Stel je persoonlijke vraag #38

Ja ik had dit met Napels. Lelijke stad vond ik het en raar ingedeeld ofzo. Capri was dan wel weer heel mooi dus dat maakte het goed.

3 likes

Maar daar staat Napels ook om bekend toch? Daar moet je sowieso heen met lage verwachtingen, dan valt het mee

2 likes

Ook met Praag inderdaad, ik struikelde gewoon over de toeristen (in oktober).
En Zakynthos!! Griekse eilanden kunnen heerlijk zijn maar Zakynthos vond ik vreselijk.

4 likes

Ik vond new york waardeloos. In Europa vind ik gewoon alles prima, ik ga daar niet heen voor de schoonheid van de stad

1 like

Op vakantie ga/ging ik alleen naar plekken die ik ook echt leuk vond/bleek te vinden.

Maar Zoetermeer doe ik niet voor m’n plezier zeg maar.

2 likes

Ik heb dit met Maastricht… ik snap echt niet dat mensen hier helemaal weg van zijn qua shoppen e.d. ik vond er echt helemaal niets aan

6 likes

Nou ja dit. Of je een stad leuk vond of niet hangt toch super erg af van de wijken waar je bent geweest, welke activiteiten je hebt gedaan, of je met leuk gezelschap was, of het weer een beetje meezat. Het is ook altijd maar een momentopname.
Ik hecht daarom nooit veel waarde aan de beoordelingen van anderen.

Edit: En daarbij zijn er inderdaad mensen die tijdens een citytrip zo veel mogelijk willen bezoeken in zo min mogelijk tijd. Dus dan neem je de kwaliteit van het OV en aantal files waarschijnlijk mee in je beoordelingen. En anderen willen gewoon in een buitenwijk chillen en een beetje kletsen met locals in een kroeg. Dus dan beoordeel je de stad waarschijnlijk weer veel meer op de mensen.

6 likes

Haha wat grappig - ik kom met enige regelmaat in Maastricht en slaag nergens zo goed als daar!

3 likes

Ja volgens mij is dat ook een beetje hoe het bij mij gaat. Ik vond juist Parijs best chill ook toen ik daar vorig jaar was, maar was er met mijn ouders ooit al geweest als tiener en toen had ik ~de highlights~ wel gezien. Ik was ook eigenlijk vergeten dat de Eiffeltoren een ding was waar ik evt. heen zou kunnen gaan tot ik 'm uit de verte zag daar, zo lekker om je dan niet verplicht te voelen om toch te gaan haha en gewoon te kunnen doen waar je op dat moment echt zin in hebt

2 likes

Ik had het ook met Lissabon. Hoge verwachtingen, maar het viel een beetje tegen. Ik ben er maar een middag geweest, dus ik moet het nog een keertje een kans geven.

1 like

Ik vond Berlijn echt zo tegenvallen. Zoveel mensen die er lyrisch over zijn en regelmatig naartoe gaan maar ik vond het echt geen leuke stad. Allemaal beton en oud en vies en ik kreeg op iedere straathoek drugs aangeboden wat niet echt bijdroeg aan een veilig gevoel. En er waren ook bijna nergens leuke terrasjes of gezellige winkelstraatjes.

10 likes

Ik ben twee keer in Istanbul geweest en vooral de tweede keer vond ik echt vreselijk. Wat een overvolle gigantische smerige stinkstad.
Wel lekker eten.

2 likes

Wel grappig dat ik veel steden die nu genoemd worden echt geweldig vond (Londen, Barca, Parijs)

Zelf vond ik Pisa idd niks aan en Brussel vind ik ook saai. De meeste andere hoofdsteden hebben allemaal wel iets

4 likes

Genua en Napels vond ik heel erg tegenvallen. Verder kon ik me overal prima vermaken eigenlijk.

1 like

Ja parijs, wat een kutstad. Stond op elke foto met een chaggerijnige kop :joy:

3 likes

Mn vriend vindt london dus heel stom, toen kwam hij een keer terug met prullaria voor mij, wel aardig bedoelt, maar o.a. een i love london lampje hahaha sukkel. Ik ben trouwens wel london fan! Maar laatste keer dat ik er was was ik bij iemand die er zelf woont, is toch wat fijner vind ik. Waar je moet zijn , wat leuk is enzo, maargoed dat geldt eigenlijk dan weer voor elke stad.

Ik hoor dus veel mooie verhalen over boedapest, volgens mn moeder ben ik daar al geweest?! Nou ik weet er niks van.

Vind jij boedapest mooi?

• Nooit geweest
  • Ja
  • Nee
  • Mwahh

0 stemmers

Ik vind Parijzenaars gewoon niet leuk. Ga wel vaker en meer om eens wat lekkers te eten maar het hoeft voor mij allemaal niet meer.

10 likes

Ja dat hoor je zooo vaak, dat ze zo onvriendelijk en bot zijn. Maar dat vind ik over het algemeen helaas van veel fransen. Of ze zijn gewoon vaak chagrijnig af.

3 likes

Barcelona en florance blijven denk ik wel 1 van mn favoriete west europese steden. Vind de sfeer daar ook fijn en luchtig.

Madrid als citytrip?

• Ja leuk
  • Nooit geweest
  • Niet de moeite waard

0 stemmers

Vriendin van me zat er ooit een halfjaartje maar ze zei voor de stad hoef je het echtniet te doen.

Ik ben nog nooit in antwerpen geweest (iig niet dat ik me kan herinneren) en dan voel ik me altijd heel wereldvreemd.

Ben je wel eens in antwerpen geweest?

• Ja natuurlijk
  • Nee

0 stemmers

En is antwerpen leuk?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

Ik vind Brussel trouwens niet wat, maar hoorde dat antwerpen wel leuker was.