Stel je persoonlijke vraag #38

Ik vind Napels echt de leukste stad van Italië. Rome is natuurlijk ook heel cool, maar Napels heeft gewoon iets.

Milaan daarentegen… dan kun je net zo goed naar Zwitserland gaan.

11 likes

Napels vind ik ook mooi, echt karakter, maar ook best guur. En ik denk altijd weer aan de stank. Maarja barcelona stinkt op 1000 plekken naar pis etc. En in Napels schijn je toch wel echt DE beste pizza Napoli te kunnen krijgen. Maar er wordt sowieso groot onderscheid gemaakt tussen noord italie en de rest van Italië.

Voor Zwitserland moet je sowieso niet naar een stad gaan. Ben er vroeger vaak geweest en vind de natuur net als Oostenrijk 1 van het indrukwekkendste. Vooral die meren. Ik zou nog graag een keer in Zwitserland met de trein naar het hoogte topje door de sneeuw gaan, net een sprookje.

3 likes

Milaan is echt vreselijk

10 likes

Ik heb dit ook met Utrecht :sweat_smile:
Wel vaak op het station geweest maar nooit erbuiten.

1 like

Had 0 verwachtingen van Napels, en qua mooiheid vond ik het niet heel bijzonder. Weinig van onthouden itt andere Italiaans steden (die ik op Pisa na allemaal prachtig vond).
Maar wat betreft die pizza… daar had ik dus wel hoge verwachtingen van. Eindstand: de smerigste pizza’s uit m’n leven heb ik in Napels gegeten. En ik heb middenin de winkelstraat overgegeven in een plastic zak nadat ik een napolitaanse pizza op had (voedselvergiftiging denk ik, bleef erna ook ziek).

Zal wel net steeds bij de verkeerde tentjes hebben gegeten, maar op andere plekken in Italië was het zoveel lekkerder. Zelfs dr oetker diepvriespizza was beter geweest dan de pizza’s die ik op heb in Napels.

4 likes

Ja he wauw echt, wel heel vaak met de kabelbaan geweest (ook in zomer) maar dat lijkt me niet te vergelijken. Dat je zo langszaam omhoog gaat tussen de bergen in de sneeuw en dan dat uitzicht. Mn vader houd erg van zwitserland, als ik nou zorg dat we hem zn allen dat als verjaardagscadeau geven samen met familie, heb ik er ook nog wat aan :joy: Zwitserland is helaas wel echt duur.

@JuneOsborne wat een klote ervaring! Ja Pisa is eigenlijk geen stad maar een dorp met een schuine toren en wat kraampjes, heel lame idd. Jammer dat je het niet mooi vond (Napels). Maar vaak zijn steden, als je er als onbekende rondloopt ook best overweldigend en kun je maar net op de slechtste plekken belanden. In ons kleine amsterdam zit ook vaak niet in het centrum het leukste en beste.

2 likes

Oja Tallinn (Estland) vond ik ook niet echt de moeite…

1 like

Nou @Zemraluani hoef je dus niet meer naartoe!

Is wel echt knap dat je daar geen goeie pizza hebt kunnen vinden hahaha

9 likes

Ja ik ook, echt op elke straat van de hoek, alleen al die slices , die punten zijn allemaal heel goed!

1 like

Ik geniet echt van alle Parijs haat hahah ik heb pas iemand ontvolgd op TikTok omdat ik me ergerde aan haar lyrische Parijs posts

3 likes

Vind het leuk om van jou te horen. Waarom vind je florance beter dan om naartoe te gaan, meer toegankelijk voor toeristen? Napels vond ik dus wel wat guur op sommige momenten ja. Maar ben er nu nog maar 3 keer kort geweest. Florance veel vaker. Wel grappig ik heb dus een vriend die al jaren in milaan woont ,ben daar een paar keer geweest, ehm tsjah, wel oke, nu woont ie dus in london en dat vind ik veeeel leuker. Misschien ook omdat ik in milaan me niet thuis voel. In zoveel europese steden niet natuurlijk maar ik voel me daar zo’n onwetend mens in een snelle stylische stad. En dat vind ik zo’n stom gevoel dat dat het al voor mij kan verpesten. Ook niet zoveel mooie schattige straatjes.

Omg lijkt me ook eigenlijk vreselijk al die toeristen altijd. En nu zit nog steeds in Nederland na al die jaren voornamelijk Amsterdam ermee opgescheept. Heel rot.

1 like

Ik vond Sicilië eigenlijk wel heel toegankelijk en mooi, wat vind jij er precies lastig aan om uit te leggen?

Vind jij dat er meer reclame moeten worden gemaakt voor andere steden in Nederland zodat Amsterdam niet zo wordt overgenomen door het toerisme?

• Ja absoluut
  • Nee

0 stemmers

Ik vind dat je het dan ook draagbaarder maakt. Ben geen Rotterdam liefhebber maar het is best een mooie stad en zo verdeel je het toerisme. De meeste mensen buiten Nederland kennen alleen Amsterdam, naja buiten de benelux. En het is maar 1 doel, een citytrip naar Amsterdam om te gaan spacen en trippen.

1 like

amsterdam mag ze allemaal hebben hoor :skull:

54 likes

Nee ik denk dat Nederland gewoon onaantrekkelijker zou moeten worden voor toeristen.

20 likes

Ah ik ben maar zes dagen geweest, wel veel gereist (van Palermo naar Siracusa), naar zowel toeristische stadjes als dode dorpjes en iedereen was altijd supervriendelijk en ik vond het overal wel mooi. Palermo was op plekken wel wat afstands, maar daar kon ik wel doorheen kijken. Maar ben niet op de zuidkant of echt in het midden geweest, dus dat kan nog wel heel anders zijn.

Wel idioten op de weg haha, maar ook dat went.

1 like

Ja hahah natuurlijk, dat willen zoveel toeristensteden maar mensen willen ook reizen en dingen ontdekken dus dat zou heel hypocriet zijn. Het is gewoon raar als je je bedenkt hoe je bijv als 8 jarig meisje in Amsterdam rondliep en hoe rustig het was mbt. nu. En ik denk dat weinig steden in een relatief zo’n korte tijd zulke verandering heeft meegemaakt. Amsterdam is gewoon verpest als toeristenstad en dat lijkt me voor ook echt mensen die er al 60 jaar woonden soms zo pijnlijk en vreemd. Ineens woon je in een toeristenhol.

Ik vind de reacties van : ga maar lekker naar Amsterdam, blijf in Amsterdam, ga naar Rotterdam etc. Zo raar?

Is toch gewoon een vraag wat je eraan kan doen?
@monkeyslut welke steden dan? Iedereen vindt wel iets overrated. Dat lijkt op dit forum vooral pupulair te zijn haha. Nee ik voel me daar wel thuis, mensen zijn heel aardig, metrolijn werkt goed en snel. Ook qua shopping heel goed te doen. Het eten dat weet ik niet. Ken geen locals uit barcelona. De mannen vind ik alleen het allerminst aan de hele stad. Verder top.

1 like

Goh de ene persoon vindt de ene stad leuk en een ander niet nou zeg wow ben echt helemaal blown away wat jullie

33 likes

Kibbeling met welke saus?

• Nooit gegeten
  • Iew, kibbeling
  • ravigotte
  • Remoulade
  • Knoflook
  • Andere saus

0 stemmers

1 like