Ik sprak laatst de helft van een tweeling en zij vertelde dat ze juist expres allebei een andere middelbare school hadden gekozen zodat ze allebei wat meer hun eigen ding konden doen. Ik had daar nooit zo over nagedacht maar lijkt me wel echt goed, dat je je los van elkaar kunt ontwikkelen en niet zo’n enge tweeling wordt die op hun 40e nog alles samen doet
Ja, klinkt best gezond idd. Ik zie aan de poll dat het ook helemaal niet ongebruikelijk is, terwijl er in mijn omgeving zo van op werd gekeken.
We zjjn wel alle 3 begonnen op dezelfde middelbare school, alleen moest ik na het 3e jaar switchen.
Er was maar 1 middelbare school in de omgeving, dus weinig keus mijn zusje heeft overigens nooit tegelijk met mij (of mijn broer) op school gezeten
Vind dat helemaal niet zo gek hoor. Op de basisschool begrijp ik nog dat het handig is voor de ouders wanneer alle kinderen naar dezelfde school gaan maar op de middelbare school maakt dat niet meer uit. Het is ook niet dat je er veel van merkt (althans, ik niet) omdat we op verschillende afdelingen zaten zagen we elkaar toch nooit. Mooi dat je gekozen hebt voor de school die je het leukste vond.
Hou jij van champignons?
- Ja heerlijk
- Wel oke
- Nee gatverdamme
0 stemmers
Ik merk gewoon dat doordat mn vriend het niet echt lekker vindt, en mn ex het niet luste. Ik gewoon door de jaren heen maar veel minder champignons ben gaan eten. Zo stom, vis het er voortaan maar lekker uit hoor.
Ik vind het dus wel oprecht handig om te weten wanneer het extra druk is en bij welke rij. Past inderdaad niet echt in het topic, maar er mag vast geen apart topic worden geopend erover.
Ik heb ook zo’n hele reddit thread uitgeplozen en veel op Twitter gekeken haha. Ik werd er niet veel wijzer van, maar in mijn omgeving was het steeds ‘oh ga je vier uur van tevoren? Ik zou er toch een uur aan vastplakken!’ en in dat soort topics lees je toch vaker max 2/3 uur en dat het ook erg verschilt per tijdstip.
Nu waren we alsnog te vroeg maar ik was niet zo aan het stressen.
Ik ben echt een picky eater en champignons staat verrrrr bovenaan de lijst.
Die structuur
Vooral kastanjechampignons Snap ook niet waarom je die witte champignons zou halen als er ook zoiets als kantanjechampignons bestaat
Krijg nu spontaan zin in deze risotto
Paddenstoelenrisotto met pancetta uit de oven recept - Allerhande | Albert Heijn
Omg wat is er mis met je! Haha neeee, champignons uit de oven gevuld, champignon gratin uit de oven Champignons tussen risotto omg! Ik denk soms als mensen champignons niet lusten omdat ze dan zo mega goor glibberig gebakken zijn zonder smaak. Dat zijn het echt smerige dingen. Ik heb nog zo heimwee aan zo’n oven pasta met champignons uit napels. Was zo goed.
@Totoro het ligt ook wel aan de soort champignons. En idd wat @Tamara al zegt ik vind kastanjechampignons al veel beter. Maar er zijn zoeel soorten. En toevallig kreeg ik gister een gevulde portobello en dat was ook zooo goed.
Het enige wat we ervan merkten is dat onze ouders ons wel eens op de verkeerde school ziekmeldden. (Welk kind zit nu op welke school?!)
Mag je champignons überhaupt rauw eten? (voedselveiligheid enzo?)
Serieuze vraag overigens, nooit hiervan gehoord.
Ik kwam er ook pas laat achter dat je bloemkool, broccoli rauw mag eten. Maar dat had ik echt never ooit van mn moeder gemogen, terwijl dat volgens mij wel weer veilig is?
Dat is juist mn favoriete topic Vind het zo’n chill topic voor inspiratie voor het avondeten
Haha ik ken iemand die allemaal hele rare uitslag kreeg op zijn lichaam en in paniek naar de dokter ging, en dat bleek dus te komen door het eten van rauwe shitakes.
Echt niet aan te raden.
Maar wat heeft het dan voor smaak? Of eet je dat puur zegmaar om groente binnen te krijgen? Mijn oppaskinderen mochten toen rauwe bloemkool uit de la trekken. Ik wist als kind zelf toen niet wat ik zag. Maar ik gaf ze later dan ook maar braaf dat als uit of het allemaal ja is of 1, dat telt al.
Maakt niet uit of het 1 is of allemaal
Heb jij wel eens rauwe bloemkool, broccoli, of champignons gegeten?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Ook lekker om te dippen in kaasfondue
Ja het zal vast ook niet altijd gebeuren (dan zou het wel bekender zijn), maar het is echt nasty.
Google maar eens op ‘shiitake rash’.
Sowieso zou ik het zelf ook niet snel rauw eten omdat champignons gekweekt worden op paardenmest en je ze niet mag wassen. Verhitten vind ik dan wel een veilig idee (maar het is natuurlijk vooral dat: het idee)
Bij die mensen was het puur en alleen om 2 kinderen op gewicht te houden. Want stel je kinderen in oud zuid zouden overgewicht hebben. Dat was de angst van die moeder.
Ja een tante had eens allemaal rauwe groente op tafel gezet tijdens haar verjaardag Durfde het eerst niet te eten maar ze bleef aandringen, haha