Albertus is toch geen corps maar een studentenvereniging
Dat zal officieel, maar met een corporaal karakter.
Dat is echt heel goor zeg. Dit doet mij denken aan dat groepje dat elkaar uitgedaagd om een naaktslak te eten. Een heeft dat gedaan en is zo ziek geworden dat die nietmeer kan praten, voor een tijd, en verlamd is en weet ik wat.
Geen idee hoor of dat ook kan met een goudvis. Maar dat je dus door zulke domme dingen doen hartstikke ziek kan worden, brr.
Albertus heeft wel echt een nasty ontgroening. Iig in de jaren dat ik studeerde (van horen zeggen dan). Geloof het ook direct want die houding van die barcommissie daar was echt achterlijk
Vind het ook zo typisch dat mensen die meededen nooit iets mochten zeggen over de ontgroening âomdat dat de ervaring voor andere mensen die nog mee moeten doenâ zou verpesten ofzo. Nee, dat is omdat je niet wil dat al deze bullshit naar buiten komt. Ze stoppen alles in de doofpot onder het mom van een band scheppen.
Ik snap dan eigenlijk niet wat dit voor gesprek is. Tuurlijk zijn er kleine verenigingen en studievereniginkjes die het lukt om een veilige omgeving te creĂ«ren. Niemand ontkent dat. Waar het mij om gaat: ontgroeningen gebaseerd op samen afzien en kijken of je wel âde juisteâ bent (in de context van corporale verenigingen en verenigingen die dat niet zijn maar er wel van dromen) zijn wat mij betreft per definitie niet veilig te organiseren. Dat een deel van de deelnemers er goed op terug kijkt maakt niet goed dat elke vereniging en elk dispuut met zulk soort ontgroeningen met regelmaat incidenten kent die door een minderheid van de deelnemers als echt naar ervaren worden
Dat er disputen zijn die een avondje zaklopen, Nutella lepelen en je geheimen opbiechten als ontgroening bestempelen en dat helemaal veilig is snap ik ook wel.
Hebben jullie als een omgekeerde Nederlandse vlag gezien in jullie buurt?:
- Ja, meerdere
- Ja, een enkele verdwaalde
- Nee
- Ik ben niet in Nederland
0 stemmers
In het dorp en de omgeving waar ik woon niet. Op weg naar werk in de achterhoek zie ik er onderweg wel wat meer, voornamelijk bij viaducten.
Ohja voordat mensen denken ja duh hahah ik zie ze niet echt bij huizen van mensen bedoel ik.
In mijn dorp hangt er eentje, bij het huis waar rond de verkiezingen vorig jaar ook meerdere FvD-posters hingen dus dat was te verwachten.
Niet in de buurt van mân huis, maar in de buurt van mân werk (op de Veluwe) wel heel veel.
Ja aan allemaal lantaarnpalen hier. Terwijl we niet eens echt van die boerenbedrijven hebben hier (alleen kleinschalige boerderijen geloof ik). Dus vraag me af wie dit gedaan heeft. En de gemeente haalt ze niet weg want blijkbaar mag je gewoon vlaggen aan lantaarnpalen binden. Moeten we een keer met een regenboogvlag doen, dan piepen ze waarschijnlijk ineens anders.
Heel veel. Ook de nodige boerenvlaggen, en ook de nodige sjaals om autoâs. Maar ik woon dan ook in de regio waar het meest gereduceerd zou moeten worden. Het is hier ook wel veel onderwerp van gesprek, ik vang regelmatig discussies op in winkels etc.
Ik raakte oprecht een beetje in de war toen ik pas een vlag op de juiste manier bij een huis zag hangen. Er was iemand geslaagd. Kan natuurlijk ook nog.
Ik zag een oude vent fietsen, echt zoân dagjesfietstocht. Met een omgekeerd vlag in zân fietstas. Ik heb hard gelachen (lucht door mân neus uitgeblazen)
Ja joh, het gekke is dat ze aan allemaal van die dure koophuizen hangen. Voor mijn gevoel klopt dat gewoon niet.
Bij mij in de buurt (dichtbij Amsterdam) hangt er een bij een appartementencomplex. Voelt echt zo misplaatst.
Ik zie die vlaggen bij:
- echte boerderijen
- grote vrijstaande woningen in landelijk gebied
- soms ook bij (nieuwbouw)huizen midden in de stad
- en op een balkon 3 hoog achter
Kan er geen touw aan vastknopen.
Ik zie ze overal. Honderden! (In Groningen, Drenthe en Friesland)
Ja zelfs tegenover me in de binnenstad. (wel een huis dat als airbnb verhuurd wordt, dus die mensen zullen wel ergens op het platteland wonen en hier een statement willen maken ofzo)
Maar je kunt toch de boeren steunen zonder zelf een boer te zijn of te kennen? Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik snap de verbazing over locatie/soort huis niet.