Stel je persoonlijke vraag #38

Ze zegt toch dat ze daar eerst 2,5 jaar op focussen en dan nog een jaar op de specifieke stad.

2 likes

@grace @California slikken jullie savonds of sochtends magnesium of 2x per dag?

Heb je ook wel eens van die dagen of, zoals in mijn geval meestal, ochtenden dat je je standaard dingen doet maar het voelt alsof je er niet helemaal bij bent?

• Ja heb ik ook wel eens
  • Heb ik heel vaak
  • Geen idee wat je bedoelt

0 stemmers

1 like

Ja hoor. Dat zit in de basisopleiding. Informatie goed overbrengen is de kern van gids zijn. Mensen willen vooral een goed verhaal horen en niet een saaie opsomming van jaartallen of feiten. Dat leer je allemaal in de opleiding en daarop word je getoetst.

1 like

Weer jij hoe het un andere landen zit? Want ik kan me niet voorstellen dat we zoiets in Nederland hebben(met een opleiding van meerdere jaren), dus vraag me af of dat in andere landen ook bestaat, of dat iedereen gids kan worden.

3 likes

Ik heb er geen idee van, sorry. Toerisme wordt (helaas) niet overal beleidsmatig serieus genomen, ondanks dat het een grote sector is met grote implicaties op economie, werkgelegenheid, milieu, natuur
 Dat hangt echt van land tot land af en volgens mij heb je dan ook nog lokale grote verschillen. In Italië moet je bv. een staatsexamen doen om gids te mogen zijn, maar wat er precies allemaal getoetst wordt weet ik niet.

Ik ben trouwens stadsgids, maar je kan ook museumgids, natuurgids
 zijn. Dat zijn andere opleidingen/vaardigheden. En bv. privémusea kunnen kiezen om een eigen opleiding tot museumgids in te richten of gidsen zonder opleiding aan te stellen. Daar zit geen verplichting op of zo.

Edit. Snel even googlen gaf me in Nederland deze cursus: Cursus Nationaal Gids | Cursussen & Trainingen | ROC van Amsterdam te Amsterdam | ROC.nl Lijkt inhoudelijk wel op de basisopleiding die ik gekregen heb maar dan zonder de spreektechnieken.

4 likes

Voor wie ook een luie zondag heeft met tijd over, dit verhaal:

Even een quote

Ze maken de keuze samen een leven te starten in AustraliĂ«. Voor een verblijfsvisum moet er getrouwd worden, maar het betekent ook dat ze haar zoon Maxwell moet achterlaten bij haar ex-vrouw in Engeland: “Dat deed pijn, maar verder leven zonder Kait (haar nieuwe partner) was geen optie. Omdat zij slechtziend is en geen auto kan rijden, wilde ze het dorp waar ze is geboren en getogen niet verlaten. Samen een nieuw leven opbouwen in Engeland viel daarom af.”

• Ik vind dit vrij bizar
  • Ik vind dit heel bizar
  • Ik vind dit vrij normaal
  • Ik vind dit heel normaal

0 stemmers

Als je geen mening hebt mag je de poll niet invullen.

Meestal alleen ‘s avonds, als ik voel dat ik het echt nodig heb dan ook ‘s ochtends erbij. Overigens wel goed opletten dat je ‘echte’ magnesium hebt, er is heel veel cheapie magnesium die niet goed werkt of gewoon oplost in je bloedbaan ofzo (jaja geweldige medische uitleg)

Ik kan deze aanraden #nospon

2 likes

Ja daar ging het me om, wat ze verder doen prima. Maar dat kind is 7, hebben ze niet gezien sinds 2019 toen ie 4 was. Vind het zo raar van ah die vrouw is slechtziend dus kan echt niet verhuizen hoor, terwijl zij heeft een persoon op de wereld gezet (samen met iemand) en dat weegt minder zwaar?

17 likes

Als jij een boterham eet, aan tafel, dus nog smeren aan tafel enz. Eet je boterham dan plat, bijv in 4 (of weet ik hoeveel) stukjes, of vouw je die dubbel?

• Meestal dubbelgevouwen
  • Meestal plat
  • Ik eet NOOIT brood
  • Anders, ga je nu vertellen hoe!

0 stemmers

1 like

het zou je als kind maar gebeuren zeg. dat je moeder zegt “sorry maar ik ga naar australie want ik ben verliefd op iemand via twitter en jij kan niet mee. oja opa en oma komen af en toe wel even buurten”.

16 likes

Ze hebben ook een insta waar ze elke dag hun nieuwe twee kinderen posten, in alle details, helpt ook niet echt bij het idee van vervangen zijn.

8 likes

In je verhaaltje noem je nog 4 stukken maar in je poll niet.
Vind je ons daar te oud voor ofzo :unamused:.
Ik doe dus 4 stukken. Is wel gekomen nadat m’n kind brood ging eten maar wil nu niet meer anders.

Edit: oooh sorry, 4 stukken valt dus onder plat. Ik dacht dat je met plat een hele boterham naar binnen schuiven bedoelde haha.

1 like

Welke sport mag van jou per direct ophouden te bestaan?

• Voetbal
  • Formule 1
  • Darten
  • Curling
  • Kickboksen / K-1
  • Sportvissen
  • Crossfit

0 stemmers

3 likes

Curling sowieso niet. Is al jarenlang de lievelingssport van mij, @Zemraluani en @Krabsalade!

28 likes

Haha ja ik doe zelf 4 stukken :nerd_face:
Of 8 als dat me beter uitkomt, maar dat was dus plat idd :crazy_face:

In het artikel staat ook een verwijzing naar hun Instagram. In de bio staat ook uitgebreid het gezin van 4 personen voorgesteld, ik vind dit ergens echt heel sneu voor die jongen die achter gebleven is terwijl ik eigenlijk 0,0 context heb verder

Edit: ow ik zie nu dat je dit zelf ook al gepost hebt :clown_face:

3 likes

Deze massale haat voor Formule 1 doet me deugd. :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Ik crossfit zelf en kan je geen ongelijk geven. Maar als crossfitters al iets kapot maken, is het vooral zichzelf. Dus boeien. Dat kun je over fanatieke voetbalkneuzen niet zeggen.

7 likes
9 likes