Stel je persoonlijke vraag #38

Vind het prima. Niet beroemd genoeg om last te hebben van mijn fans, maar beroemd genoeg om gesponsord te worden door Hello Fresh.

5 likes

Ik heb dus echt veel vriendinnen die dit doen/in studietijd deden. Hoogtepunt is een vriendin - en het is ook mijn eigen domme naïviteit - die geen geld had voor een concert. Ik haar kaartje betaald, want ik werkte toen al. De meid boekte enkele weken erna een lange reis naar Indonesië.

11 likes

Oeh ja. Ik heb wel eens eten gebracht naar een vriendin die nooit geld had. Later bleek dat zij veel meer inkomen had in de maand maar het niet zo slim uitgaf. Op zich niet erg maar ik voelde me toen wel een naĆÆeve sukkel.

5 likes

Ik doe dit zelf wel eens, en snap enorm goed dat het ook irritant is. Vind het zelf ook irritant eigenlijk maar heb een mentale blokkade zodra ik geld van m’n spaarrekening ā€˜moet’ halen :sweat_smile: Geen idee waarom eigenlijk, ws omdat m’n ouders vroeger altijd druk zetten op hoe belangrijk een spaarrekening is?
Overigens is het dan niet zo dat ik op dat punt geld van anderen ga lenen of dingen voor me laat betalen. Of ik zet me over m’n mentale blokkade heen of ik sla even een activiteit over als die teveel geld kost.

Oh ja, ik had ook zo’n vriendin. Ik kende haar al sinds de brugklas. En toen ze op een gegeven moment weer ging klagen dat ze geen geld had (maar ondertussen wel een spaarrekening waar 25.000 euro op stond), heb ik gezegd dat wij geen vriendinnen konden zijn. Ik heb haar daarna ook nooit meer gesproken.

9 likes

Ik zeg ook weleens (als het toevallig ter sprake komt, niet dat ik het te pas en te onpas roep) dat ik nog 50 euro op m’n rekening heb voor 10 dagen. Niet omdat ik wil impliceren dat ik arm ben maar soms is dat gewoon wel de situatie. Deze maand is bijvoorbeeld mijn eigen risico afgeschreven en de jaarlijkse contributie van mijn sportvereniging. Ja dan is het wel even een krappe maand. Maar ik bedoel dat dan niet om te klagen, maar meer in een context dat ik bijv. even niet mee uit lunchen ga omdat ik een dure maand heb en keuzes moet maken. Ik realiseer me heel goed dat ik in een bevoorrechte positie zit waarbij ik als ik het niet red alsnog geld van mijn spaarrekening kan halen. Ik let overigens ook altijd wel op tegen wie ik het zeg, want ik kan me inderdaad voorstellen dat het voor mensen die echt iedere maand moeten puzzelen om rond te komen het een irritante uitspraak kan zijn.

Edit: En ik zou ook echt nooit accepteren dat iemand anders dan voor mij betaald terwijl ik nog een spaarrekening heb. Vind het ook echt schaamteloos om te lezen dat iemand met een dikke spaarrekening een concertkaartje aanneemt omdat ze krap bij kas zou zitten.

3 likes

Kan je dat toelichten? Lijkt dat misschien zo omdat er ik er een aantal keer over had gepost?

En ja het is voor mij zeker een afknapper, maar ik heb ook wel geleerd hoe onzekere jongens snel voor zijn self help shit kunnen vallen. Niet iedereen heeft dezelfde achtergrond en en uiteindelijk gaat het er voor mij om wie iemand nu is, maar als ik als ik het in in iemand profiel tegen zou komen, zou ik diegene wel wegswipen ja.

1 like

Denk inderdaad omdat je er vrij vaak over post

1 like

En de vriend van mijn andere bestie las ā€˜Rich Dad, Poor Dad’, wat ik ook een :triangular_flag_on_post: vind, maar nog niet op het level van Jordan Peterson.

5 likes

Stel je hebt een zoete snack attack en geen ā€˜traditionele’ snacks in huis en ook geen zin om naar de winkel te gaan / te laten bezorgen, wat neem je dan als snack?

• Slokje hagelslag
  • lepel pasta / pindakaas / speculoos
  • ik maak cookie dough
  • ik neem dan geen snack
  • anders
  • tip voor geweldige out of the box snack

0 stemmers

Ja ik ben op zoek naar inspiratie, nee ik wil niet door de regen naar de supermarkt, ja ik heb bovenstaande dingen al regelmatig als snack gegeten.

4 likes

Dan stuur ik mijn vriend naar de supermarkt, duh.

17 likes

Omg ja ik sprak ook iemand die dit echt heel inspirerend en leerzaam vond dus ik weet dat wij geen vrienden gaan worden :nauseated_face:

3 likes

Een boterham met dik boter en hagelslag :heart:

4 likes

Geroosterde boterham met chocopasta zo lekker als dat helemaal smelt :drooling_face:

2 likes

Buiten het forum om heb ik nog nooit van Jordan Peterson gehoord en dat boek zegt me ook echt helemaal niets (weinig behoefte om diepgaander te googelen gezien de context die ik hier meekrijg). Ik zou al rode vlaggen in eerste instantie compleet missen.

Kunnen we niet even een FF ontwijk/ herken de engerds date guide maken?

6 likes

Hele zoete thee en dan soms met melk erbij.
Of soepstengels met pure chocolade pasta.

2 in 1: een lepel pindakaas met hagelslag er overheen

7 likes

Wat is er problematisch aan Rich Dad Poor Dad?
Wou het zelf nog wel 's lezen, maar als er een rare of problematische boodschap achter zit bespaar ik mezelf de moeite.

Lepeltje suiker.

3 likes

Doet me eraan denken dat ik het vroeger echt heel lekker vond om suikerklontjes te eten

7 likes