Stel je persoonlijke vraag #38

Absoluut nee, want ik zou een kutmoeder daarvoor zijn en ik wil/kan en durf die verantwoordelijkheid niet te dragen.

Ik durf nog niet eens een goudvis te halen laatstaan een mens. Dan ben je in mijn ogen egoistisch. Niemand, maar dan ook niemand vraagt om je /een kind.

3 likes

Het enige wat in mijn kluisje in de gemeenschappelijke woonkamer ligt zijn mijn reservesleutels. Alle belangrijke papieren zoals geboortecertificaat en diploma liggen bij mijn vader gewoon in het laatje met mijn naam erop. Hij heeft een speciaal laatje voor alle kinderen (6 in totaal) en voor zichzelf en voor mijn moeder heeft hij ook nog een laatje maar die is overleden dus eigenlijk kunnen al die documenten wel weg. Mijn paspoorten liggen ook gewoon in een laatje in mijn bureau en niet in het kluisje, maar zou eigenlijk wel beter zijn als die in het kluisje liggen.

1 like

Ik werk zelf in de zorg en heb vaak discussies met collega’s over dit soort zaken. Ik heb veel cliënten die leven van een Wajong of andere soort uitkering en als zij naar een dagbesteding gaan of betaald gaan werken worden ze er dus of niet voor betaald of de inkomsten worden gekort op de uitkering. Ik vind dit geen goed systeem want het werkt voor heel veel mensen demotiverend. Een (klein) financieel voordeel zou al zoveel schelen denk ik. Ik zie deze struggle zo veel bij mensen met een beperking en of afstand tot de arbeidsmarkt (kan ook door psychische problemen zijn).

19 likes

Even inhakend op de discussie, niet specofiek op jou maar ik vind eigenlijk al het werk dagbesteding en wij krijgen ook allemaal salaris dus waarom deze mensen niet?

6 likes

Verschilt misschien per opleiding? Ik moest wel eindonderzoek/een scriptie schrijven.

1 like

Ik ben gestopt door mijn scriptie dus denk het niet 🫠

3 likes

Omg ik droom hier wel eens over en ben dan zo blij als ik wakker word en er achter kom dat het maar een droom was :joy:

3 likes

Voor de ff moeders. Was jij bang voor de bevalling?

• Ja heel erg
  • Nee hoor
  • Een beetje
  • Gemiddeld (wat dat ook mag inhouden)

0 stemmers

Ik weet niet helemaal zeker of ik een kinderwens heb maar ik ben zo extreem bang voor de bevalling. Dat is echt gewoon een doodsangst. Ik kan dat niet

4 likes

Ik was wel bang door alle uitscheur horror ellende verhalen die je wel eens leest. Was echt bang dat dat me zou overkomen, ik alles onder zou poepen daar en heel mn leven verpest zou zijn (even overdreven gezegd).

Uiteindelijk een super goede bevalling gehad, geen horror scenario’s en zou ik het zo weer doen.

Nu ik zo een goede ervaring heb gehad, zou ik juist extra bang zijn voor een volgende bevalling. Omdat je nu extra weet wat er kan gebeuren en het misschien niet meer zo geweldig ging als de eerste keer

1 like

Ik was bang totdat ik daadwerkelijk zwanger was. En toen vond ik het wel heel spannend, maar de angst was weg. Ok het laatst dacht ik zelfs “ik ga dit gewoon doen, ik kan dit!” :sweat_smile:

Ik vond dit ook een heel naar onderdeel van de zwangerschap. Het houdt ook eigenlijk niet op totdat je kind geboren is, want tig echo’s en onderzoeken en bij elke controle kan er weer iets mis blijken te zijn en dan kan er tijdens de bevalling nog vanalles mis gaan. Meer kunnen uitzoeken geeft ook veel meer stress.

5 likes

Ik vind juist dat een eng idee, dat er al zoveel vrouwen vooraf gegaan zijn met horrorbevallingen en dat blijkbaar het merendeel van de vrouwen ook allerlei klachten (zelfs permanent) hebben na de bevalling (zwakke bekken, plassen als je niest etc etc).

Maakt het voor mij niet heel aantrekkelijk.

15 likes

Bij de eerste een beetje. Niet bang, meer een beetje nerveus/gespannen omdat ik me er natuurlijk geen voorstelling bij kon maken. Nu ben ik zwanger van de tweede en wel bang, maar dat komt door ervaringen bij de eerste. Maar: daar kunnen ze je super goed mee helpen.

5 likes

Same :cold_face:

1 like

Ik ben extreem bang voor de bevalling (ben nu zwanger) en heb daarom een keizersnede gepland staan.

10 likes

Ik dacht dat ik wel even ging bevallen met twee vingers in m’n neus. Misplaatste arrogantie dus haha, soms ben ik ook net een man.

Al ben ik nog steeds niet bang voor een eventuele volgende bevalling, zelfs als het geen keizersnede mocht worden, maar dan wel echt in het ziekenhuis.

6 likes

Ik vind het echt pijnlijk om te zien dat het voor veel mensen niet eens een moeilijke keuze zou zijn om te kiezen voor abortus bij een kindje met down.

7 likes

Ik moest wel een eindexamen opdracht doen, maar lang niet zo uitgebreid als een scriptie.

Ik vond deze broek leuk totdat ik zag dat hij achter geen zakken heeft. Ik vind dat heel raar en ongemakkelijk ofzo? Snap het zelf ook niet. Behalve dat het vaak ook meer laat zien dan je zou willen door gebrek aan een extra laag stof.

Broeken zonder zakken achter…

• Ja prima
  • Liever niet
  • Nee, draag ik niet

0 stemmers

Voordat iedereen gaat denken dat alle winkels met dit soort concepten niet uitbetalen: Dit is niet zo!
Ik vind het echt erg dat deze werknemers niet betaald worden. Ja, ze werken misschien langzamer, maar daar heb je andere regelingen voor die de werkgever daarvoor compenseren

3 likes

Waarom was je de laatste keer zo panish? Ik heb ook een enorm hoge hartslag elke keer als ik erover praat. En iemand vroeg dan of ik misschien bang was dat ik dood ging of de baby. Nouja, eigenlijk allebei. Het lijkt me gewoon de hel en dat ik dat niet kan.

2 likes