Stel je persoonlijke vraag #38

Whahahahah deze uitspraak is hier thuis echt vastgeroest. Mijn broer gebruikt hem vaak tegen zijn kinderen :joy:

7 likes

Vroeger was Sam mijn favoriet omdat ze lang haar had, echt een domme reden eigenlijk :joy:

10 likes

Ik ben helemaal verbaasd dat ik 1 van de weinige ben die hier iets van weet. Ben ik echt zo oud?

Weet nog dat mn oom en tante bij ons op bezoek waren, het was avond en er kwam ineens een extra bulletin. Mijn oom en tante woonden ook in ZO, dus enorm geschrokken en wilden meteen naar huis. Sfeer was meteen helemaal omgeslagen. Later bleek een klasgenootje van mijn nichtje te zijn overleden tijdens deze ramp.

4 likes

Ik kom er door jouw post pas achter dat dit bij mij ook het geval was! :eek: Post ik net nog lachend dat ik meerdere keren gezakt was, blijkt gewoon weer eens de rechtshandige maffia de oorzaak. Nu ben ik boos dat ik het nu alleen op de rechtshandige manier kan en wil ik m’n diploma voor de linkshandige alsnog gaan halen

11 likes

love dat er met koeienletters makeagif staat maar t geen gif is

4 likes

Als jij een bordspel doet, zeg maar iets minder straightforward dan ‘mens erger je niet’, dus met redelijk wat regeltjes. Snap jij dan door de regels te lezen wat je moet doen?

• Ja
  • Meestal wel
  • Meestal niet
  • Nee

0 stemmers

En als je met een groep van ~6 bent die het spel allemaal niet kennen, dan

• Lees ik ze door en leg het de rest uit, makkie
  • Lees ik ze door maar leg ik het niet uit
  • Lees ik ze niet door en wacht ik tot iemand anders het uitlegt

0 stemmers

Snap je na de mondelinge uitleg wel wat je moet doen?

• Ja
  • Meestal wel
  • Meestal niet
  • Nee ik wil nog een testrondje doen want ik snap het alleen in de praktijk

0 stemmers

2 likes

Ik heb totaal geen geduld voor bordspellen :grimacing:

14 likes

Ik speel dus sinds kort met mijn kinderen bordspellen aangezien zij daar nu de leeftijd voor krijgen en dat levert veel te veel stress op aangezien ik de regels 9/10 keer zelf ook niet snap😂

Dus maar stap voor stap met de uitleg op schoot spelen haha

3 likes

Denk jij dat bomen hun kinderen herkennen? (Dus de boompjes die uit hen zijn ontstaan?)

• Nee tuurlijk niet
  • Zou best kunnen
  • Ja sws
  • Geen idee

0 stemmers

Is volgens de docu die ik nu kijk dus wel zo: fantastic fungi

2 likes

Meestal snap ik geen zak van de mondelinge uitleg, omdat de persoon die het vertelt de helft vergeet of overslaat. Dan begin je met spelen en dan is het weer ‘ohja, dit moest ik ook nog erbij zeggen’. ZEG DAT DAN METEEN!
Zit dus meestal op m’n handen om de spelregels niet bij iemand weg te gaan trekken en te controleren of die wel alles vertelt. En stel uiteindelijk toch nog tig controlevragen.

Tltr: voor iedereen gezelliger om mij het spelregelboekje meteen maar te geven

7 likes

Ah wij moeten samen spelen.
Ik kan het namelijk alleen begrijpen als iemand anders het me uitlegt, ik weet niet waarom maar geschreven instructies vind ik altijd heel lastig te begrijpen.

1 like

Ja maar ook vanwege die docu haha. Had het uit mezelf niet gedacht. Maar wel een vet idee

ja voor mij vraagt dat een extra stap doordenken waartoe ik niet bereid ben. Maar als mensen het me dan gaan uitleggen vind ik het alsnog saai en kan ik mn aandacht er niet bijhouden. Dus dan wordt het spelen en ondertussen steeds vragen hoe het nou ook alweer zat.

9 likes

Heb recent een paar boeken gelezen over bomen, o.a. The hidden life of trees is wel een aanrader. Echt bizar hoe bomen met elkaar communiceren en elkaar bvb ook helpen.

9 likes

Als je in een winkel staat voor levensmiddelen en de persoon voor je vraagt of je zijn of haar boodschappen kan betalen omdat ze het net niet redden, zou je het dan betalen?

• Ja hoor
  • Ja tot 10,-
  • Ja tot 20,-
  • Ja tot 50,-
  • 75,- of hoger maakt mij ook niet uit. Als ze het nodig hebben betaal ik dat graag
  • Ja alleen maak ik dan wel een afspraak en wil ik het bedrag volgende maand terug.
  • Nee.

0 stemmers

Stel je staat in een winkel wat niets met levensmiddelen te maken heeft (H&M, snackbar etc) zou je dan anders over de situatie nadenken?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Als je op een van bovenstaande vragen ja hebt geantwoord, zit er dan ook nog een leeftijdsgrens aan verbonden?

• Nee ik zou voor iedereen in nood betalen
  • Alleen als de persoon boven de 10 jaar is
  • Alleen boven de 15 jaar
  • Alleen boven de 20
  • 30
  • 50 +
  • Nee ik zou enkel bejaarden helpen.

0 stemmers

2 likes

Welke veterstriktechniek gebruik jij?
Zie dit linkje voor voorbeelden: https://www.nike.com/nl/a/hoe-strik-je-veters

• Standaard veterknoop (enkele knoop)
  • Konijnenorenknoop (enkele knoop)
  • Mooie strik
  • Dubbele knoop met standaard veterknoop als 1e knoop
  • Dubbele knoop maar dan met konijnenorenknoop als 1e knoop

0 stemmers

2 likes

In de vraag staat ‘net niet redden’, en als iemand een paar euro tekort blijkt te komen bij het afrekenen leg ik graag bij. Maar als iemand boodschappen in zn kar stopt om vervolgens bij de kassa degene achter m te vragen om dat volledig te betalen vind ik dat wel een vreemde situatie. Dus lastig om een soort maximaal bedrag te noemen.

10 likes

Hahaha me

Ben echt heel hulpeloos als we spelletjes spelen eigenlijk, anderen moeten me altijd helpen đŸ„č.

Ik kan ook geen kaarten schudden trouwens. Dus mensen moeten altijd voor mij schudden en delen als we kaarten. Kan jij schudden?

• Ja ben ik heel goed in
  • Ja kan ik redelijk
  • Nee kan ik ook niet

0 stemmers

1 like

Als het een fatsoenlijk boekje is met een korte opgesomde uitleg dan wil het wel. Maar negen van de tien keer is het zo’n lap tekst en dan geef ik snel op. Hetzelfde verhaal met iemand z’n uitleg, daar kan ik mijn aandacht niet bijhouden. Ik ben eigenlijk altijd voor gewoon beginnen en we zien wel :woman_shrugging:

2 likes

Omg, same here! Of nja, dat was gewoon altijd mn excuus uiteindelijk, dat het aan mn linkshandigheid lag. Daarom was ik ook heel slecht in balsporten enzo, de docent kon t gewoon niet goed uitleggen :innocent:

2 likes