Stel je persoonlijke vraag #37

Kan dat zelfs? Is er niet altijd een deel dat toch zeker naar de kinderen moet gaan?
Meer dan een beetje jammer, ik vind dat echt ronduit verkeerd.

8 likes

Ja dit is wat ik er zo erg aan vind, ik heb hierdoor echt het gevoel dat ze hem belangrijker vindt. Ze zegt dat ze het heeft gedaan omdat ā€˜dat is hoe mensen dat doen’ en omdat hij ook alles aan haar achter laat, maar hij heeft al 30 jaar geen contact met zijn kind dus dat lijkt me logisch aangezien hij verder niemand heeft. Vind het echt heel kut omdat het voelt alsof ze hem belangrijker vindt dan ook maar 1 ding aan mij achter te laten in d’r testament.

4 likes

Echt heel pijnlijk hoor :pleading_face: :heart: Helemaal niet raar dat het je niet lekker zit.

2 likes

Oh zo heb ik er nog niet eens over nagedacht eigenlijk, want zoveel geld zal het niet om gaan. Heb me meer ā€˜druk’ gemaakt om het feit dat het lijkt alsof ze hem nu dus belangrijker vindt. Zal het eens lezen, dankje!

@Soy.peor haha ja wilde m’n poll niet te dramatisch maken maar inderdaad, ik vind dit ook echt kut

1 like

Dat is helemaal niet hoe iedereen dat doet. Als je partner en jij beiden ouder zijn van je kind en er verder geen kinderen zijn is het anders. Dan gaat het eerst eventueel naar een partner maar daarna alsnog naar het kind.

6 likes

Geen idee, ze zei dat ze alles aan hem achterlaat en ik niet genoemd word in het testament als het gaat om wat naar wie gaat als ze overlijdt. Dat alles naar hem gaat en als hij overlijdt dingen pas naar mij gaan.

Nou ja, dat is niet geheel onbelangrijk voor de volledigheid van het verhaal. Die poll brengt het wel heel zwart/wit.

12 likes

Dat maakt het wel anders ja! Is het misschien een miscommunicatie dan meer?

3 likes

Maar dat is dus alleen als hij haar overleeft. En dat vind ik niet raar als je samen een leven deelt, uiteindelijk komt het toch bij jou terecht.

1 like

Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal in dat testament omschreven staat, maar het lijkt me alsnog tricky. Hoe gaat het als de stiefvader zou hertrouwen of wanneer hij toch nog het contact met zijn biologische kind zou hervatten? Sowieso heeft zijn biologische kind ook recht op diens kindsdeel.

@kaneel Mij lijkt dat dit toch echt een verder gesprek met je moeder (en evt. stiefouder) waard is. Sowieso omdat jij je gekwetst voelt, maar ook omdat je gewoon wilt weten hoe het geregeld is, mocht je moeder komen te overlijden. En als er spullen zijn die voor jou speciale waarde hebben en die je graag van je moeder zou erven (bv. sieraden), zou ik ook vragen of ze dat nog zou willen laten omschrijven of deze evt. nu al aan je kan schenken.

3 likes

Je kan kinderen niet onterven toch? Of nou ja, is een heel uitgebreid proces en als kind kan je het zelfs laten terugdraaien na het overlijden heb ik ooit gelezen - maar niet gefactcheckt.

Maar is het ook niet zo dat, als in een heel akelig doemscenario (wil je niet over nadenken snap ik maar moet soms wel ff met deze onderwerpen) jouw moeder en haar man een ongeluk krijgen, en ze beiden overlijden maar zij net iets eerder, dat al haar spullen dan ook direct naar zijn erfgenamen gaan (weet niet wie dat zijn, zijn ouders misschien of zijn kind of andere familie van hem) ipv naar jou, als hij geen erfgenamen vastgelegd heeft verder (behalve jouw moeder dan). Edit: volgens mij werkt het zo, dat ze eerst alle familie van eigen kant af gaan, als er niks vastgelegd is, dus ook hele verre (achter) neven en (achter) nichten. Vind het echt rot voor je, misschien toch goed om zelf eens wat uit te zoeken en aan de hand daarvan met je moeder (ik zou dat met haar alleen doen, niet met haar man erbij) het gesprek aan te gaan.
Nog een edit (sorry haha) misschien is het wel goed als je moeder dan eens langs een notaris gaat, want volgens mij klopt haar stelling van ā€˜zo doen mensen dat’ ook nog eens van geen kanten. Wellicht kan een notaris haar daar vanaf praten.

1 like

Zou jij mee kunnen doen met het familie diner aka is er drama in je fam?

• Nee, :cookie: en :egg:
  • Ja, als een van de ruziĆ«nde partijen
  • Ja, als degene die het goed wil maken tussen de ruziĆ«nde partijen

0 stemmers

DETAILS PLS IK HOU VAN FAMILIE RUZIES

1 like

Heb jij een trash familielid, iemand die je gewoon hebt afgeschreven als persoon?

• Ja een
  • Ja meerdere
  • :cookie: en :egg:
  • Ja een en hij mag doodvallen

0 stemmers

2 likes

Bedankt iedereen! Ik ga het er inderdaad nog maar een keer met haar over hebben.

3 likes

Een nicht deelt uitgebreid haar vagina readings op Facebook en sluit die berichten af met ā€œnamesteetjesā€

Lijkt me duidelijk

23 likes

Zus van m’n vader. Hij heeft er meer maar 1 doet al jarenlang moeilijk. Niemand weet precies waarom maar vind t vooral sneu voor m’n vader. Ze zoekt soms ineens contact en dan weer jaren niet. En als hij of een van z’n zussen contact zoekt doet ze weer gemeen en gaat ze uitnodigingen terugsturen etc. Ik ben er wel klaar mee maar m’n vader wil zo graag dat het weer goed komt

3 likes

Nicht heeft een fiets van mijn opa en oma gejat.

1 like

Is ze Duits of een junkie?

21 likes

Hmm heb weinig contact met de helft van mijn familie, maar er is geen actieve ruzie, dus denk dat er weinig goed te maken valt :sweat_smile:

1 like