Stel je persoonlijke vraag #38

Ik werk pas een paar dagen dus ik heb nog geen bestie. Had dat bij vorige banen wel altijd, hoop heel erg dat ik dat hier weer krijg!

3 likes

Als ik een boek koop

• Doe ik nooit
  • Koop ik er vrijwel altijd 1 tegelijk
  • Koop ik vrijwel altijd meerdere boeken tegelijk
  • Koop ik altijd een shitload aan boeken in 1 keer

0 stemmers

2 likes

Het is meestal een bakboek

Nee nu niet meer. Op mijn vorige afdeling had ik er 2. Die werken allebei nog in hetzelfde bedrijf, maarja als je op andere afdelingen zit valt er toch minder te roddelen :nerd_face:
En op mijn huidige afdeling zijn mijn collega’s gelukkig wel heel leuk, maar heb (nog) niet iemand die eruit springt als BFF

2 likes

Stel je voor je verhuist naar een nieuwe plek waar je totaal niemand kent! Ook geen vrienden/familie in de buurt. Waar/hoe zou je dan willen wonen?

• In/nabij de stad die je te voet, fietsend of met ov binnen afzienbare tijd kunt bereiken (zeg max. 30 minuten) maar waar de woningen duurder zijn
  • Wat buiten de stad/omliggend dorpje waardoor je niet naar de stad kunt fietsen, dus altijd ov of auto, maar je woont wel goedkoper

0 stemmers

1 like

Maar moet eerlijk zeggen, dat als ik al wel duizend vrienden en familieleden in de buurt kende ik alsnog voor in/ nabij de stad zou stemmen. Alleen in dit geval al helemaal.

17 likes

Ik heb echt geweldige collega’s, denk dat ik er 4 heb die je als workbestie kan omschrijven, maar heb er een waarmee ik zo erg op een lijn zit dat we echt constant op precies hetzelfde moment precies hetzelfde zeggen :joy:

2 likes

Ik besef me hierdoor dat ik echt een soort vriendengroep heb als collega’s en echt nooit de behoefte voel om te roddelen over workplace drama tussen mensen. Mijn vorige werkplek was echt super toxic met giga drama en megaveel geroddel en ben zo blij dat ik heb durven switchen destijds.

2 likes

Ik kies voor in de stad, en ga dit binnenkort ook echt doen :smiley: Dit omdat ik hoop daar wat meer mensen te leren kennen omdat er simpelweg meer mogelijkheden zijn.

1 like

Stad want daar kan ik makkelijker nieuwe vrienden leren kennen. Dorp waar het goedkoper is alleen maar als je makkelijk op drukke plekken kan komen.

4 likes

Lust jij koffie?

• Ja
  • Nee ik heb een kinder tong.

0 stemmers

Voor de koffie drinkers.
Vinden jullie t leuk als je vrienden ook koffie drinken.

• Ja gezellig kan ik lekker snobben.
  • Nee boeit me niet zo

0 stemmers

Mij maakt het niet uit want love alle drankjes. Maar vind t wel leuk als ik bepaalde koffies voor ze kan maken enzo.

2 likes

Op mijn werk zegt de manager dat wel eens. Resultaat is dat we morgen individuele managementgesprekken hebben, omdat de sfeer kansloos kut is en iedereen over elkaar roddelt. :thumbsup:

29 likes

Ligt een beetje aan het werk. Het is wel cringe en zou er in mijn hoofd van moeten braken maar ik werk in de zorg en dan is dat toch een beetje minder vreemd dan een makelaarskantoor

3 likes

“Wij hebben veel onderling drama in dit team en zijn niet vies van je een schuldgevoel aanpraten om je harder te laten werken dan we je voor betalen.”

18 likes

Ik vind dit echt zoiets dat als werknemers het zo ervaren, op een positieve manier, dan zeggen ze het zelf wel. En dan is het oké.
Als de werkgever bij voorbaat zo doet, dan is het eerder een negatief voorteken.

9 likes

Net zo’n red flag vind ik: ‘we hebben een fantastische bedrijfscultuur en een geweldige open sfeer en dat blijkt uit ons fanatieke getafelvoetbal en onze net iets te gezellige vrijdagmiddagborrel’ Verzin ik niet zelf trouwens maar heb dit meegemaakt en in dit bedrijf hing een kutsfeer inclusief middelbareschool pestgedrag :stuck_out_tongue_closed_eyes:

13 likes

Wat leuk! Alvast heel veel plezier, hopelijk bevalt het

2 likes

Ga je verhuizen? :hugs:

3 likes

100%

Sowieso zit ik de laatste tijd veel te veel te lezen op workretiredie en antiwork communities en zucht, zo maar weer naar bed want morgen vroeg op, rise and griiind

Zie ook deze reel die ik niet kan plaatsen:

10 likes

Doet me denken aan het bedrijf Salesforce.
Zij noemen de “diepgewortelde Salesforce cultuur” ook wel Ohana. Ohana means family. Lees er hier meer over als je wilt braken: What is the Salesforce community?

4 likes