Zou best jaarloon willen uitgeven (ik wil heel graag een ioniq 5 rijden) maar dat heb ik niet. Als ik het zou hebben zou het bedrag dus ook hoger zijn
mijn wens is een chauffeur in lekkere rolls!
Ik zou denk ik voor een private lease gaan met een aanbetaling.
Minder dan een half jaarloon, maar ik zou nooit een nieuwe auto kopen eigenlijk
Wow deze schaal? Ik kan me niet voorstellen ooit mijn jaarloon aan een auto uit te geven eigenlijk (en als ik mijn huidige jaarloon kan uitgeven is mijn jaarloon flink gestegen!) De huur moet ook nog betaald worden
Ben jijā¦
- Boekenslim
- Levensslim/streetwise
- Allebei niet
- Allebei
0 stemmers
Ik weet niks van veel en veel van niks
Betaal wel online dingen met apple pay als ik met mijn telefoon bestel (eten laten bezorgen e.d.), maar in een winkel durf ik het niet aan ofzo. En idd, mijn ouders van ver in de zestig betalen dus wel gewoon met hun telefoon Zelfscankassaās hebben ze hier helaas bijna niet, in de twee supermarkten waar ik regelmatig kom iig niet. Maar ja, je kunt hier ook op veel plekken nog steeds alleen cash betalen.
ik weet niet hoe het in NL werkt maar iedereen in mijn omgeving betaalt hier gewoon een kleine lening voor af? Ik baseer het op jaarlonen omdat ik kijk naar mijn eigen loon en dat ongeveer 25K netto is op jaarbasis en ik niet echt de indruk heb dat er nog veel op de markt is onder 15K? Maar ook kijkende naar bijvoorbeeld mijn ouders is het wel iets wat logisch aanvoelt, ik denk dat mijn moeder bijna vier jaarlonen tegen hoor auto gegooid heeft wat ik echt exuberant vind.
@propje ik dacht het zelf ook nooit te doen maar ik rij nu met een tweedehands A3 die wel goed rijdt maar als er kosten aan zijn het altijd rare dingen zijn die toch wel wat kosten, in mijn regio is het ook supermoeilijk om een betrouwbare garage te vinden anders :ā)
Ik wilde je op je kop geven voor de rare spelling van exorbitant en toen zag ik dat het Engels was
Ik denk dat in NL best veel mensen in een lease-auto rijden. Mijn vriend heeft laatst 10K uitgegeven aan een tweedehands Volvo V40 en ik vond dat best wel veel. Maar ik rijd ook al 6 jaar in een Fiat Punto die ik ooit voor 1500 euro heb gekocht haha. En misschien dat ik in die 6 jaar dan nog eens 1500 euro aan onderhoud en reparaties heb gehad.
Nu moet ik wel een andere auto omdat er iemand achterop is gereden. Ik heb mijn budget op 3000 euro gezet, omdat ik in die prijsklasse wat leuke kleine tweedehandjes heb gezien. Ik hoef echt geen dikke bak. Als ik maar weer een paar jaar vooruit kan.
Vlaams.
Maar holy shit, bij een minimumloon is 4x netto jaarloon al iets van 80K, wie koopt er nou een auto van 80K?
De meesten stemmen een half jaarloon, maar dan heb je wel een heel klein autootje. Ik zou uitgaan van een jaarloon, dan moet je wel een degelijke auto kunnen vinden.
Ik zou echt nooit een lening afsluiten voor een auto. Je hoopt het natuurlijk nooit, maar stel je rijdt hem in de prak, dan zit je wel met de afbetalingen maar zonder auto.
Is exuberant geen correct Nederlands woord?!
Waarom wil je een nieuwe auto? Die is de helft van zijn waarde al kwijt zodra je de garage van de dealer uitrijdt⦠voor veel minder heb je net zoān goede auto tweedehands.
Ik vond het ook extreem van haar hoor! Ze werkt niet voltijds trouwens dus dat scheelt maar mevrouw wou per se een hybride sub die uiteindelijk meer slurpt dan mijn twaalf jaar oude auto
@Eileen daar sluit je toch een full omnium voor af?
Als ik op leasen kijk vind ik dat ook duur hoor? Gemiddeld 500 euro per maand dat is ongeveer een kwart van mijn loon
Oh ja, dat doe je voor een nieuwe auto natuurlijk wel, niet eens aan gedacht.
Ben er niet in thuis, maar alsnog wel duur lijkt me? Weet niet hoe lang je normaliter afbetaald aan zoān lening, maar dan betaal je al die tijd ook nog een omnium verzekering?