Stel je persoonlijke vraag #38

Vooral met thuis werken of bijv bezoek is het echt heel fijn om te weten.

5 likes

Ik vind half 8 in het weekend echt heel vroeg? Zou echt nooit voor 9.00/10.00 uur aan een klus beginnen op zaterdag en zondag.

41 likes

Ik denk niet dat ik m’n plannen zou aanpassen maar zou het alsnog fijn vinden om te weten.

13 likes

Volgens mij is het grote voordeel dat je je als buur in kan stellen op lawaai. Daardoor kan je veel meer lawaai verdragen. Verder vind ik het niet noodzakelijk om lawaai perse te melden.

4 likes

Haha Crusti’s gonna Croc.

Wij woonden ooit in een appartement tegenover een feestcafe, dus super veel overlast in het weekend, maarja hoort erbij, niet zeiken.

Maar met de kermis kwam er dus een buitenevenement onder ons balkon, echt NIET te doen, gebeurde al jaren overigens, eerste jaar is m’n vriend bij zijn moeder gaan slapen omdat ie moest werken, ik had nachtdiensten destijds, dus weinig last.

Jaar erna hebben we samen met twee buren een brief gestuurd naar de gemeente voor meer info over de brandveiligheid en de decibelmetingen van het evenement en toen hebben ze ons “afgekocht” door ons zes dagen een hotel met ontbijt aan te bieden. :scream: Was echt mega chill.

Edit: leukste was ‘s ochtends bij het ontbijt al die voldane hoofden van je buren te zien. :joy:

89 likes

Hema heeft siliconen rietjes.

2 likes

Tot maximaal welke frequentie vind jij ruzie normaal in een relatie?

• Elke dag
  • Wekelijks
  • Meerdere keren per maand
  • Maandelijks
  • Eens per paar maanden
  • Eens per half jaar
  • Jaarlijks
  • Minder dan jaarlijks
  • Nooit

0 stemmers

En wat vind jij normale/acceptabele gedragingen in een ruzie?

• Stem verheffen
  • Schreeuwen
  • Met deuren slaan
  • Voorwerpen gooien/stukmaken
  • De ander egoĂŻstisch of hypocriet of iets in die trant noemen
  • De ander negeren
  • De ander dingen noemen zoals ‘klootzak’
  • Scheldwoorden die erger zijn dan ‘klootzak’ gebruiken
  • Schelden, niet richting partner maar meer in de zin van ‘ben echt fucking boos nu’
  • niks van dit

0 stemmers

1 like

Drink jij koffie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als je koffie drinkt: Weet jij hoe koffie geproduceerd wordt? Als in, hoe het groeit en de arbeid die erbij komt kijken?

• Een beetje, niet helemaal
  • Ja, dat weet ik
  • Nee, dat weet ik niet
  • Interesseert me niet

0 stemmers

Als jij koffie koopt in de supermarkt, let jij dan op keurmerken (biologisch, Fairtrade)?

• Ja, altijd
  • Zoveel mogelijk
  • Nee, vind ik niet belangrijk/wil/kan er niet meer voor betalen

0 stemmers

5 likes

Ik koop alleen koffie bij simon levelt, ik weet niet hoe zij omgaan met fairtade en duurzaam eigenlijk

3 likes

80% van hun assortiment is biologisch geteeld dus dat is al positief! Al is dat bij thee wel wat makkelijker dan bij koffie, maar volgens mij streven ze wel naar 100%.

3 likes

Ja dit is allemaal afhankelijk van waar die ruzies ook over gaan lijkt me.

4 likes

Ik drink meestal nespresso, ik weet eigenlijk niet hoe fair dat is.

Ben wel eens een dagje op een koffie boerderij geweest en daar het hele proces gevolgd, vond ik wel super interessant om te doen.

4 likes

Ruzie zonder schreeuwen is toch niet echt ruzie?
Of heb ik nou zo’n vreemd beeld?

Overigens zeg ik altijd dat je het bij ons voelt aankomen, als het een tijdje geleden(paar maanden) is weet je dat het weer eens tijd is :sweat_smile:
2 binnenvetters bij elkaar, 9 jaar samen

5 likes

Nee ik vind dat echt niet kunnen als je kinderen/dieren hebt. Ik kan echt heel boos zijn tegen mn vriend op normaal stem volume

39 likes

Ik heb nu een nespresso, dus dan ben je iets beperkter, maar ik zou graag een machine willen waar je bonen voor moet kopen. Ik ken een hele leuke koffiebrander in Den Haag die werkt met bonen van regeneratieve boeren (en de koffie is heel lekker). Dus dan zou ik die graag willen gaan gebruiken. Op mijn werk schenken we zijn koffie ook.

3 likes

Nespresso valt onder Nestlé, waar de omstandigheden van koffieboeren echt best wel schrijnend zijn (ik heb hier voor mijn studie een hele casus over gedaan). Zo heeft Nestlé onlangs een plan gepresenteerd waarbij zij het produceren van koffie duurzamer willen maken. Ze liggen op het moment best wel onder vuur omdat ze jarenlang geprofiteerd hebben van de machtspositie in de markt die zij hebben, zonder dit terug te investeren in een klimaatbestendige keten. Wakuli heeft hier bijvoorbeeld een interessante open brief over geschreven. (Ja je moet kritisch blijven op wat het belang van Wakuli hierbij is, maar toch spot on). Dit is een beetje mijn heuvel dus vandaar dat ik benieuwd was naar het koopgedrag van forummers. Overigens is het heel erg moeilijk om in de supermarkt (AH) koffie te kopen die wél zorgdraagt aan een eerlijke keten, enige voorbeelden zijn op dit moment Fair Trade Original (zie deze interessante blog!) en Moyee.

13 likes

Voor de mensen in een relatie:
Hoevaak hebben je ruzie?

• Nooit
  • Af en toe
  • Soms
  • Regelmatig
  • Vaak

0 stemmers

Voor de mensen zonder relatie:

Hoevaak heb je ruzie?

• Nooit
  • Af en toe
  • Soms
  • Regelmatig
  • Vaak

0 stemmers

Zit er een verschil tussen soms en af en toe?

11 likes

Ja ik wist ook niet wat ik moest stemmen.

8 likes

Ik luister niet naar schreeuwende mensen, dus daar heb ik ook geen ruzie mee

7 likes