Ja dit echt 100%. Ik heb het een paar keer geprobeerd want een leuke stad op treinafstand is goud waard, maar het valt altijd weer tegen.
never forget dat ik 's nachts in parijs in het park een eekhoorn wilde aaien en dat bleek een rat te zijn
en cinque terre in italië, in de bloedhitte al die trappen opgelopen zonder er bij stil te staan dat dit uitzicht:
alleen te zien is als je in de lucht hangt en dat het van waar je staat gewoon ieder ander oud mooi dorp is (waar we er al 20 van hadden gezien die vakantie en wat zeker niet de moeite waard was van al die trappen op lopen)
Ik vond dus San Fransisco en Los Angeles helemaal niet zo bijzonder als anderen vertelden/films laten zien.
Brugge.
Oh ja die drukte heeft er bij mij nu ook zeker mee te maken denk ik. Ik was afgelopen week in Berlijn en daar was het ook druk, maar wel op een andere manier. En daarna in een stad in Polen en daar was het dan juist weer heel rustig en relaxt. En hier is alles dan inderdaad weer mega druk en heel zichtbaar ingericht op alleen maar toeristen (van wat ik tot nu toe heb gezien dan).
Ik vond m’n citytrip in Parijs wel leuk dus heb ‘nee’ gestemd, maar ik heb wel zoiets van waarom doen mensen daar zo lyrisch over? Het was leuk, maar ik heb niet zoiets van ik wil daar per se nog een keer heen.
Dublin, Lissabon en Kopenhagen vond ik niet zo. Edinburgh en Krakau had ik juist minder van verwacht, maar verraste mij positief
Heb nee gestemd. Niet omdat alle steden geweldig waren, maar ik had er van tevoren meestal voldoende over gelezen om niet te hoge verwachtingen te hebben.
Bijv. LA, Portland, Pisa vond ik niet zo leuk, maar dat had ik ook niet verwacht dus kwam voor wat highlights en weer door.
Londen en SF vind ik ook na 1x gezien te hebben wel genoeg, terwijl ik ook mensen ken die elk jaar naar Londen willen. Maar ook dat verwachtte ik al van tevoren.
Pisa vond ik ook echt niks. Een grote deceptie.
Ja Lissabon, vond er echt geen zak aan haha
Ja ik had dit met Napels. Lelijke stad vond ik het en raar ingedeeld ofzo. Capri was dan wel weer heel mooi dus dat maakte het goed.
Maar daar staat Napels ook om bekend toch? Daar moet je sowieso heen met lage verwachtingen, dan valt het mee
Ook met Praag inderdaad, ik struikelde gewoon over de toeristen (in oktober).
En Zakynthos!! Griekse eilanden kunnen heerlijk zijn maar Zakynthos vond ik vreselijk.
Ik vond new york waardeloos. In Europa vind ik gewoon alles prima, ik ga daar niet heen voor de schoonheid van de stad
Op vakantie ga/ging ik alleen naar plekken die ik ook echt leuk vond/bleek te vinden.
Maar Zoetermeer doe ik niet voor m’n plezier zeg maar.
Ik heb dit met Maastricht… ik snap echt niet dat mensen hier helemaal weg van zijn qua shoppen e.d. ik vond er echt helemaal niets aan
Nou ja dit. Of je een stad leuk vond of niet hangt toch super erg af van de wijken waar je bent geweest, welke activiteiten je hebt gedaan, of je met leuk gezelschap was, of het weer een beetje meezat. Het is ook altijd maar een momentopname.
Ik hecht daarom nooit veel waarde aan de beoordelingen van anderen.
Edit: En daarbij zijn er inderdaad mensen die tijdens een citytrip zo veel mogelijk willen bezoeken in zo min mogelijk tijd. Dus dan neem je de kwaliteit van het OV en aantal files waarschijnlijk mee in je beoordelingen. En anderen willen gewoon in een buitenwijk chillen en een beetje kletsen met locals in een kroeg. Dus dan beoordeel je de stad waarschijnlijk weer veel meer op de mensen.
Haha wat grappig - ik kom met enige regelmaat in Maastricht en slaag nergens zo goed als daar!
Ja volgens mij is dat ook een beetje hoe het bij mij gaat. Ik vond juist Parijs best chill ook toen ik daar vorig jaar was, maar was er met mijn ouders ooit al geweest als tiener en toen had ik ~de highlights~ wel gezien. Ik was ook eigenlijk vergeten dat de Eiffeltoren een ding was waar ik evt. heen zou kunnen gaan tot ik 'm uit de verte zag daar, zo lekker om je dan niet verplicht te voelen om toch te gaan haha en gewoon te kunnen doen waar je op dat moment echt zin in hebt
Ik had het ook met Lissabon. Hoge verwachtingen, maar het viel een beetje tegen. Ik ben er maar een middag geweest, dus ik moet het nog een keertje een kans geven.