Stel je persoonlijke vraag #38

Ik slik ook nog probiotica (naast magnesium en in de winter vitamine D).

4 likes

Ik kreeg dr rusteloze benen van dus zou dat niet zomaar slikken als je geen tekort hebt

Wat deed het voor jou?

2 likes

Ik heb altijd periodes dat ik vitamines slik en als het dan op is vergeet ik het weer een tijd. Nu is er korting bij vitamin store dus ik heb flink ingeslagen voor een half jaar. Vitamine b12 krijg ik geĂŻnjecteerd.

2 likes

Meestal vind ik beide partijen ronduit kut

2 likes

Ja, heel herkenbaar. Maar ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dat doe, behalve dat ik het inderdaad gewoon prettiger vind. Het is net zo’n automatisme als m’n horloge afdoen als ik ga typen. Mijn bril is wel voor veraf en ik heb maar -1,5 dus dat zal vast ook een factor zijn.

Draag jij sieraden zoals ringen, armbanden en je horloge als je werkt op een computer?

• Ja
  • Nee, ik doe alles af
  • Ik doe sommige dingen af
  • Het wisselt per situatie
  • Ik draag geen sieraden of horloge
  • Ik werk nooit op een computer / laptop
  • Anders

0 stemmers

Oh wat grappig, ik slikte het tijdens mijn zwangerschap tegen rusteloze benen. Maar inderdaad, ik zou niet zomaar supplementen nemen zonder reden.

1 like

Ben jij jarig in jouw favoriete seizoen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Heel fijn als mensen heel makkelijk pillen kunnen slikken, ik ben daar echt jaloers op. Zou echt wel supplementen in willen nemen maar ik heb zo’n pil slik angst, ik gooi de grotere pillen vaak kokhalzend er weer uit. Heb eigenlijk al moeite met een halve naproxen doorslikken. Zijn er aanraders van supplementen die jullie gebruiken die niet zo groot zijn? Magnesium pillen zijn vaak echt huge. Heb overigens geen moeite met de anticonceptiepil of met antibiotica.

1 like

Ik heb vitamine D smelttabletten, die zijn heel fijn! Ze smaken naar citroen.

@Luzarl en @pastelzwart dit is ook de juiste hoeveelheid die jullie nog zochten trouwens!

2 likes

Ben m’n ouders keukenla aan het doorspitten. Een gesloten verpakking zelfrijzend bakmeel houdbaar tot 03-01-2019:

• Kun je gewoon gebruiken joh, het is droog poeder
  • Nee bah, weggooien en nieuwe kopen

0 stemmers

4 likes

Ik ging nav dit topic googelen op magnesium en je kunt het blijkbaar ook tot je nemen dmv voetenbadje. Lijkt me echt heel chill. Is voor mij ook helemaal nieuw, dat je voeten dingen opnemen. In je oksels etc sprayen kan ook, zie onderaan:

https://magnesiumshop.nl/blog-de-10-voordelen-van-magnesium-op-een-rij/?gclid=Cj0KCQjwnP-ZBhDiARIsAH3FSRcrL-Vhd5N9Ahwhli1b0Jc_FxP3SM_6T4xNDG91sL-3sdxUEXKab0UaAi4aEALw_wcB

Edit: dit is geen medisch advies lees voor gebruik de bijsluiter

3 likes

ten minste als er geen beestjes in wonen :smiling_face_with_tear:

7 likes

Ik heb in 0.3 seconde m’n mening bijgesteld van ‘gebruiken’ naar ‘weggooien’.

8 likes

Wilde net zeggen ja. Check eerst voor meelwormen :face_vomiting:

3 likes

Ik geloof het gelijk! Maar als je geen pillen kunt slikken kun je het misschien wel proberen in het kader van ‘baat het niet dan schaadt het niet’. Behalve voor je portemonnee dan.

Magnesium los ik vaak op in water, want die ik heb zijn inderdaad enorm. Maar vaak heb je ook wel smelttabletten, van magnesium heb ik dat nooit opgezocht want gebruik ik nu sporadisch.

Ik kan zelf ook geen normale paracetamol slikken, dan los het al op voor ik het door kan slikken en dan kokhals ik van de smaak. Daarom heb ik ovale en liquid caps gekocht. Vooral poederige pillen heb ik moeite mee, liquid caps vind ik vaak alweer veel makkelijker om door te slikken.

3 likes

Vitamine D tabletten zijn ook over het algemeen echt mini, vaak ook veel goedkopere kauwtabletjes die gewoon naar suiker/ zoete snoepje smaken.

Behalve als je degene hebt die tegelijk een calciumtablet zijn, die zijn gewoon goor.

3 likes

Als hij nog helemaal dicht is zou ik het wel aandurven. Denk wel dat je kans hebt dat het zelfrijzend vermogen afgenomen is

Stel je hebt een tiener kind, mag die dan thuis feesten geven voor bijvoorbeeld verjaardagen of als de tiener geslaagd is? Feest als in: de hele klas met harde muziek en drank.

• Ja tuurlijk why not
  • Ja maar wel met een beperkt aantal mensen
  • Nee ik huur wel een zaaltje
  • Gewoon nee
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik ben daar ook niet goed in, ik neem het dan tijdens het eten en net voordat ik een hap doorslik doe ik een pil erbij :joy: zelfde met paracetemol en ibuprofen

Maar als ergens kauwtablet van bestaat neem ik die versie altijd

6 likes