Maar ik woon in de uitgaansstraat, dus niet helemaal representatief haha. Van de echte buurtbewoners nooit ruzie/vechten gehoord.
0 echte vrienden maar ken wel meerdere mensen die bij een vereniging met ontgroening hebben gezeten. En die zijn er allemaal ok uitgekomen.
Doe jij wel eens croutons in je salade?
- (vrijwel) altijd
- vaak
- soms
- zelden
- nooit
- ik maak/eet geen salade
0 stemmers
Ik haat croutons
Maar dan ga je er dus vanuit dat 18-24 jarigen in staat zijn om altijd, ook onder invloed, de grens in de gaten te houden en andermans signalen te lezen terwijl ze macht uitoefenen op een plek waar vernedering onderdeel is van ‘het spel’. Dat is echt een utopie. De werkelijkheid is veel warriger en maakt elke vereniging met ontgroeningen, strakke hiërarchie of elementen daarvan kwetsbaar voor grensoverschrijdend gedrag. Waarbij veel verenigingen gered worden doordat die range voor vernedering en de hiërarchie nog relatief beperkt is. Dat niet iedereen dat erkent illustreert eerder dat een deel van de studenten/ex leden daar helemaal blind voor is geworden, dan dat het niet gebeurt. Verwachten dat een 18-19 jarige eerstejaars genoeg lef heeft om weg te lopen uit zo’n situatie is gewoon te hoog. Het meerendeel en zeker in de grote steden is recent uit huis gegaan en verlangt naar ergens bijhoren. Kijkt op naar ouderejaars in functie (mijn grote droom in de eerste maanden was ooit de introductiecommissie doen, lol). Ik kijk nu 8 jaar later echt heel anders naar die eerste maanden (en dat was gewoon een stom gepenverenigingkje) toen ik dacht dat alles er maar bij hoorde.
Ja en nu zijn mensen die nog nooit ontgroening hebben gelopen en geen lid zijn bij een vereniging, vertellen wat er allemaal mis mee is. Dus volgens mij is de egf-cirkel weer rond
ok
Haha sorry
ik gebruik ze ook echt nooit, ik haat ze niet maar ze zijn voor mijn gevoel echt zoiets uit de tijd dat olijven het toppunt van exotisch waren of zo?
Zo te zien gebruiken niet veel mensen ze inderdaad.
Ik moet wel zeggen dat er echt een wereld van verschil zit tussen zelfgemaakte croutons en die harde die je in de winkel koopt.
Haha dat is ook zo’n tip die je vaak leest tegen voedselverspilling, ‘gooi oud brood niet weg maar maak er croutons van!’
Maar dat is heel anders dan die uit een pakje lijkt me inderdaad.
en @anon50301661 vinden jullie deze vrouw niet ergens ook heel erg als een zeikerd overkomen? hahah sorry niet de boodschap die je hieruit zou moeten halen, maar ik zit die eerste paar voorbeelden te lezen en denk, goh, die zal populair geweest zijn. Elke keer haar moeder overal bij, alle kinderen steeds ter verantwoording roepen
Maar eerlijk is echt goeie tip, zo maak ik ze altijd en is echt 10x beter dan supermarkt.
Ik heb jaren in een Bijlmerachtige buurt gewoond als kind. Ook vele culturen in 3 verpauperde flats. Ik ben nooit in de Bijlmer geweest, maar kan me zo voorstellen dat er een zelfde soort sfeer hing daar. Interessante docu trouwens!
Ik maak wel eens panzanella (Italiaans broodsalade) maar ik weet niet of dat kwalificeert als croutons. Wel echt zin in nu, met lekker zuurdesem en burrata.
Nee vind ik niet. Vind het juist mooi dat haar moeder haar zo ondersteunde
Mijn vriend bakt ze echt in een enorme plas gezouten boter en die zijn echt divine. Voor van die kleine harde brokjes uit het saladeschap van de supermarkt haal ik mijn neus op
Ik ben zo benieuwd welke wijk dit is. Ik gok bij HS?
Dit inderdaad. Zelfgemaakte maak/eet ik regelmatig, uit de winkel nooit want die vind ik niet te hachelen.
1 vriendin en zij is juist een heel zacht en ze beweert ook dat ze nooit gekke dingen heeft meegemaakt. Ze is ook rustig en woonde alleen, dus ik begrijp er heeeeelemaal niks van. (Ook omdat ik me kan voorstellen dat je dan wordt buitengesloten als je niet in zo’n huis woont.) Ga het binnenkort nog eens vragen. Ze zat bij Albertus in Groningen, die is misschien sowieso minder erg(?).
Oh ja geen idee, die vriendin van mij woonde gewoon aan de korrewegwijk(?) Zoiets. Ze woonden niet in een huis samen, dat was volgens mij voor de bestuursleden. Wat daar verder gebeurde natuurlijk ook geen idee. Albertus werd destijds idd als het laffe “mietje” in de stad gezien want mocht je bij een corps willen dan was het wel VINDICAT en niet nouja dat andere dus.
Ja jaren later geen idee, hoe die mensen erop terugkijken. Hoop dat ze het leuk hebben gehad.
Er gebeurt wel eea: Groningse studentenvereniging Albertus verzwijgt incident bij ontgroening | RTL Nieuws
Maar het zal best dat Vindicat vele malen erger is.