Stel je persoonlijke vraag #38

En voor de mensen met een klein budget: met o.a. de Rotterdampas (pas voor minima inkomens, bestaat in meerdere steden en de dorpen er omheen) krijg je bij onze bieb 25% korting op een abo. De moeite waard om even te kijken of dat bij jullie ook zo is!

3 likes

Trouwens sowieso een tip, want niet alleen voor minima’s (je betaalt er dan 60 euro voor, en geldig van maart tot maart) want gratis toegang tot musea, vaak ook 1 x gratis naar de film of een x korting naar de dierentuin etc. En dus idd ook korting op een biebabo

5 likes

En als je kinderen hebt: sinds 1 juli kan iedereen onder de 18 gratis lid worden van de bibliotheek!

10 likes

Ik lees dit nu ook en wist niet dat dit nog niet overal zo was.
Ik was als kind ook gratis lid en mijn dochter nu ook al 10 jaar!

6 likes

Heb jij wel eens een lash lift gehad?

• Ja, laten doen
  • Ja, zelf gedaan
  • Nee

0 stemmers

Voor diegenen die een lash lift bij zichzelf hebben gedaan. Was dit een succes?

• Ja
  • Mwah
  • Nee

0 stemmers

Anoniem: heb jij ooit problemen gehad met incasso’s / klarna / afterpay?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik kan niet meer met Klarna betalen omdat er dan staat dat er teveel openstaande facturen zijn? Maar ik heb pas 2 keer met Klarna besteld en die facturen gewoon op tijd betaald dus geen idee waarom. Maar eigenlijk maar goed ook :joy:

2 likes

Ik was toen ik begin 20 was heel onverantwoordelijk met geld. Ik had ook amper wat dus ging dan liever uit dan dat ik een rekening betaalde. Tegelijkertijd kreeg ik daar dan weer enorme anxiety van. Ben blij dat ik op tijd gestopt ben met dat gedrag, voordat ik er echt mee in de problemen zou komen. Toch was ik wel bang dat bij de aanvraag van mijn hypotheek opeens ergens een BKR-registratie van vroeger tevoorschijn zou komen. (Gelukkig niet gebeurd)

3 likes

Er zijn vast meer mensen met die angst, maar je kan je gegevens gratis 1x per jaar (dacht ik) inzien bij de BKR! Is volgens mij nog niet zo lang zo. Dus wie weet een tip voor mensen.

4 likes

Ik heb nee geantwoord want niet in de klassieke zin, maar ik heb ooit een hoogoplopend conflict gehad met Hearst omdat zij mijn geld maar bleven incasseren d.m.v. automatische incasso. Ik had m’n abonnement al een jaar daarvoor opgezegd :neutral_face: en storneerde het bedrag dus elke keer. Na tig keer gemaild te hebben zonder reactie, steeds proberen te bellen en afgewimpeld te worden, lag er opeens een brief van een deurwaarder op de stoep. Het ging om 70 euro … Uiteindelijk na een heel verhit telefoongesprek mijn gelijk gekregen.

Maar toen dacht ik echt: nooit meer een abonnement, nooit meer automatische incasso’s als het niet echt nodig is, nooit naderhand iets betalen.

4 likes

Voordeel aan Klarna vind ik vooral dat ik niet op mijn geld hoef te wachten / er achteraan moet gaan na een retour. Maar besef me door alle berichten van de laatste tijd dat het echt veel groter is dan dat.

Ik vind mn eigen lash lifts mooier dan als ik het laat doen!

2 likes

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is, maar bij ons is een abonnement 35 euro per jaar. Kan niet in je portemonee kijken, maar vaak zijn er ook regelingen voor minima waarbij je gratis lid kan worden (bij ons in de stad in ieder geval wel).

Helemaal mee eens trouwens fahrenheit. Mijn bibliotheekpas is de beste pas in mijn portemonee. Korting op theater, lezingen, onbeperkt boeken, wifi, horeca. En zo van de winter ook werken in de bieb ipv thuis.

2 likes

Ik heb dit ook gehad bij Klarna idd. Heeft echt lang geduurd voordat ze dat hebben opgelost

3 likes

Nee gelukkig niet. Ik vind het wel heel erg dat steeds jongere kinderen wel toegang hebben tot deze mogelijkheden. Ze promoten deze betaalopties zo vaak en het is zo laagdrempelig. Heel zorgelijk. Ik denk ook dat als je deze vraag op een middelbare school zou vragen je echt schrikt van de uitkomsten.

4 likes

Oh super, dankje! Helemaal gemist. Geeft dus niet dat ik dat briefje van Boekstart dat ik via consultatiebureau kreeg kwijt ben :grin:

1 like

Lid worden is sowieso gratis, maar die bon voor het koffertje is hier te vinden!

3 likes

Andy van der Meijde is…

• Grappig
  • Een engnek
  • Wel oke
  • NMSVPE

0 stemmers

1 like

Ik heb geen idee wie dat is

30 likes

M’n vriend werkt bij de bieb, dus kan via zijn pasje alles lenen wat ik wil

3 likes