Stel je persoonlijke vraag #38

Echt precies zo gaat het bij mij. Ik had in de zomer bij mijn leidinggevende laten vallen dat ik nog wat ruimte had, dus die kwam nu, 3 maanden later, aanzetten met “ufo heeft nog wel tijd!”. Terwijl ik echt omkom in het werk. Dus ik heb m’n lesje geleerd en ga m’n vinger ook niet meer opsteken, over de hele lijn kom ik echt wel aan m’n uren (ook als ik soms eens ga sporten tijdens werktijd).

2 likes

Heb jij last van de busstakingen vandaag?

• Ja
  • Nee
  • Nee, maar verwacht er deze week nog wel last van te krijgen
  • Alweer stakingen?

0 stemmers

1 like

Dat weten we al 10+ jaar net als dat de LOA, al meer dan tienduizend jaar in nederland is. Het heet dan ineens WVA. Wet Van Aantrekkingskracht. Het is toch al verstoord. Dus verspilde energie, das eigenlijk eigen lijk wat we sowieso al zijn. Maar ja, we kunnen ook niet allemaal ineens dood, we hebben gevoelens alles. Dus het wordt maar in de wacht gezet, kijken wat we doen. Ja putin gaat oorlogje voeren. Wat een clown gaat niet lukken.

Allejezus

Iig, geloof jij dat er leven o op dit universum is behalve onze verrotte planeet aarde?

• Jazeker
  • Nee

0 stemmers

1 like

Fair enough. Ik ben recent geswitcht van het ene naar het andere uiterste.
Van een hiërarchisch en middeleeuws kantoor met lage salarissen (idd vorm van uitbuiting) en weinig vertrouwen (zelfs tijdens lockdowns verwachtten ze iedereen op kantoor lol) naar een overheidsinstantie met goede salarissen, vrijheid en flexibiliteit, hybride werken etc.
Bij die eerste baan had ik een fulltime collega die na veel wikken en wegen eindelijk 1 dag thuis mocht werken. Die dag deed hij niks. Daar lachten we samen om en dat gunde ik hem. Ik ben wat dat betreft ook niet heilig hoor. Ik kon me dat met 24 uur alleen zelf niet permitteren omdat er dan simpelweg bijna niks overbleef.
Ik stond er toen niet zoveel bij stil dat hij 32 uur werkte en 40 uur betaald werd en dat ik 24 uur werkte en 24 betaald kreeg, omdat ik hem dat gunde en onze baas een lul was.
Maar bij m’n nieuwe werkgever vind ik het lastiger om dit soort dingen te zien.

Voor nu ging het mij met name om mensen die (niet per se alleen hier) op papier fulltime werken maar eigenlijk net als de prinsesjes waar ze op neerkijken parttime werken haha. (even heel gechargeerd). Ik denk echt dat dat wel voorkomt.

@Nefertiti ik vind 8 uur achter elkaar productief zijn ook onrealistisch hoor. Ik ben dat ook niet, maar haal tijd dan op een later moment in.
En ik geef idd toe dat ik gewoon jaloers ben :grin: op bijv een @Lula die te veel uren had voor het werk dat er was. Dat zie ik dus veel op mijn nieuwe werk en ik vind het wel belangrijk dat een werkgever daar goed op toeziet. In ieder geval op gelijkheid daarin voor alle medewerkers.

En terwijl ik dit typ bedenk ik me ineens dat er natuurlijk ook gewoon supersnelle mensen zijn :laughing:tja die hebben dan gewoon geluk, dat begrijp ik dan wel weer.

4 likes

het universum is zoooo allemachtig oneindig belachelijk eng om over na te denken groot, ik kan me niet voorstellen dat er nergens enige andere vorm van leven is (op wat voor manier dan ook)

9 likes

Haha :smile:goed dat je het gezegd hebt! Als ze daar niks mee doen is het eigen schuld idd.

Bedankt voor deze peptalk en werkse :stuck_out_tongue:

Bedoel je dat dat als je in de ochtend een uur nodig had om op gang te komen, je dan 's avonds nog een uur langer doorwerkt?
Als dat zo is zou ik daar lekker per direct mee stoppen hoor. Niemand die van jou verwacht dat je precies X uur productief bent. Je voelt zelf wel aan wat een acceptabele hoeveelheid wekelijks verzet werk is en wat niet.

16 likes

In mijn rustige weken doe ik ook vaak het huishouden onder werktijd en haal ik die uren niet in. Dan hoef ik ook niet alles in de avonden/weekend te doen. Zolang ik mijn deadlines haal en online op beschikbaar sta, boeit niemand het iets :joy:

1 like

Sinds ik leidinggevende ben meerdere vestigingen is het grootste deel van mijn taken nooit meer af, maar toen ik “alleen” leidinggevende van kantoor was had ik wel duidelijke taken die ik kon afronden.

4 likes

Anoniem: heb jij wel eens ooit in je leven gehoord dat je te dun was?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je wel eens ooit in je leven gehoord dat je te dik was? [poll name=poll2 type=regular results=always chartType=bar]

• Ja
  • Nee
    [/poll]
1 like

Ik kan deze poll niet eens meer aanpassen

5 likes

Zijn er mensen hier waarvan je de schrijfstijl irritant vindt?

• Ja
  • Nee, ben ik niet mee bezig

0 stemmers

2 likes

mezelf

17 likes

Heb je het idee dat je schrijfstijl hier afhangt van of je op je mobiel zit te forummen of op je laptop/pc?

• Ja, op de laptop is mijn schrijfstijl beter
  • Ja, op mijn mobiel is het beter
  • Geen idee, nooit op 2 verschillende apparaten geforumx
  • Nee, geen verschil. Even helder.

0 stemmers

Als ik op de laptop zit kan ik veel beter lopende zinnen maken en minder typfouten etc. maken dan op mijn mobiel. Helaas forum ik vrijwel altijd via mijn mobiel :rofl:

3 likes

nee, geen verschil. even slecht

5 likes

Autocorrect en dyslexie is soms een topcombinatie, maar vaak gaat het mis

1 like

Maar soms is je werk ook gewoon nogal wisselend qua uren die je per week nodig hebt. Ik heb weken waarin ik die 36 uur echt wel nodig heb, maar deze week is het bijvoorbeeld herfstvakantie en gaan er zoveel overleggen niet door dat ik het eigenlijk best wel rustig heb. Ik zou trouwens nooit van alles buitenshuis durven te gaan doen, even boodschappen ofzo of een blokje om wel maar niet uitgebreid lunchen, naar de kapper etc. Maar ik heb ook weleens op een rustige dag het halve huis schoongemaakt.

3 likes

Ik gebruik er maar 1 voor dit forum.

3 likes

Neppe piercings (neus/lip/oor/…):

• Niks mis mee
  • Goede optie als je (nog) niet wil committen
  • Nmsmvpe
  • Stom
  • Valsspelen, je mag alleen piercings als je pijn hebt geleden!!1!11!

0 stemmers

Edit: per ongeluk anoniem dus sorry @ de eerste 3 mensen, even opnieuw pls

Ben er nu. Zo blij mee, luisterend oor, lekker eten, bijslapen (heb een paar weken 4-5 uur per nacht achter de rug, hier gaat het me gelukkig eindelijk beter af. Hopelijk straks thuis ook weer). Is wel ver weg helaas, dus niet heel makkelijk om langs te gaan, maar als het nodig is zoals nu ben ik altijd welkom en zijn ze er voor me. Heel blij mee en dankbaar voor :heart:

21 likes