Stel je persoonlijke vraag #38

Heel stom, maarja ik kan wel begrijpen dat je het eerst wilt uit proberen om te zien hoe het staat. Had ik ook op mn 18e moeten doen toen ik een piercing door mn tong liet steken. 1 van de lelijkste piercings vind ik. Echt enorm ordinair. Na een halfjaar al erweer uit gedaan.

Wil jij nog een piercing en dan iets anders dan in je oren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Mijn laatste 2 zijn nog geen jaar oud dus ik mag echt ff niet meer

2 likes

Toen ik bevallen was van ons tweede kind en besloten het daarbij te laten ben ik naar de piercer gegaan en een piercing down there genomen. Ik zei ook ā€˜zo, nu is m’n :cat: weer van mij’ en die man ging helemaal stuk. De enige piercing die ik overigens heb haha

32 likes

Je komt in een huisje/ appartement/ airbnb/ iets met een koelkast en vriezer en er zijn al ijsblokjes gemaakt in zo’n houder. ā€œGebruikā€ jij die dan of gooi je die weg en maak je nieuwe?

Ik kijk nu een vlog waarin mensen dat gebruiken en dat is natuurlijk echt heel logisch, maar toch gruwel ik er een beetje van. Ben zo’n zeikerd

• Ja die gebruik ik sowieso
  • Alleen als het ā€˜moet’ want ik wil asap een koud drankje
  • Nee die gebruik ik niet

0 stemmers

3 likes

Gewoon doen! Hahah ik heb een piercing op een andere plek dan m’n oren en die was zo pijnlijk vond ik dat ik gelijk ben genezen hahaha. Nee zou ook geen andere plek weten verder. Wil wel nog wat in m’n oren.

3 likes

Pijn is iets mentaals

• Ja
  • Nee

0 stemmers

In kamp van Koningsbrugge wordt dit de hele tijd geroepen

2 likes

Ik denk dat vooral ongemak ervaren meer iets mentaals is. Zoals wanneer je sport en dat stemmetje zegt dat je niet meer kan, maar dat eigenlijk prima zou kunnen. Wanneer je arm er half afligt of je een chemokuur krijgt is het geen kwestie van even op je tanden bijten en het stemmetje in je hoofd negerenšŸ˜…, in die setting van kamp van Koningsbrugge wellicht wel. Daar willen ze natuurlijk mensen tot het uiterste drijven en de strijd met zichzelf aan zien gaan, dus daar speelt het mentale aspect veel meer. Ben je bereid om alles te geven, uit je comfort zone te gaan etc.

4 likes

Waarom is dit vies? Het is ijs?

2 likes

:sweat_smile: dat heeft wel een ander kleurtje toch

Ligt eraan hoe gehydrateerd je bent.

10 likes

Deels

@Gato nee

5 likes

Ja dit is mijn vakgebied en pijn is wel degelijk iets mentaals. Het brein labelt wat wel en niet als pijn wordt waargenomen. Het dient als signaalfunctie van je lijf en bij chronische pijn bijvoorbeeld is er (vaak) geen schade meer maar geeft je lijf toch pijn af.
Ik kan dit uitleggen maar lang verhaal en daar zitten jullie vast niet op de wachten hahah

Dat het mentaal is wil overigens niet zeggen dat je het dus zomaar uit kan zetten, je je aanstelt, etc. De pijnervaring is wel echt

20 likes

Ik kan er fysiek naartoe, er staat een bed. Maar ik kan er niet ā€˜terecht’ zegmaar, kan daar niets steunends vinden, het tegenovergestelde zelfs. Dat is dan bij mijn moeder, bij mijn vader is geen steun Ć©n geen bed dus dat maakt het ergens wel overzichtelijk haha.

Maar nu ik er even bij stil sta besef ik me wel dat ik dit wel echt een groot gemis vind in mijn leven. Lijkt me zo fijn om een soort toevluchtsoord te hebben, waar je je fijn voelt en even dingen uit handen kunt geven.

5 likes

vind jij alle culturen evenwaardig?

• nee, sommige culturen zijn beter dan andere
  • ja, alle culturen zijn evenveel waard
  • anders

0 stemmers

4 likes

Goh ik zit helemaal in een crisis

Wat vind ik? Wat moet ik vinden? Wat hoor ik te vinden?

Maar ik denk dat ik het woord beter niet zou willen gebruiken eigenlijk, dus nee?*

Wacht nee, ik bedoel dus ja

Edit: toch nee, ik vind alle culturen beter dan de Zwitserse cultuur!

6 likes

Ik denk wel dat culturen waarin bijv. vrouwen geen gelijke rechten hebben minder ontwikkeld zijn. Beter is niet echt het goede woord denk ik?

Maar als je naar een persoon op zich kijkt uit een bepaalde cultuur, vind ik sowieso niet dat diegene minder ontwikkeld of ā€œslechterā€ is dan iemand uit een andere cultuur.

8 likes

Wat lijkt je de ergste singulariteit in de toekomst als AI de verkeerde kant opgaat?

• Dat er geen waarheid meer is (omdat deep fakes te goed worden etc.)
  • Dat er geen banen meer zijn (omdat ai ze allemaal overnemen)
  • Dat mensen niet meer doodgaan
  • Dat het klimaat er (nog sneller) aan gaat door nog meer technologische ontwikkeling
  • Dat AI slimmer worden dan mensen
  • Dat dingen als recht bepaald gaan worden op basis van een puntensysteem (social scoring)

0 stemmers

En wat lijkt je het meest aannemelijk dat ook echt gaat gebeuren op redelijk korte termijn?

• Dat er geen waarheid meer is (omdat deep fakes te goed worden etc.)
  • Dat er geen banen meer zijn (omdat ai ze allemaal overnemen)
  • Dat mensen niet meer doodgaan
  • Dat het klimaat er (nog sneller) aan gaat door nog meer technologische ontwikkeling
  • Dat AI slimmer worden dan mensen
  • Dat dingen als recht bepaald gaan worden op basis van een puntensysteem (social scoring)

0 stemmers

1 like

vind jij ontbijten lekker/leuk?

• ja, ik ben introvert
  • ja, ik ben extravert
  • nee, ik ben introvert
  • nee, ik ben extravert

0 stemmers

2 likes

Ik lees zo vaak dat mensen ā€˜s nachts water drinken (door het echt te gaan pakken of een glas water naast hun bed te hebben staan), maar ik ben nog nooit ā€˜s nachts wakker geworden van dorst. Drink jij ā€˜s nachts wel water?

• Ja
  • Nee
  • Af en toe

0 stemmers

1 like

Hierop inhakend:

Ga je wel eens uit ontbijten?

• Ja, vind ik leuk
  • Ja, maar alleen op vakantie of speciale gelegenheden (paasbrunch met oma oid)
  • Nee, wil ik niet
  • Nee, maar wil wel
  • Ja, maar vind / vond het nikz

0 stemmers

Sorryyyy, alles ging mis.

2 likes