Ik vond Berlijn echt zo tegenvallen. Zoveel mensen die er lyrisch over zijn en regelmatig naartoe gaan maar ik vond het echt geen leuke stad. Allemaal beton en oud en vies en ik kreeg op iedere straathoek drugs aangeboden wat niet echt bijdroeg aan een veilig gevoel. En er waren ook bijna nergens leuke terrasjes of gezellige winkelstraatjes.
Ik ben twee keer in Istanbul geweest en vooral de tweede keer vond ik echt vreselijk. Wat een overvolle gigantische smerige stinkstad.
Wel lekker eten.
Wel grappig dat ik veel steden die nu genoemd worden echt geweldig vond (Londen, Barca, Parijs)
Zelf vond ik Pisa idd niks aan en Brussel vind ik ook saai. De meeste andere hoofdsteden hebben allemaal wel iets
Genua en Napels vond ik heel erg tegenvallen. Verder kon ik me overal prima vermaken eigenlijk.
Ja parijs, wat een kutstad. Stond op elke foto met een chaggerijnige kop
Mn vriend vindt london dus heel stom, toen kwam hij een keer terug met prullaria voor mij, wel aardig bedoelt, maar o.a. een i love london lampje hahaha sukkel. Ik ben trouwens wel london fan! Maar laatste keer dat ik er was was ik bij iemand die er zelf woont, is toch wat fijner vind ik. Waar je moet zijn , wat leuk is enzo, maargoed dat geldt eigenlijk dan weer voor elke stad.
Ik hoor dus veel mooie verhalen over boedapest, volgens mn moeder ben ik daar al geweest?! Nou ik weet er niks van.
Vind jij boedapest mooi?
- Nooit geweest
- Ja
- Nee
- Mwahh
0 stemmers
Ik vind Parijzenaars gewoon niet leuk. Ga wel vaker en meer om eens wat lekkers te eten maar het hoeft voor mij allemaal niet meer.
Ja dat hoor je zooo vaak, dat ze zo onvriendelijk en bot zijn. Maar dat vind ik over het algemeen helaas van veel fransen. Of ze zijn gewoon vaak chagrijnig af.
Barcelona en florance blijven denk ik wel 1 van mn favoriete west europese steden. Vind de sfeer daar ook fijn en luchtig.
Madrid als citytrip?
- Ja leuk
- Nooit geweest
- Niet de moeite waard
0 stemmers
Vriendin van me zat er ooit een halfjaartje maar ze zei voor de stad hoef je het echtniet te doen.
Ik ben nog nooit in antwerpen geweest (iig niet dat ik me kan herinneren) en dan voel ik me altijd heel wereldvreemd.
Ben je wel eens in antwerpen geweest?
- Ja natuurlijk
- Nee
0 stemmers
En is antwerpen leuk?
- Ja
- Nee
- Mwah
0 stemmers
Ik vind Brussel trouwens niet wat, maar hoorde dat antwerpen wel leuker was.
Ik vind Napels echt de leukste stad van Italië. Rome is natuurlijk ook heel cool, maar Napels heeft gewoon iets.
Milaan daarentegen… dan kun je net zo goed naar Zwitserland gaan.
Napels vind ik ook mooi, echt karakter, maar ook best guur. En ik denk altijd weer aan de stank. Maarja barcelona stinkt op 1000 plekken naar pis etc. En in Napels schijn je toch wel echt DE beste pizza Napoli te kunnen krijgen. Maar er wordt sowieso groot onderscheid gemaakt tussen noord italie en de rest van Italië.
Voor Zwitserland moet je sowieso niet naar een stad gaan. Ben er vroeger vaak geweest en vind de natuur net als Oostenrijk 1 van het indrukwekkendste. Vooral die meren. Ik zou nog graag een keer in Zwitserland met de trein naar het hoogte topje door de sneeuw gaan, net een sprookje.
Milaan is echt vreselijk
Ik heb dit ook met Utrecht
Wel vaak op het station geweest maar nooit erbuiten.
Had 0 verwachtingen van Napels, en qua mooiheid vond ik het niet heel bijzonder. Weinig van onthouden itt andere Italiaans steden (die ik op Pisa na allemaal prachtig vond).
Maar wat betreft die pizza… daar had ik dus wel hoge verwachtingen van. Eindstand: de smerigste pizza’s uit m’n leven heb ik in Napels gegeten. En ik heb middenin de winkelstraat overgegeven in een plastic zak nadat ik een napolitaanse pizza op had (voedselvergiftiging denk ik, bleef erna ook ziek).
Zal wel net steeds bij de verkeerde tentjes hebben gegeten, maar op andere plekken in Italië was het zoveel lekkerder. Zelfs dr oetker diepvriespizza was beter geweest dan de pizza’s die ik op heb in Napels.
Ja he wauw echt, wel heel vaak met de kabelbaan geweest (ook in zomer) maar dat lijkt me niet te vergelijken. Dat je zo langszaam omhoog gaat tussen de bergen in de sneeuw en dan dat uitzicht. Mn vader houd erg van zwitserland, als ik nou zorg dat we hem zn allen dat als verjaardagscadeau geven samen met familie, heb ik er ook nog wat aan Zwitserland is helaas wel echt duur.
@JuneOsborne wat een klote ervaring! Ja Pisa is eigenlijk geen stad maar een dorp met een schuine toren en wat kraampjes, heel lame idd. Jammer dat je het niet mooi vond (Napels). Maar vaak zijn steden, als je er als onbekende rondloopt ook best overweldigend en kun je maar net op de slechtste plekken belanden. In ons kleine amsterdam zit ook vaak niet in het centrum het leukste en beste.
Oja Tallinn (Estland) vond ik ook niet echt de moeite…
Is wel echt knap dat je daar geen goeie pizza hebt kunnen vinden hahaha
Ja ik ook, echt op elke straat van de hoek, alleen al die slices , die punten zijn allemaal heel goed!