Stel je persoonlijke vraag #37

Op dit moment gaat dat niet echt meer op. Mensen die een paar jaar geleden een nieuwe auto hebben gekocht kunnen die bijna voor dezelfde prijs nu weer doorverkopen. Komt wel door corona dan en de oorlog in Oekraïne en een te kort aan alles.

https://www.ad.nl/auto/dit-is-waarom-tweedehands-autos-zo-duur-zijn~a46d6678/

3 likes

Ik lease weliswaar een kleine auto (Hyundai i10) maar die kost echt geen 500 euro per maand hoor. Ik betaal ongeveer 285 euro per maand (voor max 20k km per jaar) en dan hoef ik alleen nog maar de benzine te betalen.

1 like

Nou dit ja. Zo’n zonde van je geld. Ik vraag me ook af hoeveel mensen in een nieuwe auto rijden die ze zelf hebben aangeschaft? In mijn familie is dat niet gebruikelijk.

Ik kan me al niet voorstellen ooit een half jaarloon aan een auto te spenderen. Wtf. Als ik dat geld zou hebben, weet ik er wel wat leukers mee te doen.

6 likes

Ik denk ook dat ik alleen mensen ken die een nieuwe auto leasen, privé of zakelijk.
Hoewel, volgens mij hebben mijn ouders hun auto wel nieuw gekocht maar mensen van mijn leeftijd sowieso niet.

1 like

Ah ok, dat wist ik niet. In mijn familie is het zo gebruikelijk om een tweedehands te kopen, mijn vader heeft een paar jaar geleden voor het eerst in zijn leven een nieuwe gekocht, omdat dat model vanwege lichamelijke ongemakken een van de weinige opties (en de enige van zijn vaste automerk) was en nog niet veel tweedehands te vinden was wan vrij nieuw. Heb alleen een oom en tante die altijd nieuw kopen, maar dan ook in het scala BMW/Jaguar, dus die hebben sws geld te veel en hoeven zich niet druk te maken om waardeverlies ofzo

2 likes

Zeker, als ik me verveel op de wc

13 likes

Pol Pot voor op de pot :ok_hand:t3:

3 likes

Hahaha staan erachter nog 3 dictators?

5 likes

@Ainu ik zou ook nooit een spiksplinternieuwe auto kopen. Voor een tweedehands zou ik max 7500-10000 uitgeven. Maar dan wel maar een van max paar jaar oud met normale KM’s op de teller.

Ik zou ook geen lening afsluiten voor een nieuwe auto? Dan ben je dus lening, afschrijving, belasting, verzekering en benzine kwijt. Dan kom je ook boven de 500 denk ik (om even te vergelijken met lease). En in de paar jaar dat je lening loopt is je auto nog maar een relatief klein deel waard van de eerdere nieuwprijs.

4 likes

Ik kan alleen maar denken: ok, dus als ik wel een auto had gehad, was ik nog armer geweest.
:love_you_gesture:t5:

8 likes

Loop: ja
Zit: fuck no

@Yzile Jody Bernal komt hier vandaan, maar heb hem nog nooit gezien. Waarschijnlijk al 10 keer over hem heen gekeken, want volgens mijn oudtante is hij klein

1 like

Haha ik lees dit terwijl ik op de bank in kleermakerszit, schuin over mijn laptop gebogen die voor me ligt. Hernia waiting to happen!

4 likes

Ik moet nog vaak denken aan toen ik een patiënt bij de verslavingszorg vroeg waar diegene dan ‘op vakantie’ was geweest. Antwoord was ‘Lelystad’ en er ging zeker geen belletje rinkelen. Ik zag een verpleegkundige echt zijn lach moeten inhouden om hoe naïef ik was.

5 likes

calculating-puzzled
Ik nu

10 likes

in mijn omgeving word er geen lening aangegaan voor een auto, sowieso is het hebben van een auto niet zo normaal maar als dan gewoon een goedkope die je met spaargeld kan financieren? Maar als een lening zo normaal is, tja daar zou ik dan misschien ook weer niet te goedkoop zitten?

Ik doe wel stukjes brood (focaccia, stokbrood, ciabatta of zoiets) in de pan met olijfolie, peper, zout, oregano & chilliflakes. Lekker beetje crunch en vulling in de salade. Maar nooit van die miniatuur croutons uit een zakje

1 like

De gevangenis daar denk ik

2 likes

Ik heb zoiets gehad met Almere Binnen in Almere Buiten. Kwartje viel ook vrij laat.

6 likes

Ja! Mao Zedong, Mussolini en ja Mohammed ali; Die is een beetje de vreemde eend in de bijt maargoed

12 likes

Haha ja wat @Luipaard zegt. ‘Op vakantie’ is een mooi eufemisme voor in de gevangenis zitten

2 likes