Doe eens wat harder je best. Als ik het kan, kun jij het ook!
ANONIEM!
als je 500 euro per maand spaart vind je dat dan:
- Weinig
- Veel
- Gemiddeld
0 stemmers
Als je 1000 euro per maand spaard vind je dat dan:
- Gemiddeld
- Weinig
- Veel
0 stemmers
Eet of drink je weleens bewust iets dat over de houdbaarheidsdatum heen is?
- Soms
- Regelmatig
- Nooit
0 stemmers
Voor degenen die regelmatig stemmenâŠheb je tips, welke producten zijn prima over de datum te eten of drinken? Ik vind dit altijd lastig. Als iets nog goed ruikt etc kan ik soms bijna niet geloven dat ik het niet meer zou kunnen eten/drinken maar ben aan de andere kant toch altijd bang voor buikpijn oid.
ik ga prat op mn neus en ik geloof niet in tht. nooit problemen mee gehad. vooral zuivel en eieren, zooooveel langer houdbaar dan erop staat.
Ik heb van het forum geleerd dat je dus een ei in een glas water moet gooien. Dit heb ik ook aan veel familieleden geleerd haha. Nou meestal zonk dat ei heel snel. Totdat het dus echt helemaal bleef drijven. Dat had ik zonder het forum nooit geweten.
En wat betekent het drijven cq zinken dan?
Zinken is goed/vers, drijven is niet goed.
Kijk dit soort antwoorden wil ik horen. Zuivel eet ik idd ook wel over datum.
Ik ben nu mân kast aan het opruimen en continu aan het twijfelen over gedroogde cranberries, van die kookpakketten, bakmixen, nootjes, pitabroodjes, linzen, kinderkoekjes
Edit: we hebben het hier overigens niet over een maandje haha.
Ja joh, allemaal prima lang houdbaar!
Edit: die broodjes kunnen wel gaan schimmelen, maar dat zie je snel genoeg.
gedroogde cranberries kunnen niet verotten imo, bakmixen alleen checken op motten, linzen blijven duizend jaar goed, pitabroodjes checken op schimmel, kinderkoekjes blijven duizend jaar goed, weet niet wat kookpakketten zijn maar poedertjes uit zakjes, potjes, blikjes etc vergaat nooit.
Eens. Mijn eigen zintuigen kunnen t allemaal veel beter beoordelen dan een datum die ooit op een verpakking is gezet
ik heb laatst een (net gekocht!) pitabroodje helemaal opgegeten tot ik erachter kwam dat ze allemaal erg beschimmeld waren was meergranen dus sowieso kleurverschillen en degene die ik op had viel wel mee. maar heb er 0 last van gehad dus zelfs als het over de datum is kan het bij veel dingen geen kwaad, vooral die droge dingen die je noemt. Volgens mij is het bij veel dingen hooguit dat de smaak niet gegarandeerd kan worden dus dat daarom de datum erop staat.
Hoe zou jij herinnerd willen worden?
- Als een plichtsgetrouw persoon
- Als een plicht verzakend persoon
- Als een sexy persoon
- Als een ambitieus persoon
- Als een idealistisch persoon
- Als een avontuurlijk persoon
- Als een mooi persoon
- Als een lief persoon
- Als een verbitterd persoon
- Als een sterk persoon
- Ik wil niet herinnerd worden
0 stemmers
Je gaat 4 dagen per week werken. Welke dagen kies je:
- Ma, di, wo,do
- Di,wo,do,vr
- Ma,wo,do,vr
- Ma,di,do,vr
- Ma,di,wo,vr
0 stemmers
Ik moet deze keuze trouwens echt maken
Mooi als in een mooie persoonlijkheid, mooi als in een mooi uiterlijk niet
Ik zou kiezen voor de maandag of vrijdag niet, dan heb je altijd een extra dag weekend!
Ik heb om de week op woensdag vrij, dan hoef je maar 2 dagen achter elkaar te werken
Ik vond donderdag vrij echt helemaal kut het afgelopen jaar (maar ik moest wel want ik had verplichtingen buiten werk op de donderdag overdag helaas), miste echt veel had ik het idee. Daarvoor heb ik zowel de vrijdag als de woensdag vrij gehad en vond die woensdag ook wel fijn. Omdat je idd wat @Opheliac zegt maar 2 dagen achter elkaar hoeft te werken ook, haha. En ik heb het idee dat ik meer aan die dag had, de vrijdag verdwijnt voor mân gevoel veel meer in het weekend. Vrijdag is bij ons wel rustig maar soms is het dan juist leuk op kantoor met een select groepje mensen of gewoon relaxed thuiswerken.