In de gordijnen
Als je praat over hoe zuinig een auto is / hoeveel de auto met 1 tank benzine/diesel kan rijden, hoe geef je dat dan aan?
- Hoeveel km je met 1 liter kan rijden (de auto rijdt 1 op 10)
- Hoeveel liter je nodig hebt voor 100 km (6 liter op 100 km)
- Anders
0 stemmers
âMet 40 liter rijd ik ongeveer 650 km voor ik weer moet tankenâ
Ik zeg iets als âjezus ik moet keivaak tanken dit is toch niet normaal meerâ want die andere twee zeggen me echt helemaal niks.
Ik wil mijn meur graag in zoân klein mogelijk ruimte isoleren
Ohhh dus dit is een bedpan?
Wel @ centerparcs toch
Ja is goed. Stort ff op gyros555
Off-topic geneuzel over elektrisch rijden
Ik doelde met âgeen kennisâ ook op het tweede deel van je post waarin je zegt dat je geen zin hebt om een uur verder te moeten rijden naar een laadpaal. Maar in principe doe je dat nooit, want je stemt je reis erop af. Dus als ik met 90% bij de laatste lader wegga, weet ik al dat ik met ong. 20% bij de volgende aankom, of bij mân bestemming. Er zijn ontzettend veel apps die je hierbij helpen. Wij gebruiken zelf altijd A Better Route Planner, waar je vooraf je reis uit kunt stippelen en dan ook aan kunt geven wat de weersomstandigheden etc zijn (wat meespeelt in hoeveel bereik je hebt). Dat betekent van tevoren 1 keer een app invullen en dan kun je die route volgen.
Daarnaast heb je ook apps als Chargemap waar bijna elk paaltje ter wereld in staat (de langzame en de snelle), dus als er een niet werkt kun je alle anderen in de buurt ook zien.
Wat betreft laden bij elk stopcontact, ik noemde dat ook als voorbeeld dat je dus nooit echt stil hoeft komen te staan. Zelf maken we op reis vaak gebruik van een gewoon stopcontact door âs nachts bij onze accommodatie te laden. Altijd in overleg met de eigenaren natuurlijk en soms ook met een vergoeding voor de elektriciteitskosten.
Maar mocht ik bijvoorbeeld bij een laadpaal aankomen en die blijkt het niet meer te doen, en ik red het niet naar de volgende, dan zou ik altijd in de buurt kunnen vragen of ik even gebruik mag maken van de elektriciteit tot ik weer genoeg heb om die volgende paal wel te halen.
Het is dan natuurlijk wel een laatste redmiddel (want het is ook heel traag via een normaal stopcontact) maar het is een mogelijkheid.
Hoop dat ik het zo logisch uitleg. Ik vind het leuk om over elektrisch rijden te praten maar dan moet het misschien verder in het auto-topic haha.
Ik heb een dagje meegelopen op de afdeling van gevonden koffers op Schiphol en kwijt betekent meestal niet dat de hele koffer weg is maar dat het label er niet meer aanzit en ze niet kunnen achterhalen van wie de koffer is. Ze kijken wel naar de inhoud maar als er geen identificeerbare spullen inzitten kunnen ze er niks mee! En bijna iedereen heeft een standaard zwarte koffer dus dan houdt het op.
Tip is om een label of briefje ook in je koffer te stoppen goedkoper dan een air tag!
Oh ja, klinkt allemaal helemaal niet als gedoe iddâŠ
Met een speciale app mijn route volledig afstemmen op waar er inheemse boskikkers leven en als ze allemaal doodgaan zoek ik via een andere app of er ook bospadden in de buurt zijn. Als ik verder wil moet ik me eerst 's nachts aan een boom vastketenen, de buik van de pad likken en mijn eerstgeborene offeren. Fijne vakantie!
Had jij vroeger zoân armbandje?
- Ja, eentje
- Ja, meerdere
- Ik heb nog steeds zoân armbandje
- Nee
- Ik ben een jonge blom, dus ik heb deze trend niet meegemaakt
0 stemmers
Volgens mij heb ik die gele van Livestrong gehad.
Oh dus jij support drugsgebruik? Lekkere dokter ben jij zeg.
Heb je die destijds ook doorgeknipt toen bleek dat Armstrong doping gebruikte?
Haha dit is toch behoorlijk overdreven?
Maar ja, misschien moeten we ons ook gewoon gaan neerleggen bij het feit dat onze manier van leven niet duurzaam (als in, niet houdbaar) is en moeten we leren leven met het idee dat we op sommige vlakken op comfort moeten inboeten. Het went. Als je volgende generaties een planeet wil nalaten tenminste.
De batterij van mijn oude Nokia 3310 ging een week lang mee, had soms niet eens een oplader mee op vakantie. Nu hangt een smartphone elke dag aan de oplader. Wende ook, kan met andere levenskeuzes vast ook.
Maar eigenlijk wordt er sowieso aangeraden om na 2 uur rijden te stoppen om te pauzeren.
Niet dat ik me kan herrineren! Maar wat niet is kan nog komen