Ja omg m’n moeder deed dat echt hardhandig altijd. M’n oma deed het wel altijd heel zachtjes 🥹
@Soy.peor @lisaanna en iedereen die op ja stemt:
ik vind het best geruststellend dat dit dan in ieder geval een gedeeld jeugdtrauma is leuk idee voor een nieuw topic
Deed zoveel pijn dat ik m’n moeder er soms niet eens bij liet. Dan had ik op een gegeven moment zo’n dikke klit in mijn nek dat de kapper een hele tijd bezig was om dat uit elkaar te krijgen. Volgens mij is’t pas echt goed gegaan toen de kapper een tangle teezer had en m’n moeder er direct een van haar overgekocht heeft
Kun je sowieso niet vroeg genoeg mee beginnen
Als mijn moeder het deed dan vaak wel. Die ragde weleens gewoon door een knoop heen of nam mijn halve oor mee. Mijn vader daarentegen deed het suuuper voorzichtig en gaf er zelfs een soort van hoofdmassage bij
Als kind had ik altijd zoveel klitten. Menig borstel werd kapot getrokken op mijn haar. Toen ik het later zelf ging doen kwam ik erachter dat ik helemaal geen steil haar had met een klein beetje slag, maar gewoon wavy haar. Dus inmiddels borstel ik het nooit meer en ook nooit meer klitten gehad.
Ik kan daar soms ook een beetje sentimenteel van worden als ik daar aan denk, vond dat altijd zo’n fijn moment als mijn vader dat deed.
Echt helemaal nooit? Ook niet voor het wassen bv? Dan krijg je uiteindelijk toch een grote dread?
Tijdens het douchen doe ik conditioner in mijn haar en ‘kam’ ik het met mijn vingers door. En af en toe ga ik op droog haar ook nog wel met mijn vingers er doorheen, maar dat is meer een gewoonte dan functioneel. Maar borstelen of echt kammen doe ik niet.
Wat fijn dat dit werkt voor jouw haar!
Ik heb heeeel fijn haar, maar het was als kind alsnog wel veel haar en ook lang en het ging dus ook altijd heel heftig in de knoop. Janken als mijn moeder mijn haar moest doen.
Is nog steeds drama, want je hoeft maar tegen mijn haar aan te blazen en het zit in de klit.
Ja en niet gekregen omdat ik een glas wijn op had.
Ja! Had het er vandaag nog over met de kapper en die had met zijn moeder dezelfde ervaring Mijn moeder deed ook de facelift-staart
Maar wel goede herinneringen aan m’n oma die altijd m’n haar ging ‘breien’ (vlechten)
Wat kinderachtig
Als jij even snel een donkere ruimte in loopt, bijvoorbeeld om iets te pakken
- Dan doe ik het licht aan
- Dan gebruik ik de zaklamp van mijn telefoon
- Dan doe ik niks want ik weet precies waar alles ligt
0 stemmers
Ja hier ook zo’n ellende. Zie ook altijd op tegen dagjes weg wanneer het hard waait omdat ik dan weet dat daarna het drama van mijn haar uitkammen weer volgt . Sinds ik een mason pierson heb gaat het iets beter qua pijn maar het blijft een ding.
Overigens vinden veel mensen een kappersbezoek dus fijn maar zelfs dat doet vaak pijn bij mij. Maar overall ben ik wel blij met mijn haar want ik hoef er niets aan te doen voordat het goed zit. Dat is dan wel weer makkelijk van zo’n grote bos.
Ooh deze had ik vroeger ook altijd. Was ik alweer helemaal vergeten maar ik kon gelijk de geur weer ruiken
Ja omg. Mijn moeder gebruikte deze klotedingen en ramde echt op mijn kop
Ik weet nog dat ik als kind het leven heel leuk vond, maar twee dingen vond ik kut: ontbijten, want ik hield niet zo van boterhammen en ik vond het saai en lang duren, en de haren kammen, want dat deed pijn en duurde ook lang. Als dat ‘s ochtends achter de rug was dan dacht ik altijd: zo nu kan er weer een leuke dag beginnen. 🥹