Ik had deze laatst bij de action vandaan gehaald maar nog niet geprobeerd en daar is vast ook weer wat mis mee he?
Je kan het beste gewoon stoppen met ademen
Ja, dat zie je in de post die ik hierboven gelinkt heb. Microvezel werkt omdat het bestaat uit kleine haakjes waar het vuil in kan. Om dat vuil daarin te krijgen heb je een klein beetje water nodig als glijmiddel. Alle vormen van zeep zijn zwaarder en dikker dan water, dus dat gaat in die haakjes zitten en sluit al die kleine gaatjes weer af. Op dat moment gedraagt het doekje zich weer als elk ander simpel geel vaatdoekje: het water en de zeep verdunnen het vuil, het doekje is 1 groot glad oppervlak en je smeert alles ermee uit. Omdat het vuil verdunt wordt en alles lekker ruikt lijkt het schoon-ish als je klaar bent, maar dat is het niet.
Met alleen een heel klein beetje water in elk gaatje kunnen die haakjes alles losschrapen en is er nog ruimte genoeg in de gaatjes voor het vuil en gaat het vuil dus daadwerkelijk ergens heen.
Ook gebruik je zo min mogelijk (koud) water, omdat je de bacteriën geen fijne leefomgeving wil geven, want die zijn dol op warm water.
Vuistregel is 30ml water per doekje. Dus 10 doekjes opvouwen en naast elkaar stapelen in een bak, 150 ml koud water op de open gevouwen kant gieten, hele stapel omkeren zodat de mooi gevouwen kantjes boven zitten en de overige 150 ml eroverheen gieten. Perfect licht klamvochtige doekjes. En dan je hele huis doen en al die doekjes de was in bij je handdoeken/theedoeken/beddengoed/whatever je allemaal wast op 60 graden zonder wasverzachter.
OkĂ© jongens, ik ga dit doen, ik ga hier fotoâs van maken. 2 tellen
Edit:
Omg ik heb gewoon een tiktok gemaakt hahahah
Tiktok
Let niet op mân hoofd en chillkleding please, danku
@Luzarl 10 is even voor het makkelijke rekenvoorbeeld. Ik gebruik er meestal 6 voor alles wat ik doe (2 keuken, 2 badkamer, 2 wc), dus zoals in het filmpje.
10 doekjes??? Ik neem aan dat dat voor een heel huis is!
Misschien heb ik er overheen gelezen. Hoe maak je dan het beste de vloer schoon? Ik wil niet op mijn knieën dweilen en gebruik daarom een leifheit spray stok met bijbehorende doeken.
Ik snap dan weer echt niet hoe je hier Laurel in kunt horen, het komt niet eens in de buurt
Microvezel moppen. Zelfde principe, maar dan tussen de 150 en 200ml per mop (afhankelijk van hoe nieuw hij is, hoe vaker gewassen hoe meer water hij opneemt, dus je begint met 150ml).
Dit is een microvezel mopsysteem van de Action, werkt prima.
Dubbelvouwen en op dezelfde manier bevochtigen in een bak als de doekjes.
En een boeket is al helemaal erg. Je gooit het in een vaas en je ziet het langzamerhand doodgaan.
Ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar die wat dikkere vaatdoekjes zijn zeker niet van microvezel of wel? En gebruik jij dan nergens in huis schoonmaakmiddel (icm een doekje)?
Benjamin Munson a professor of audiology at the University of Minnesota, suggested that âYannyâ can be heard in higher frequencies while âLaurelâ can be heard in lower frequencies. Older people, whose ability to hear higher frequencies is more likely to have degraded, usually hear âLaurelâ.
: (
Nee dat is geen microvezel.
Ik gebruik wel eens sprays voor extra vuile oppervlakken, maar wel altijd als voorbereiding voor microvezel. Ik gebruik dan ook een microvezeldoekje, maar weet dat deze dan niet die werking heeft. Vet kan je alleen oplossen met warmte en ontvetter, dus als mân kookplaat vies is spray ik die in, laat ik kort inwerken, dan ga ik daaroverheen met een doekje met heet water (jouw doekjes zouden daar prima voor zijn, gele vaatdoekjes mogen ook - wel weggooien na gebruik, maakt niet zoveel uit met wat je dat doet) en daarna ga ik met een koud klamvochtige microvezeldoek daadwerkelijk het oppervlak reinigen.
Dus de vette plek is verdund, opgelost en uitgesmeerd, de microvezel schraapt daarna het vuil en de zeepresten weg en laat daarna een daadwerkelijk schoon oppervlak achter. Dus altijd als ik sprays gebruik reinig ik dat in 2 stappen.
Ik kan nog uren vragen beantwoorden hoor, maar het topic wordt wel heel erg gekaapt zo, dus misschien kunnen volgende vragen beter in het huishoudtopic.
Ook wel handig om te weten dat je ze niet steeds moet natmaken en uitwringen maar steeds vouwen. Auri Katariina heeft dat wel eens uitgelegd op YouTube. Sindsdien vind ik het ook veel effectiever werken omdat die microvezeldoekjes het vuil ook vasthouden en uitwringen niet echt werkt.
Even een like op je tiktok gegeven haha
Nav bloggerstopic. Vindt jij het âheerlijkâ om aan jezelf te werken?
- Ja
- Nee
- Geen idee
0 stemmers
Wat is dat ĂŒberhaupt?
Met jezelf aan de slag gaan?
Ik denk dat een abonnement op de Happinez hebben daaronder valt
Ik weet niet waarom, maar dit klinkt heel goor op de een of andere manier.
Waar zou jij in uitblinken bij een deelname aan 2 voor 12?
- Voorstelronde
- Antwoorden uit het hoofd geven
- Aandachtig kijken naar de animatie gemaakt door de studenten van de HKU
- Opzoeken
- Bellen
- Vergeten te bellen
- Paardensprong
- Vraag 12: de muziekvraag
- Letters kopen
- Woord raden
- âOhjaâ zeggen bij een antwoord tijdens het nakijken terwijl je eigenlijk geen idee hebt
0 stemmers
En ik zie een blauw-zwarte jurk.
ZzzâŠzz.zzz.zZzzzzzzz
En dan heb ik het niet over slapen.