Stel je persoonlijke vraag #38

Ik heb woensdag vrij en vind het heerlijk! Vrijdag is vaak een lekker rustige dag en we gaan soms ook friet halen met m’n collega’s. En woensdag gebruik ik ook voor een wat grotere huishoudelijke klus zodat dat niet allemaal in het weekend hoeft.

En met al die vrije maandagen is het lekker dat je dan alleen de dinsdag vrij hoeft te nemen waardoor je makkelijk een paar keer 5 dagen achter elkaar vrij kan hebben zonder te veel vakantiedagen op te nemen. Of met Hemelvaart alleen de vrijdag opnemen.

5 likes

Sowieso de woensdag vrij, dan hoef je maar 2 dagen achter elkaar te werken en op vrijdag is het vaak rustig omdat dan veel mensen vrij zijn

6 likes

Haha dinsdag vrij zou ik als allerlaatste optie kiezen! Zo random en kut om een dag te werken na je weekend en dan nog drie dagen moeten lijkt me? En op dinsdag en donderdag worden de meeste overleggen gepland dus altijd mis je wat haha

10 likes

Als er een leuke vrijdagmiddagborrel is en een relaxtere sfeer op kantoor, dan sowieso maandag vrij. Anders vrijdag vrij

4 likes

Doe de woensdag vrij, altijd maar twee dagen achter elkaar werken en je kunt doordeweeks de stad in of andere dingen doen zonder dat het druk is

1 like

Ik werk ma-do en vrijdag vrij is PERFECT. Zeker met Hemelvaart, Pasen en Pinksteren :sunglasses::sunglasses:

7 likes

Woensdag vrij! Dat breekt zo lekker de week haha. En de woensdag voelt voor mij echt als vrije dag. De maandag valt zo weg in het weekend, en op maandag is alles pas laat open. Op woensdagochtend sta ik gewoon op tijd op, doe ik mn vaste riedel booschappen/bakker etc en dan heb ik de rest van de dag nog heerlijk voor me.

2 likes

Bedankt voor jullie ervaringen! Maandag voelt voor mij wel als de start van de week/fris begin. Op vrijdag werken lijkt mij niet erg, want je hebt dan vrijdagmiddag borrel en ik heb het gevoel dat het op vrijdag wat rustiger is. Ik zit nu wel meer richting woensdag. Grappig want dacht eerst aan de vrijdag.

2 likes

Welke dag zou bij jouw werk het beste passen?

2 likes

Ik doe de ene week ma, di, wo, do en de andere week ma, di, do, vrij. Echt ideaal!

4 likes

Überhaupt 4 dagen werken lijkt me zooo relaxed, maakt me niet uit welke dag het is.

8 likes

Hoeveel dagen werk je gemiddeld per week?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

0 stemmers

1 like

4,5 want ik werk 4 om 5

12 likes

Wij hebben de borrel altijd op donderdagmiddag/avond, omdat er op vrijdag veel mensen vrij zijn. Vrijdag is ook mijn favoriete vrije dag

3 likes

Teveel

15 likes

4 is echt perfect, ik heb ook nooit behoefte aan zomaar een vakantiedag opnemen want na het weekend van drie dagen ben ik echt uitgerust. Had ik met vijf dagen werken nooit, zelfs nu ik een kind heb ben ik meer herladen na het weekend dan toen ik zonder kind fulltime werkte. Nu kan ik die vakantiedagen opsparen voor langere vakanties of lange weekendjes weg.

4 likes

2 is beter :see_no_evil: Ik vond 3 al chill maar nu ik nog maar 2 dagen werk is m’n leven nog meer vooruit gegaan.

6 likes

Nee geen last van hahah . Love woensdag vrij. En bij feestdagen hoef je vaak maar 1 dagje op te nemen om gelijk de halve week vrij te zijn.

Ik zie nu voor me dat Sander Schimmel deze conversatie met heel veel walging leest :sweat_smile:

6 likes

Ja

2 likes

Ben t met je eens hoor. Ik werk ook t liefst zo weinig mogelijk. Ik leef niet om te werken zeg maar :upside_down_face:

1 like