is de ijskoffie ook gratis of die niet? want dan moet ik maar even een hamster kopen.
Ik zou er 7 nemen, kan je elke dag een andere meenemen
Soms vind ik het als vegetariër wel frustrerend omdat zo veel mensen claimen van dieren te houden maar wel hun kop in het zand steken mbt de vleesindustrie, maar zelf eet ik ook eieren bijvoorbeeld dus eigenlijk is dat precies hetzelfde. Maar ik denk dat bijna iedereen ergens wel hypocriet is op dat gebied, er is altijd wel iets wat je niet 100% goed doet. Tegenwoordig ben ik ook meer van de ‘alle beetjes helpen’, wat ik toen ik net vegetariër werd minder had (wss ook uit schuldgevoel ofzo omdat ik het zelf lang had uitgesteld).
Daarnaast is vegetarisch eten ook wel een privilege en hangt het af van je cultuur. Bijv veel first nations/native american volkeren jagen nog op dieren, maar zij hebben verder weinig toegang tot voedsel en doen dit op een super respectvolle manier. Echt een kutverhaal dit maar oké; ik vind het soms hypocriet maar het kan zeker.
Doe jij aan advent kalenders?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je er een mening over;
- Ja ik vind het heel leuk
- Nee geen mening
- Ja ik vind het stom
- Ja ik vind het weer een typisch verschijnsel van onze overdadige consumptiemaatschappij en ik vind het ziekelijk dat mensen meerdere kalanders kopen om vervolgens de spullen niet of amper te gebruiken
- Ja ik vind het fantastisch en het maakt de maand december geweldig wooo kerst
0 stemmers
Nou nee eigenlijk niet, dan ben je gewoon een vegetarier die dieren niet leuk vindt.
Dit vind ik wel als mensen zomaar een adventkalender kopen waar ze amper iets uit gebruiken, maar als je een adventkalender vindt waar je wel alles uit gebruikt/eet etc vind ik het alleen maar leuk
Maar waarom? Voor kinderen kan ik het nog begrijpen, je telt letterlijk af, je moet geduld hebben, je wordt er vervolgens voor beloond. Dat is (lijkt me) voor kinderen bestwel goed om te leren.
Waarom zou je dit als volwassene willen? Je weet dat je alles zo open kan trekken. En het bijna nooit waard voor je geld is.
Dit lijkt net een toets waarbij het langste antwoord altijd het goede antwoord is, haha.
Wow, exteem overdreven, een martelwerktuig met een adventkalender durven te vergelijken.
maar ja ik moet eerlijk toegeven dat ik moeite zou hebben met elke dag maar 1 ding mogen openmaken voor een hele maand. Vooral als die zo voor je neus staat en je nieuwsgierig bent.
Als jij de adventkalender van je dromen hebt, zou je dan geduldig elke dag netjes op de volgorde een vakje open maken?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Man ik kan net zo goed iedereen haten, wie gaat nou echt dat doen als volwassene een vakje per dag openmaken.
Voor mezelf doe ik niet aan adventkalenders, maar voor mijn kind wel. Ze krijgt er weer een van Playmobil, boerderijthema dit keer. Vorig jaar voor het eerst gedaan en het was zo heerlijk kneuterig, elke ochtend samen zo’n vakje open maken.
Ze krijgt hem van Sinterklaas, dus twee vliegen in een klap
Ja ik zou dus echt schijtchagrijnig worden als ik elke dag eerst op zoek moet naar het nummer, dan zo’n klein kutdeurtje moet openen en er een mini cadeau uit moet peuteren, wow super chill 1 theezakje/net genoeg jam voor 1 boterham/een kaars die 45 minuten kan branden.
Alles eraan staat me tegen.
Ik geloof dus niet dat er echt volwassen vrouwen op dit forum bestaan die elke dag braaf 1 vakje openen? Dat is toch gelul? Het idee voor kinderen vind ik nogmaals oprecht heel leuk. Maar smh als je dat zelf ook gaat doen. Nouja, ieder zn ding.
@Jumpsuit ik weet niet waarom maar las net jouw vraag en ik voel nu ook de rage van waarom zou je als volwassene maar 1 cadeautje per dag pakken ipv ze allemaal direct openscheuren.
Ik weet niet, ik vind het idee zo truttig dat ik er spontaan recalcitrant van wordt en ben niet eens een recalcitrant persoon.
Dit zit echt diep bij jou
Hahaha ik doe dat wel netjes iedere dag, dan voelt het iedere dag alsof je een cadeautje krijgt. En dan wordt het imo ook iets minder een grote hoop met spullen en bekijk je ieder item met iets meer aandacht
Ik wil eigenlijk best graag een kalender met daadwerkelijk lekkere chocola, bestaat die?
Van Lindt, als je die chocolade lekker vindt.
De Bijenkorf heeft een kalender met bonbons (ik vind de taarten en bonbons van Bijenkorf lekker) maar die is echt achterlijk duur. €35 geloof ik
Ik doe dat zeker
Haha chille tip!