Stel je persoonlijke vraag #38

N.a.v. een ander topic vraag ik me af of jij gebruik maakt van je persoonlijke AH bonuskaart en zo spaart? Iets waar ik ook weer eens door het forum achterkwam.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Oja en heb jij wel eens gebruik gemaakt van AH overblijvers? Ik had 1 keer er 1 gereserveerd maar snel weer geannuleerd. Ik zit er niet verlegen om dus dat voelde veel te gierig. Maar ben wel benieuwd wat je krijgt.

• Ja beviel goed
  • Nee
  • Ja beviel niet goed

0 stemmers

1 like

Wat bedoel je met sparen in vraag 1?

4 likes

Je spaart toch een heel klein bedrag elke keer dat je boodschappen doet?

Toen ik nog therapie had deed ik dat standaard onder werktijd en kwam ook regelmatig voor dat ik dan de rest van de dag niks meer deed. Maar goed werk ook regelmatig over waar ik niks voor terug krijg en er wordt sowieso 40 uur op een 36-uurscontract verwacht van me dus ik voelde me daar niet schuldig over

3 likes

Als je koopzegels koopt wel, maar dat is niet automatisch zo

4 likes

Ja maar als je je bonuskaart in de AH app activeert wel? Als je hem niet persoonlijk activeert idd niet want dat krijg je geen rente. Keek net en ik heb nu weer 98.70. Ik liet het voorheen altijd contant uitbetalen. Dat doen ze volgens mij voornamelijk per volle spaarkaart en dan kan je overal in Duitsland iig betalen smh :joy:

Nee je moet koopzegels dan nog apart aanzetten!

6 likes

Nee dat is dus wat ik bedoel, je kan ook gewoon je persoonlijke bonuskaart gebruiken zonder koopzegels te kopen. Daarom begreep ik je vraag niet goed. Ik spaar ze ook overigens, al jaren!

5 likes

Hebben jullie last van veel lieveheersbeestjes?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik word helemaal gek. Kantoor, thuis
 Ze zitten overal en kan geen raam open zetten.

Word jij ook altijd enthousiast van bergen/heuvels/alles dat niet plat is?

• Ja, ik woon in (plat) Nederland
  • Nee, ik woon in (plat) Nederland
  • Ja, ik woon niet in (plat) Nederland
  • Nee, ik woon niet in (plat) Nederland

0 stemmers

Met plat Nederland bedoel ik dus niet Zuid-Limburg want daar staat een echte berg.

Ik moet altijd aan dat een collega van mijn man een keer foto’s van zijn vakantie liet zien en mijn man vroeg wat er precies te zien was op de foto en die collega zei ‘ja bergen, tof hù’. Waren gewoon een stel lelijke bergen haha.

3 likes

Dat vind ik juist niet oké. Als mensen kennelijk niet langer dan 3 uur productief kunnen zijn is het toch geen goede keuze om iedereen 8 uur te laten werken. Dan moet er gewoon een andere indeling komen voor een werkweek voor wie dat nodig is.

8 likes

Ja dan heb je hem gewoon niet geactiveerd in de app idd. Volgens mij doen ze niet meer aan papierenspaarkaarten.

1 like

Nee klopt, daar heb ik ook nog een tijdje mee gespaard dat was echt een gezeik, want die velletjes en zegeltjes waren zo dun, als je te hard likte was het kapot. De Jumbo doet het nog wel op papier en bij Coop ben ik ook over naar digitaal

Dat zegeltjes sparen op een kaart vind ik ook zo ouderwets! Ik had het anders nooooit gedaan en al die zegels ook kwijtgeraakt etc. Teveel gedoe. Ik kom bijna nooit bij bij andere supermarkten eigenlijk in Nederland maar mocht dat veranderen zou ik als ze het digitaal hebben gewoon overal activeren. AH heeft ook nog maar tot kort dat je het direct kan laten storten op je rekening ipv contant uitbetalen. Denk dat Jumbo wel snel zal volgen met digitaal sparen dan.

Spaar jij bij een supermarkt zegels op een papieren kaart?

• Ja bij 1
  • Nee
  • Ja bij meerdere

0 stemmers

@anon3219017 ja zo waar! En zo makkelijk. Ik ben er vorig jaar mee begonnen, volgens mij precies ook rond oktober/november. Maar ik laat vaak 50 contant uitbetalen, of wat is het, 52.50? Aangezien ik in het buitenland altijd zat contant geld ineens zit/zat. Ik heb ook AH premium genomen, kost maar 12 euro. Geen idee trouwens of dat per jaar is of gewoon eenmalig.

Was altijd veel te bang dat ik dat kwijt zou raken en dan al m’n geld kwijt zou zijn

2 likes

Ja ik ook, en nu zet ik wel ff mn adhd in als excuus maar ik ben daar gewoon veel te chaotisch voor. Ik dacht wel eens, shit straks raak ik dus die persoonlijke bonuskaart kwijt. Maar dan kun je het alsnog aantonen in de AH app denk ik?

Ja kan dan gewoon in de app! Moet zeggen dat ik niet eens weet waar m’n bonuskaart is nu (zal wel ergens in m’n portemonnee zitten? maaral maanden niet gezien) ik doe alles met die app

1 like

Haha ik kan het ook niet uitleggen maar echt van die saaie bergen.

Ik word ook al enthousiast als we richting Zuid-Limburg rijden hoor en je ineens een glooiend landschap hebt. Maar ik snap ook wat saaie bergen zijn als je je een tijdje tussen de bergen bevindt.

Ik vind het ook bijna magisch dat je dan zulke mooie uitzichten hebt. Daar moet je in Nederland voor op een hoog gebouw staan, want vanaf de grond zie je gewoon niks. Mijn man vindt het dan weer magisch dat je zooo ver kunt kijken zonder dat bergen je uitzicht belemmeren.

2 likes

Idd, een 6 urige werkdag lijkt mij ideaal en ik denk dat ik dan hetzelfde werk kan doen maar me wel nuttiger voel (want minder aan t slacken). Plus dan heb je privé ook nog wat aan je middag ipv thuiskomen, koken, opruimen en al bijna weer naar bed toe kunnen.
Wel voor hetzelfde salaris uiteraard :sweat_smile:

17 likes

Ja dit zou me ook chill lijken! Met reistijd ben ik nu 10 uur per dag kwijt aan mijn werk, dus dan zouden die 2 uur een hoop schelen.

2 likes