Als je deze allebei hebt gezien, welke vind je dan leuker?
- Floortje naar het einde van de wereld
- Reizen Waes
0 stemmers
Als je deze allebei hebt gezien, welke vind je dan leuker?
0 stemmers
Ik heb toen alleen met de âklantenservice â van Sanquin gesproken, die me doorverwees naar de huisarts. Huisarts heeft toen twee keer bloedonderzoek gedaan en ijzer/hb was toen wel een stuk lager dan ten tijde van de donatie. En toen ik de volgende oproep kreeg was ik al pril zwanger dus toen mocht ik sowieso niet meer doneren. Als ik na de bevalling weer een oproep krijg zal ik het wel met Sanquin bespreken, hoe groot de kans op herhaling is en dan een keuze maken.
Kan niet niet omdat het blauw is, maar omdat ik Jip en Janneke zwaar achterhaald vind met het seksisme etc.
Nee ben niet opgeroepen, had me ingeschreven in het ziekenhuis en nav mn ingevulde formulier moest ik in gesprek met een arts. Denk dat op die manier veel mensen ook afgewezen worden. Maar ik denk ook dat vele mensen niet weten dat ze stamcellen of plasma kunnen doneren. Is toch minder bekend dan organen of bloed.
Ja ik vind het ook een beetje to much. Ik snap dat het belangrijk is voor hun, maar ik word zelfs opgebeld als ik lang niet ben geweest. Ik doneer op het moment om dezelfde reden niet(is een paar keer niet lekker gegaan en inmiddels krijg ik er stress van en kijk ik er tegen op) en het voelt dan zo stom dat ze je door schuld aan te praten toch over willen halen.
Ja precies! Ik regel al alles en dan voelt het krom om haar ook nog eens op te halen!? En daarnaast zou ik dat andersom nooit aan iemand vragen en daardoor dus ook niet voor iemand doenâŠ
Maar het is idd wel lief en fijn voor haar dat ze niet helemaal met de trein moet. En een half uurtje op een reis van 4 uur is ook niet heel veel langerâŠ
Ik ben echt verbaast en ook stiekem wel een beetje teleurgesteld dat er zo weinig mensen stamceldonor zijn. De kans dat je wordt opgeroepen is super klein en als je word opgeroepen is het een eenmalig moment waarmee je mogelijk iemands leven kunt redden.
Ik kan de rest van de tekst niet goed lezen, maar dit is toch niet zo makkelijk als Nederlands, Moluks en/of Indisch bloed nodig hebben? Ik heb alles van dat en ben stamceldonor.
Nee er moet daarnaast een match in HLA-typering zijn. Die kans is echter groter (of alleen mogelijk?) wanneer men dezelfde afkomst heeft (hoe dat werkt weet ik ook niet precies).
Ik vind ook echt dat ze ipv die agressieve benadering van bestaande donoren beter moeten kijken naar openingstijden van donatielokaties en meer moeten investeren in werving.
Ze jagen bestaande donoren weg door die benadering en door het beperken van lokaties en openingstijden. Echt ik vraag me altijd waar zij mee bezig zijn.
Ik ben zelf na 15 jaar doneren gestopt omdat ik ten eerste qua Hb vaak te laag zat, maar zeker ook omdat ik strontziek werd van hun telefoontjes en ook omdat ik nog maar naar één lokatie kon na 17 uur, één avond in de twee weken ofzo, 35km van mijn huis (wel relatief dicht bij mân werk).
Ik had bij mân afmelding een heel beklag geschreven en toen werd ik door ze gebeld, haha. Ging die troelebel aan de telefoon zeggen: wist u dat uw werkgever u vrij dient te geven voor donatie? Ja what about als je de werkgever bent en je werk dat niet toe laat om âevenâ 1-2 uur weg te zijn. Ik vond dat echt een naĂŻeve gedachte.
Bij een BMI van boven de 30 mag het niet, anders had ik mijzelf wel aangemeld.
Ja, same. Ik doneer verder wel alles, maar dit mag helaas niet.
Ik heb me een keer aangemeld voor stamceldonor, DNA opgestuurd enzo. Hebben ze nooit ontvangen??? Nooit bij ze aangekomen. Vond ik vreemd/eng en zag het maar als een teken dat ik dat niet moet doen.
Ik heb hier toevallig naar aanleiding van een soortgelijk verhaal in de Zweedse pers onlangs naar gekeken. Ik wilde me ook aanmelden maar je moet hier per se tussen de 18-35 zijn. Dus dan houdt het helaas op. Je mag hier wel een bmi tot 40 hebben ipv de 30 in Nederland
Ik ben dit jaar ook erg op tijd, ivm vakantieperiode (maar ben niet echt jarig), dus heb een datumprikker uitgegooid met data wanneer ik zou kunnen en de dag waarop de meeste mensen konden is het geworden. Een paar mensen hebben een hotel geboekt zelfs, dus die komen sowieso. Op de dag zelf zullen er wel weer 10 afzeggen
ik mag ook niet doneren vanwege mijn chronische ziekte, maar waarom mag je eigenlijk niet doneren met een bmi >30?
Een date van me begon gisteren over crypto en ik dacht âneeeee, je was net zo leuk â
Ik vind de eisen niet heel gering. Een van de dingen is migraine, ik ken best veel mensen die dat wel eens hebben. Als je dat optelt bij de bmi, leeftijd en andere dingen die gevraagd worden, dan wordt de poel toch vrij snel een stuk kleiner.
Ik zou het echt zielig vinden om de kat in de regen buiten te zetten! Achterdeur open is afhankelijk van de omgeving maar dat vind ik zelf toch nooit heel relaxt slapen. Dus jammer voor de familie, maar dan mag de kat van mij een keer door de slaapkamer. Hadden ze maar een bak binnen moeten hebben of een andere uitgang in de woning!
Kattenbak van buiten binnen zetten en kat binnenhouden