Stel je persoonlijke vraag #38

image

• tjips
  • sjips

0 stemmers

2 likes

Liefst crisps, maar dat klinkt zo stom in een Nederlandse zin…

2 likes

Of zoals mijn moeder zegt: zjips

2 likes

Mensen die tjips zeggen vertrouw ik niet. Net zoals mensen die Monnoppellie zeggen

23 likes

Mensen die tjips zeggen zijn wmb echt aanstellers sorry

26 likes

image

6 likes

Heb jij die 190 euro die iedereen gestort krijgt echt nodig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Als er een makkelijke manier was om deze terug te storten en dat dit dan ten goede kwam aan mensen die het echt nodig hebben, zou je dat dan doen?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

190 euro? Wat? Die energietoeslag?

Ja die

3 likes

Oh ik wist niet dat je dat gestort krijgt. Ik dacht dat ze het gewoon verrekenen. Nou, ik huur inclusief, dus mn woningbouw zal dat wel krijgen

Volgens mij verschilt dat per energieleverancier!

1 like

Ik vind het echt zo’n onzin dat wij die toeslag (en de eerdere verlichtingen) krijgen/die maatregelen voor iedereen gelijk zijn.

Het komt er straks op neer dat wij met een energierekening die in normale jaren al €0 is (en dit is een waanzinnig zonnig/zacht jaar tot nu toe) eigenlijk ons hele energieverbruik hebben gekregen + dat we sowieso al aan energie verdienen (teruglevering). Alleen al met de tegemoetkomingen aan mijn buurtje had je tientallen huishoudens in zwaar weer serieus tegemoet kunnen komen. Maar ik snap ook prima dat mensen het niet terug gaan geven want ja, je hebt er recht op.

9 likes

Volgens mij gaat mijn huurbaas het ook opstrijken inderdaad. En daarna vast de huur omhoog gooien.

1 like

Of een goed doel, zoals de Voedselbank of stichtingen voor armoedebestrijding! Maar denk dat veel mensen het gewoon op hun spaarrekening zetten, als ze het niet nodig hebben.

6 likes

Ik denk dat het te ingewikkeld is om op zo’n korte termijn uit te zoeken wie het wel en niet echt nodig heeft. Plus waar trek je dan de grens? Daar krijg je dan ook weer gezeik mee denk ik.

3 likes

Als je zonder die toeslag geen g/w/l, eten of onderdak kunt betalen.

Ik ga het zelf ook niet terugstorten of doneren, dus geen high horse hier, maar het lijkt me best makkelijk te bedenken of je het écht nodig hebt of dat het gewoon een fijne meevaller is

4 likes

Ik ben echt verbaasd dat maar 14% het echt nodig heeft?

Ja als je het zo bekijkt dan snap ik het inderdaad.

Oh dat zal zeker. Maar dat heeft denk ik ook te maken met d keuze om dit allemaal last minute te doen terwijl we het al maanden zien aankomen. Daarnaast: bij onze energieleverancier is prima bekend dat wij zo’n huishouden zijn, ons inkomen is bekend, de zonnepanelen zijn ergens geregistreerd. Als je echt wil moet het kunnen, denk ik dan. Waar je de grens trekt? Geen idee. Dat de nul op de meterhuizen zonder gasaansluiting buiten de grens zouden mogen vallen lijkt mij wel erg logisch.

Ja bij mij denk ik ook. En vooralsnog heb ik het ook niet nodig omdat m’n huisbaas de energiekosten nog niet verrekend heeft, maar geen idee of ze dat nog gaat doen

2 likes