daar stress over te krijgen.

2 likes