gebruikt iemand hier weleens die soort Whatsapp stories functie (ik weet niet eens hoe het heet)
- nee, nooit gedaan ook
- ja, leuk!
- nee, maar vroeger wel
0 stemmers
ben jij ook nat geregend vanmorgen?
- ja, bah
- nee gelukkig niet
0 stemmers
gebruikt iemand hier weleens die soort Whatsapp stories functie (ik weet niet eens hoe het heet)
0 stemmers
ben jij ook nat geregend vanmorgen?
0 stemmers
Stoppen jullie gebruikte schuursponsjes in de wasmachine of gooien jullie ze direct weg?
0 stemmers
In een lingerie zakje! Worden prima schoon alleen niet als ze helemaal kapot zijn want dan heb je allemaal pluis in je machine, haha
waar anders?
dit mis ik wel aan met de bus gaan 's morgens, die heerlijke drama plabybackshow en dan uit het raam kijken alsof je in een videoclip zit
100% deze serena in de intro van gossip girl vibe dan
Van die cheape gooi ik weg maar ik heb ook ‘mooie’ sponzen en die was ik
In de trein niet maar op de fiets zing ik wel mee.
Ik heb 3 mensen ofzo die met enige regelmaat gebruiken.
Ik heb t zelf ooit 1x gedaan met zo’n tekst van “wie bekijkt deze dingen ooit” om eens te kijken wie het aanklikte haha. Wel jammer dat alleen je contacten het zien, ik dacht eerst nog ook te kunnen zien wie evt nog mijn nummer in hun telefoon hadden staan die ik niet meer had, maar helaas.
Als ik van mijn (hypothetische) partner bloemen zou krijgen op Valentijnsdag dan
0 stemmers
En waarom ook. Die dingen kosten geen drol. Ja, misschien niet heel milieubewust, maar die dingen zijn zo goor! Ik gebruik ze het liefst ook gewoon niet.
Oooh dat heb ik echt nog nooit gehoord. Ik doe schoonmaak doekjes en handdoeken ook gewoon in de wasmachine, gaat allemaal op 90 graden was, samen met de sponsjes. Waarom zou dat met een doekje wel kunnen maar niet met een spons?
Ik heb liever voer dan bloemen
Omdat een spons geen vaatdoek is
Ik gebruik eigenlijk alleen sponzen voor de afwas, en na een tijdje gooi ik ze weg.
@anon86562306 jij hebt ooit een badkamerschoonmaakroutine laten zien en sindsdien gebruik ik alleen nog microvezel.
Maar hoe hou je die dingen schoon? Moet dat echt elke keer op kookwasprogramma? Is ook niet zo milieuvriendelijk.
Ja het heeft natuurlijk meer oppervlakte door al die gaatjes in het materiaal… Hmmm nja ik vind een schuurspons wel fijn om sommige oppervlakten mee schoon te maken, zoals de wasbak. Misschien heb ik in al die jaren wel weerstand opgebouwd tegen mijn spons microben
Je zou eens naar loofah- of kokossponzen kunnen kijken! En volgens mij zijn er ook hennep schuursponsjes/doekjes
Hoe vaak/lang gebruiken jullie die sponsjes dan voor de afwas? Vind dat sowieso een vies idee om lang te gebruiken maar zo snel weggooien vind ik ook zonde.
60 graden is voldoende. Het 60 graden programma is lang genoeg om alles te doden. Kookwas is korter en doet het sneller, het mag beiden maar onderaan de streep is 60 beter voor het milieu.
Wat ik doe is altijd wassen op 60 (niet teveel wasmiddel en absoluut geen wasverzachter) en de ene keer per maand dat ik een kookwas draai voor m’n machineonderhoud, gooi ik alle droge schone microvezeldoekjes erbij in met een tabletje calgon op kookwas.
Edit: overigens zijn sponzen altijd voor eenmalig gebruik. Zodra ze nat zijn geweest moeten ze binnen 24 uur weggegooid worden. Hoe langer ze liggen hoe meer de bacteriën zijn vermenigvuldigd. Een sponsje van de ochtend in de avond nog gebruiken is eigenlijk al te ranzig en zelfs gevaarlijk voor je als je er etenswaren mee schoonmaakt. Sponzen drogen te langzaam om goed te kunnen wassen. Theoretisch gezien zou een spons gewassen en direct (!) daarna de droger in wel oké moeten zijn om weer hygiënisch te gebruiken, maar daar zijn ze niet voor bedoeld. En het is ook slecht voor de machine met alle microstukjes die loslaten bij het wassen. Gewoon weggooien na gebruik.
LOL @ mensen die hun posts snel verwijderen dat ze sponzen gebruiken zoals schoonmaakdoekjes.
Er bestaan ook plakken met alleen het groene schuurgedeelte van een schuurspons. In het ziekenhuis gebruiken we die. Dat is minder oppervlak voor bacteriën om zich in te nestellen (en dus helemaal geen spons) en omdat het grote plakken zijn (A5 ongeveer) kan je er gewoon een klein stukje vanaf knippen voor je eenmalig gebruik. Op die manier maken ze wasbakputjes bijvoorbeeld schoon met een klein stukje van 2 x 2 cm ofzo en daarna kan ie gewoon weg. Thuis zou je met zo’n stukje prima je hele afwas kunnen doen, alle putjes in huis en daarna weggooien.
Haha ja dat was ik, ik had geen zin om er een heel verhaal bij typen. Maar ik gebruik een spons hooguit om mijn aanrecht mee af te nemen na het koken. Mijn vriend koopt die dingen af en toe, dus ze worden hier sporadisch gebruikt. Ik wist dus ook niet dat ze zo’n bron zijn van bacteriën.