Hahaha zeker, trotse
Ben benieuwd of er werkelijk niemand (tot dusver) bij het corps heeft gezeten of dat mensen het gewoon niet durven/willen zeggen
Het duurde meer dan een jaar, maar ik had ook erge ondergewicht dus dat hielp ook niet. Toen ik weer aankwam werd ik het wel meteen.
@Zemraluani Nee joh, dikke onzin. Een klasgenoot zat bij zoân vereniging en ik hoorde alleen maar verhalen over dronken worden, kotsen en vieze dingen eten. Oh ja, en in de kou buiten slapen voor de ontgroening. Ja sorry, maar ik heb wel wat beters te doen.
Kind was er ook hartstikke trots op.
Ik heb wel heel lang getwijfeld tussen lid worden bij het corps of het AHC. Uiteindelijk gekozen voor het AHC maar of dat nou beter was: alle vrouwonvriendelijke opmerkingen zijn mij niet onbekend, een zelfde soort kut-cultuur als het corps, walgelijke mannen waren er ook lid. Die verenigingen waren in mijn stundentenstad even groot (en ook allerlei gezeik met niet ok dingen wat resulteerde in beursen die ingetrokken werden, maar no problem want reunisten backup etc.)
Kan me van egf nog wel eens âdiscussiesâ herinneren tussen mensen die er niet bij zaten/hadden gezeten en het stom vonden en mensen die er wel zaten/hadden gezeten en probeerden uit te leggen waarom het wel leuk was iig
Hahan nee ik ben geen lid geweest bij het corps maar leuke poging
Maar de optie nee staat er ook niet tussen? Ik snap de poll niet haha
Iemand die geen lid is wordt een knor genoemd
Ooooh haha tnx
Oja ik herinner me dat het over ontgroeningen ging soms! Van wtf waarom zou ik me in hemelsnaam moeten laten vernederen om vrienden te maken tot nee jullie begrijpen het niet dat schept een band
Een traumatische band is nog steeds een band
Heb bij een studentenvereniging gezeten (geen corps), en ook een ontgroening gehad. Schept het een band? Ja. Maar je kunt ook net zo goed een band scheppen door gewoon iets leuks met elkaar te doen. Wat mij betreft schaffen ze die hele ontgroeningen af. En eikels die vrouwen hoeren noemen zouden wat mij betreft ook van de universiteit geflikkerd mogen worden.
Ps heb mijn lidmaatschap van die vereniging nooit op mijn CV gehad, geloof ook niet dat ik daar voordeel van zou hebben gehad. Maar het was dan ook geen corps.
Haha ja echt dit inderdaad. DiscussiĂ«ren met iemand die pro ontgroeningen is, is ook gewoon niet mogelijk want de enige argumenten die ze hebben is âbij ons is het wel minder erg dan die verhalen op internet hoorâ, âhet is nodig om een band te scheppen voor het levenâ en iets over âclubgevoelâ.
Tegenwoordig 1 omdat ze van die Praxis City lokaties hebben, echt chill.
De grote praxis/gamma zitten meer aan de randen van de stad toch vaak.
Hahaha sure. Altijd zeiken maar nu ff taggen.
haha een koor van het koor
Ik geloof dus echt niet dat dit kan
En dit is ook wel heel makkelijk
Ik heb heel veel vrienden die wil bij het corps hebben gezeten, ook mijn eigen verloofde. Dus daar ken ik van dichtbij wel alle verhalen van. Dat zijn echt allemaal normale mensen die terugkijken op een super leuke studententijd en nu ook allemaal gewone banen hebben en daar ook hard voor moeten werken. Dus echt niet allemaal een slechte start door die ontgroening.
Maar ik denk dat als jij en ik het niet hebben meegemaakt, we er toch vanaf de zijlijn niet goed over kunnen oordelen.
nou ja dit geldt andersom net zo goed, doordat zij in een bepaalde cultuur zitten kunnen ze op een gegeven moment ook niet meer objectief oordelen over wat normaal is en niet.
En ânormale mensenâ met ânormale banenâ die er hard voor hebben moeten werken is ook vrij cliche toch, alleen al als je kijkt naar wat je per jaar moet aftikken op bij een corps te kunnen zitten en sowieso de hele hiĂ«rarchie die daar heerst, ik vind dat allemaal niet erg normaal
Ik ken ook prima verhalen (ook uit eerste hand) van aanranding, mishandeling en racisme binnen zowel corps als andere verenigingen. En nieuwsflash: de meeste van die daders hebben prima banen.