Zou jij op vakantie durven naar?
- Syriƫ
- Noord Korea
- Turkmenistan
- Venezuela
- Irak
- OekraĆÆne
- HaĆÆti
- Geen van allen
0 stemmers
Las gisteren dat je als toerist ook langs het oorlogsfront kunt touren in OekraĆÆne
Ik zou het opzich wel durven, maar ik vind het vooral ontzettend dom. Je hebt er nu gewoon niks te zoeken en als het mis gaat, wordt er toch ergens wel verwacht dat ambassades/BuZa je komt helpen terwijl je het reisadvies hebt genegeerd.
Ik zou wel naar Irak durven met de vriend van mijn zus, zijn familie woont daar nog en die weten wel of het ergens wel of niet veilig is, maar ik zou het zoals @grace zegt vooral niet willen.
Het is sinds maart 2020 letterlijk nog niet voorgekomen dat ik niks te doen had op mijn werk eindeloze to do-list en eindeloze stroom klantvragen
Het is geen durfkwestie, heb er helemaal niks te zoeken
@grace zie je jezelf niet schitteren in Zelensky-ish fashion shoot
Durven ja, gaan nee.
Turkmenistan en noord Korea zou ik sowieso durven, aangezien het daar niet āgevaarlijkā is voor een toerist. Je wordt er constant begeleidt door overheidsfunctionarissen dus je zal niet beroofd, ontvoerd etc. worden en zolang je je aan de regels houdt (en niet als een idioot schilderijen gaat jatten zoals die ene toerist in NK) wordt je daarna keurig weer in het vliegtuig terug gezet. Maar zou daar nooit heengaan want je steunt er hele verkeerde regimes mee.
Irak zou ik durven in het Koerdische gedeelte, ken vrij veel mensen die daar (voor werk) komen en in een deel van dat gebied is het relatief veilig. Maar heb er zelf niks te zoeken.
Syrië en Oekraïne zijn actieve oorlogen, no fucking way, dat belast ook alleen maar ipv dat je aanwezigheid positief is.
Haiti zou ik durven met een goeie gids, ja zijn veel problemen, maar er is nog wel toerisme. Zou er niet in mān eentje gaan backpacken. Venezuela nooooo fuuuuuuucking way, echt niet. Ken veel mensen die daar vandaan gevlucht zijn en iedereen kent wel iemand die ontvoerd/gedood/aangevallen is op straat. Daar is echt gewoon nul rule of law meer en je kan echt voor een paar dollar aan spullen je leven al kwijt zijn. Is nog wel een stukje heftiger dan HaĆÆti.
Edit: ik googelde HaĆÆti net en heb kennelijk totaal gemist dat er een noodtoestand is door de moord op de president vorig jaar. Never mind, ik dacht dat het nog zoals een aantal jaar geleden was. Maar dan verander ik het ook naar durf ik niet
Weet jij wat trouwen āmet de handschoenā is?
- ja
- nee
0 stemmers
Ik heb dit dus vandaag geleerd op werk, het is:
een huwelijkssluiting waarbij een van de partners niet aanwezig kan zijn en wordt vervangen door een gevolmachtigde. Werd vroeger voornamelijk bij adelijke families gedaan, in situaties waarbij er snel getrouwd moest worden en er het risico was dat de bruiloft om wat voor reden dan ook vertraagd zou worden. Er werd dan een handsschoen op het altaar gelegd als teken van aanwezigheid en instemming van de afwezige partner
kunst roven natuurlijk!
Ik ben helemaal gedrilld door mijn balletlerares en liep als kind ook thuis met een boek op mijn hoofd om te oefenen
Kom jij er op je werk mee weg om een halve dag of nog langer je mail niet te openen?
- Ja doe ik vaak
- Doe ik heel soms
- Nee, er wordt van mij verwacht dat ik snel reageer op urgente emails
- Ik heb geen (kantoor)baan / n.v.t.
0 stemmers
Ik kom daar prima mee weg maar ik doe het nooit
Word me niet in dank afgenomen door een aantal, maar als je me dringend nodig hebt dan bel/app je me maar. Op mijn werk zijn er collegaās die het niet eens zijn met salaris verhogingen āomdat ze altijd binnen 24h hun mail beantwoordenā, lekker boeiend hoeveel mails je beantwoord als je je werk maar goed doet.
Als ik geen zin heb om iets te doen / niet snap waar dat zinvol voor is dan negeer ik interne mailtjes ook. Eea directielid die iets wilt weten, om te weten, maar er toch niks mee gaat doen. 9/10 x komt niemand er op terug omdat het verzoek ook nergens op dn. Would recommend.
@Ovenschaal Ik ken dit als spaarkas. Onze stamkroeg had dit ook. Kende het ook niet, maar het heeft echt iets kneuterigs. Langs de bar zoān groot houten ding aan de muur met allemaal sleuven en nummertjes en daar werd dan muntgeld ingestopt en de week voor de kermis werd het uitgekeerd tijdens het Spaarkasfeest (dat was dan gratis voor iedereen die meedeed aan de spaarkas en anderen konden een kaartje kopen). De eerste keer dat mijn man het over Spaarkasfeest had heb ik wel ff gek staan kijken, had dat ding wel zien hangen maar me nooit afgevraagd wat dat was eigenlijk (en mn man deed er dus niet aan mee dus ook nooit hem daar geld in zien stoppen). Inmiddels bestaat de kroeg al 2 jaar niet meer, maar tot op het laatst heeft hij er gehangen.
Noem jij elastiekjes wel eens āstiekjesā?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik moet altijd even nadenken als iemand dit zegt
Echt een walgelijk woord vind ik dat
Ja ik vind het een beetje klinken zoals een wandelende tak eruit ziet of zo
De vaatwasser:
- Uitpakken
- Uitruimen
0 stemmers