Stel je persoonlijke vraag #38

En hoezo zou je rietjes gebruiken? Je kan toch wel uit het glas drinken?

Waarom gebruik jij rietjes?

• Geen reden
  • Omdat ik het praktischer vind
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Ik heb een dochter van 2 en die drinkt uit wasbare kunststof rietjes van de Zeeman die in de vaatwasser kunnen

3 likes

Om een koortslip te voorkomen bij jet drinken uit blikjes en flesjes etc

1 like

Ik dacht dat ik papieren rietjes het toppunt vond, maar haalde laatst koffie waar ik een papieren deksel kreeg (zo geperst in de vorm van de plastic deksels). Lippen bleven er steeds aan plakken en werd super ranzig en slappig.

3 likes

Huh, uit elkaars glas drinken dat dat niet kan dan snap ik. Maar een rietje in een blikje zelfs? Dat deel je toch niet eens? Ik zit namelijk nu zelf tegenover 2 verweekte papieren rietjes in glazen te staren en het is zo onnodig vind ik.

Die hele substantie wordt zo goor, mn moeder zei dat ik altijd al kippenvel kreeg bij zo’n papierenachtig ijshoorntje. Ewl eeeeeeeew

2 likes

Het gaat er meer om dat iemand het kan aanraken die toch het virus (vocht van de blaasjes) heeft. Blijft er dan lekker een paar uur opzitten, toch liever voorkomen.

2 likes

Op zaterdag voor half 8 met behoorlijk wat lawaai beginnen met het verbouwen van je voortuin

• Moet kunnen
  • Asociaal

0 stemmers

Had zo graag willen uitslapen :pleading_face:

2 likes

Als het eenmalig is

2 likes

Ik vind half 8 nog een meer dan behoorlijk schappelijk uur.

5 likes

Als het afgesproken is, ik neem aan dat dit je buren zijn? Ik vind half 8 ook niet overdreven vroeg maar wel als je er niet van op de hoogte bent en eindelijk bijvoorbeeld denkt een keer te kunnen slapen zonder wekker.

Vorige week ook al. Begrijp t wel hoor, je wil graag opschieten met de tuin en doordeweeks 's avonds werkt ook niet als 't zo vroeg donker wordt. Maar vind t wel irritant en tikkeltje asociaal.

@Jumpsuit ja schuin hier tegenover zegmaar en idd niet op de hoogte gebracht (geen idee of ze dat bij de directe buren wel gedaan hebben)

2 likes

Ik snap niet zo goed wat je er asociaal aan vindt. Irritant voor jou, zeker, maar ik vind het niet asociaal om als je enkele dagen klust vroeg te beginnen. Als je met vaklui werkt is half 8 sowieso starttijd. Je moet elkaar als buren ook gewoon een beetje lucht geven.

17 likes

Ik vind dat als je dat gaat doen, je tuin verbouwen etc. Je op zn minst even je buren op de hoogte brengt? Bij mn ouders gingen ze een deel van de tuin helemaal omgooien en dat gaf veel lawaai dus de directe mensen eromheen werden daar wel op de hoogte van gebracht. Of je doet een briefje door de brievenbus etc. Ik heb zelf ooit ergens gewoond waar ze elke ochtend aan het drillen (?) Waren omdat ze een heel groot gebouw naar de grond wilden hebben. En het was toch best handig geweest dat we iig het wisten.

1 like

Ja precies dat dus, gewoon ff laten weten dat je dit gaat doen. Dan had ik waarschijnlijk niet tot 12 uur tiktoks lopen kijken maar was ik om 11 uur al gaan slapen :joy::joy:

1 like

Achja ik ga er nu het beste van maken :+1::clap: de DM is blijkbaar al om 8 uur open dus ik ga mooi op tijd naar Duitsland.

7 likes

Bij McDonald’s bijvoorbeeld

Nee eh hopelijk niemand. Ik ken mn buren niet eens. Maar schuin tegenover kan alsnog enorm gehorig zijn.

Ik heb zelf wel eens die werkzaamheden als wekker gehad want die begonnen rond 6 uur elke dag door de weeks. Alleen toen het gebouw echt neerviel kregen we een soort van bericht dat je moest oppassen als je in het gebied woonde.

3 likes

Ik had laatst een verjaardag op locatie en het meisje had zelfgemaakte taart meegenomen. Maar daarbij had ze houten vorkjes. Ik vond het zo’n naar gevoel om met een houten vorkje in een stuk appeltaart te prikken.

5 likes

Dat is jouw mening idd. Het ligt ook erg aan het gebied.

2 likes

Ik vraag me altijd af of mensen overlast nu echt minder erg vinden als ze gewaarschuwd zijn. Als er ergens tot laat een feestje is kun je kiezen zelf van huis weg te gaan of zelfs ergens anders te slapen, maar eventueel geluidsoverlast (relatief vroeg) in de ochtend, zou je daar echt je weekendplannen op aanpassen?

• Ja, bijv eerder gaan slapen, eerder op
  • Nee

0 stemmers

1 like