Stel je persoonlijke vraag #38

Ja dat is precies wat ik bedoel te zeggen. Het is je volste recht om dat te niet te willen, maar er werd mij gevraagd waarom de uitslag van de poll mij raakt, en het feit dat mensen zoals hij niet gewild zijn is wel juist datgene wat mij raakt. Gewoon niet willen is inderdaad reden genoeg, en dat ik daardoor een steekje in mn buik krijg hoef jij niks mee.

Ik word alleen zo moe van sommige argumenten die worden gegeven om in zo’ n geval te kiezen voor abortus. Own gewoon dat je het niet wilt. Dat bedoelde ik meer te zeggen met die zin over 9 van de 10 stellen.

9 likes

Het is gewoon niet zo zwart-wit inderdaad. Ik erger me juist meer aan het beeld dat het allemaal zo zwaar is. Als ik mensen vertel over hem krijg ik vaak medelijden, maar dat is zó niet eerlijk tegenover hem. Ik werk juist stiekem graag mee aan het beeld van “de vrolijke downer” , terwijl ik ook echt de andere kant wel ken.

Maar goed ik zal ophouden dit topic te kapen ;).

6 likes

Oh nee dat steekje voel ik sowieso hoor, maar dan zit er nog een laagje irritatie bovenop. :slight_smile:

Welke outfit vind je t meeste “smart causal”?

En welke outfit vind je zelf t leuks, los van de kledingstijl?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Allemaal niet
  • Kan niet kiezen

0 stemmers

1 like

Ik zou zelf geen abortus willen, maar mijn partner wel.

Ik vind het daarnaast best lastig, want iemand met down heeft ook recht op bestaan en leven, zozijn ze ook bezig met onderzoeken om autisme te diagnosticeren bij een ongeboren kind, om hierbij ook een keuze te geven zoals bij down. En dat klinkt voor mij als autist heel erg als ‘jij bent het niet waard om te leven’.
Tegelijkertijd weet ik dat ik een 2e kind überhaupt niet aankan door psychische redenen, maar dit héél graag wil, en zou ik een kind (met en zonder down) dat leven niet gunnen met ouders die het niet aankunnen.

met veel ondersteuning rocken wij het ouderschap voor ons kind, maar een tweede zou nog meer ondersteuning voor zorg en coor mijn psysxhisxhe gesteldheid betekenen.

2 likes

De eerste werkdag na je vakantie:

• Heb ik zin in
  • Is prima
  • Zie ik tegenop
  • nvt

0 stemmers

Bij een tweepersoonsbed heb ik liever

• 1 groot matras
  • 2 losse matrassen

0 stemmers

3 likes

wow serieus, zijn ze nu bezig met die onderzoeken? Hoe maakbaar worden onze kinderen straks.

Tijdens mijn zwangerschap leek het tijdens de 20 weken echo alsof mijn kindje een schisis had. Bleek niet zo te zijn na een week, maar gedurende die week hebben de zorgverleners wel de optie met mij besproken om de zwangerschap om die reden af te kunnen laten breken. Schijnbaar gebeurt dit nogal eens. Heb er nog vaak aan terug gedacht.

3 likes

2 losse matrassen, ik ga altijd met mijn voet tussen de matrassen liggen.

4 likes

Heb jij een of meerdere work bestie(s)?

• Ja
  • Nee
  • Ik werk niet
  • Ik werk alleen en ben m’n eigen work bestie

0 stemmers

1 like

Ze zijn al jaren bezig met genetica onderzoek van autisme, met onder ander als doel om voor geboorte al te kunnen zien of je kind autistisch is…

2 likes

Wel altijd gehad maar sinds m’n nieuwe baan niet meer en ik mis het echt :pleading_face:

12 likes

In een hotel liever 1 matras en thuis 2, slaapt echt zoveel beter

1 like

Mijne is vorig jaar vertrokken, mis hem nog steeds.:pleading_face:

7 likes

Maar dat is toch ook niet zo bij mensen die een kindje met het syndroom van down wel laten geboren worden? Volgens mij worden dat juist vaak als de nobele mensen gezien, als ze het wel weten voor de geboorte.

Ben het verder eens met @anon50301661

O, er is zelfs een organisatie die zich inzet in het uitbannen van Autisme. Het heet Autism Speaks.

Die is ook voorstander van de ABA therapie (hierdoor dwing je een autist gewenst gedrag te tonen ipv het stimmen. Terwijl stimmen helpt met jezelf gerust te stellen)

Gezellige organisatie

6 likes

Maar kunnen die dingen niet naast elkaar bestaan? Dus ‘voor’ zelfbeschikkingrecht zijn, maar ook een oordeel hebben over bepaalde redenen waarom een zwangerschap wordt afgebroken. Want in principe is dat was er nu aan de hand is toch? Je mag zonder opgaaf van reden een zwangerschap afbreken (oké tot een bepaalde grens) dus als iemand dat doet vanwege een ziekte of omdat het geslacht niet is wat iemand wilt dan kan dat en dat is super belangrijk. Maar dat betekent dan toch niet dat je tegelijkertijd niet ook mag/moet discussiëren over de onderliggende redenen in het licht van nieuwe medische ontwikkelingen? Of zie je dat dan als een soort ‘gevaar’ voor het zelfbeschikkingsrecht?

Edit: oh volgens mij wordt hierboven al ongeveer gezegd wat ik bedoel? Maar not sure haha

3 likes

Is ook niet zo gek, het is ook een grote organisatie. Maar ik zou daar je informatie niet zoeken.

4 likes

Ik vind dit zo fijn, na een rare meeting of mannelijke collega’s die dubbelzinnige opmerkingen maken kan ik altijd even klagen/luchten/lachen met haar. Zou het echt fijn vinden als er meer vrouwen waren op mijn werk.

2 likes

Oei ik las ‘and is always willing to eat you out’

10 likes

Hier ook! Jammer he. En je beseft pas hoe fijn dat was als je het niet meer hebt.

Ik werk overigens nog maar 2 dagen bij m’n nieuwe baan. Misschien moet ik geduld hebben :joy:vind een workbestie ook wel echt belangrijk en mooi om te zien dat zoveel mensen dat hier hebben!

Edit: mijn vorige workbestie kon ik overigens ook vaak achter het behang plakken en zij mij. Qua samenwerken waren er best wel eens ergernissen maar dat maakte de vriendschap ook juist wel weer speciaal.

4 likes