Ja, same. Ik doneer verder wel alles, maar dit mag helaas niet.
Ik heb een bmi > 30. Daarnaast zijn er veel (chronische) ziekten waarmee je niet mag doneren. Er zullen vast meer dan genoeg mensen overblijven die gewoon geen donor zijn. Maar ik ken aardig wat mensen - als ik zo even om me heen kijk - die dus of door bmi of door chronische ziekten niet in aanmerking komen.
Ik heb me een keer aangemeld voor stamceldonor, DNA opgestuurd enzo. Hebben ze nooit ontvangen??? Nooit bij ze aangekomen. Vond ik vreemd/eng en zag het maar als een teken dat ik dat niet moet doen.
Ik heb hier toevallig naar aanleiding van een soortgelijk verhaal in de Zweedse pers onlangs naar gekeken. Ik wilde me ook aanmelden maar je moet hier per se tussen de 18-35 zijn. Dus dan houdt het helaas op. Je mag hier wel een bmi tot 40 hebben ipv de 30 in Nederland
Ik ben dit jaar ook erg op tijd, ivm vakantieperiode (maar ben niet echt jarig), dus heb een datumprikker uitgegooid met data wanneer ik zou kunnen en de dag waarop de meeste mensen konden is het geworden. Een paar mensen hebben een hotel geboekt zelfs, dus die komen sowieso. Op de dag zelf zullen er wel weer 10 afzeggen
ik mag ook niet doneren vanwege mijn chronische ziekte, maar waarom mag je eigenlijk niet doneren met een bmi >30?
Een date van me begon gisteren over crypto en ik dacht âneeeee, je was net zo leuk â
Ik vind de eisen niet heel gering. Een van de dingen is migraine, ik ken best veel mensen die dat wel eens hebben. Als je dat optelt bij de bmi, leeftijd en andere dingen die gevraagd worden, dan wordt de poel toch vrij snel een stuk kleiner.
Ik zou het echt zielig vinden om de kat in de regen buiten te zetten! Achterdeur open is afhankelijk van de omgeving maar dat vind ik zelf toch nooit heel relaxt slapen. Dus jammer voor de familie, maar dan mag de kat van mij een keer door de slaapkamer. Hadden ze maar een bak binnen moeten hebben of een andere uitgang in de woning!
Kattenbak van buiten binnen zetten en kat binnenhouden
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar weet jij waarom die leeftijdsgrens van 35 jaar er is? Waarom moet je dan betalen om te kunnen doneren?
Maakt zoân kat niet vanzelf wel stennis als ie later wel naar buiten wil?
Aha dan zou ik de deuren openzetten
andre rieu
- sympathieke man
- onsympathieke man
0 stemmers
Ik wil het eerste geloven maar volgens mij is het het tweede
Ik werkte vroeger in de ArenA als 16-jarige ofzo en hij had daar een concert. Elke bezoeker kreeg dan een doosje met volgens mij water erin en een snack of idk. Die doosjes moesten we op alle stoelen in de ArenA leggen, maar tijdens de helft van de werkshift ging hij repeteren. Het idee was dat wij gewoon verder gingen met leggen want hij zat helemaal aan de ene kant van de ArenA en wij aan de andere, maar toen begon hij te schreeuwen dat die rot ⊠(kinderen volgens mij) allemaal moesten oprotten, want wat dahcten wij wel? Dat we gratis naar Andre mochten luisteren?! Toen moesten we dus allemaal een uur wachten en niks doen tot hij uitgerepeteerd was
Sinds toen vind ik hem echt een eikel, de meeste 16-jarigen geven echt geen kut om je muziek doe ff normaal.
Je moeder en jij hebben 20 jaar alleen elkaar gehad, geen man/vader ofzo. 10 jaar geleden kreeg ze een relatie met een man waar ze nu nog steeds een relatie mee heeft. Ze gaan nooit trouwen. In haar testament gaat alles naar hem en niets naar jou
- Is normaal
- Zou ik toch een beetje jammer vinden
0 stemmers
Ik vind dit echt heel stom. Niet eens omdat ik haar geld wil, maar omdat haar redenatie is dat âdat is hoe mensen dat doenâ. Ze laat me nu echt letterlijk niks na, niet eens iets met emotionele waarde ofzo. Maar misschien stel ik me aan.
Ik kan me niet voorstellen dat ik een partner boven mân kind(eren) zou stellen, en al helemaal niet partner alles, kind niks.
Een beetje jammer is een understatement.
Bedoel je dan dat ze je gaat onterven? Wat je omschrijft komt daar wel op neer. Nou ik kan je vertellen dat dat niet is âhoe mensen het doenâ, echt integendeel.
Zelfs als je onterfd bent, heb je als kind recht op je legitieme portie. Hier kun je er meer over lezen: Verschil tussen kindsdeel en legitieme portie? - DoeHetZelfNotaris