Stel je persoonlijke vraag #38

Goh ja net het leven he de ene vindt dit en de ander vindt dat ben helemaal blown away we kunnen net zo goed stoppen met praten

7 likes

Nou ja, als we gewoon al stoppen met die goedkope vluchten voor Engelsen op vrijgezellenfeest komen we al een heel eind. Toeristen prima, toeristen die alleen maar komen zuipen en drugs doen: nee.

13 likes

Niemand wordt ooit overspoeld met toeristen in den haag of rotterdam, ga niet zo zuur doen, en deel het een klein beetje zodat ze niet direct vanaf schiphol direct naar hartje amsterdam gaan.

1 like

Dat is wat ik alleen maar met mn eigen ogen jarenlang heb gezien. Maar ik was dan ook veel in de binnenstad, maar ja toeristen wilden ook helaas niet naar andere delen. Zou daar als burgemeester zo pissig over worden. Rotterdam heeft het volgens mij een klein gedeelte overgenomen en hopelijk kunnen ze dan zo door naar den haag en huppa dat was je citytrip.

@anon3219017 ze hadden het nooit zo ver moeten laten komen, klein landje, legaliseert wiet, komt van alles af. Nou hoera Amsterdam is de hoofstad laat daar net een tyfes groot vliegveld legge. Ja de stad is natuurlijk voor een deel van de toeristen nou. Toch jammer om te zien. Wij hebben nog fotos in oude ofotboeken staan, met fietsje en dat we ergens liepen, en dat is nu onmogelijk en zo veranderd dat mn moeder en ik er hartkoppingen ff van kregen. Dat was ergens in de jaren 90, het was toen niet druk op straat in de binnenstad.

1 like

Ik heb een paar maanden in Napels gewoond en heeft mij ook best een tijd geduurd voordat ik een beetje leuke plekken had gevonden en wist op welk tijdstip het leuk is. Normaal als ik een tijdje in een andere stad verblijf maak ik wel vrienden met locals maar in Napels is dat echt niet gelukt haha. Vind Napels verder wel echt een fantastische stad!

1 like

Gelukkig maken we Schiphol al heel onaantrekkelijk als luchthaven dus dat is helemaal top :ok_hand:t2: verder eens met echt actief ontmoedigen

6 likes

Behalve Ootmarsum. Daar komen al genoeg Duitse dagjesmensen

4 likes

Daar woont een vriend van mij. Vind je dat een toerische aanrader?

1 like

Als je toevallig in de buurt bent is het wel leuk om eens doorheen te wandelen en er is veel te doen voor kunstliefhebbers maar zou er echt niet voor gaan reizen.

2 likes

Het is leuk om te zien, maar je bent binnen een dag wel klaar. Er zijn daar ook relatief veel galerieƫn. Dus leuk om te zien en de natuur daaromheen is ook wel mooi.

Ik vind het lastig om er echt objectief er naar te kijken, want mijn ouders komen uit die regio vandaan. Dus een paar keer per jaar was ik in Ootmarsum en Denekamp om mijn grootouders te zien.

2 likes

Het is super super klein, en het is meer voor mensen die geĆÆnteresseerd zijn echt in kunst. Dus als toerist nee.
@Schaakmat ah ik begrijp je, ja er zijn veel misverstandingen. Tis een mooi gebied.

2 likes

Ik weet nooit welke welke is van de sauzen beginnend met een R

6 likes

Voor veel mensen betekent een toeristische stad (ja, het heeft stadsrechten en je mag het geen dorp noemen) veel winkel en eetgelegenheden. Dat heeft Ootmarsum niet echt. Het is een koddig stadje met belachelijk veel galleries.

Je moet er echt alleen naartoe gaan als je ook van natuur houdt. Want het Springendal is ook mooi.

Dat en als je van kozakken en krentenwegge houdt

3 likes

Madrid is echt een van mn faves! Geweldige musea, mooi, heerlijk eten. En niet zo achterlijk toeristisch als Barcelona (dat en Praag waren echt de steden die me het meest zijn tegengevallen).

8 likes

Ik weet trouwens niet of mensen dit weten, maar als je naar Napels gaat kan je gewoon met de metro naar Pompei. Dat vond ik echt zo vet, ben echt een aantal keer even een middagje daar heen geweest, gewoon omdat het kon.

—

Sowieso ben ik altijd helemaal hyped van metro’s haha, we hebben dat hier niet en ik vind dat zo’n speciale manier van reizen :nerd_face: dat je dan uitstapt en trappen oploopt en dan ineens woooooooowwww sta je midden ergens cools.

28 likes

Ja maar daar kom ik bijna nooit/zit daar nooit in de metro.

Ik bedoelde met hier mijn dorpstad

6 likes

Nou scheveningen loopt er ook helemaal vol mee hoor. Het is daar nu ook gelukkig betaald parkeren want mijn oma kon haar eigen huis niet eens uit omdat alles he le maal vol stond. En dat waren dan geen eens auto’s met een nederlands kenteken.

1 like

Mag je dan ook een speeltje meenemen uit de gezamenlijke speeltjesla?

2 likes

Maar… hoe neem je zo’n break? Jongens ik ben even vingeren, tot over tien minuten? Want momenteel neem ik zulke breaks ook al, maar weet mijn werkgever daar gewoon niet vanaf.

46 likes

Ik kan me alleen maar een oud boemeltreintje herinneren, geen metro haha.

Maar ik was op een camping bij PompeĆÆ en vanuit daar zijn we naar Napels gegaan. Van de prachtige bergachtige wonderschone natuur naar de grootste stinkstad ter wereld. Grote afknapper, 2 uurtjes rondgelopen, gillend naar huis (of de tent, whatever).

2 likes