Ik doe dit maar anoniem
Hoevaak scheer jij je onder de douche?
- Wekelijks
- Dagelijks
- Maandelijks
- Een paar keer per jaar
- Nooit
0 stemmers
Ik doe dit maar anoniem
Hoevaak scheer jij je onder de douche?
0 stemmers
Was jij vroeger een paardenmeisje?
0 stemmers
Ligt er sterk aan of ik alleen mân lijf en gezicht was of ook haren was en/of scheer. Als ik alleen mân lijf en gezicht was dan ben ik in 3 min wel klaar, maar als ik ook moet scheren en/of haren wassen dan sta ik er wel 10 min onder.
Ja ik heb wel het idee dat dit binnen mijn directe en indirecte omgeving nu de meest voorkomende verdeling is, beide ouders zijn 1 dag thuis bij de kinderen en werken 4 dagen.
Wellicht heb ik een vertekend beeld hiervan. Maar als ik kijk naar vrienden en collegaâs dan heeft de meerderheid het zo geregeld (ik werk wel in een organisatie waarbij je voor de helft van de uren ouderschapsverlof 70% betaald krijgt, dat maakt wel veel uit tov volledig onbetaald ouderschapsverlof).
Nooit meer, alles gelaserd
Sinds ik de effecten van het laser ontharen begin te merken vind ik 1x pw wel genoeg. Straks in de winter wordt dat nog minder
Wat vind jij van je haren perminent laten weglaseren?
0 stemmers
Op mijn werk wordt ouderschapsverlof ook deels betaald ja en de eerste 9 weken vanaf augustus zelfs 100 procent doorbetaald. En dat scheelt. Maar in mijn privé kring zie ik alleen maar verdelingen waarbij de vrouw 3 dagen werkt en de man fulltime. Ik merk nu ik zwanger ben dat er door diezelfde personen ook wel verbaasd gereageerd als ik zeg dat ik na de bevalling 4x9 wil blijven werken en dat mijn man dat ook gaat doen. Dus ik zit wel in twee verschillende bubbels wat dat vetreft.
Ik houd van onder die straal staan, echt heerlijk, podcastje erbij, helemaal ontspannen word ik daarvan. Maar doordeweeks heb ik daar gewoonweg geen tijd voor âs ochtends (want slapen is nog lekkerder dan douchen) en in het weekend doe ik het alleen heel af en toe vanwege milieu en kosten
Ik word voor 36 uur betaald (36 uur is fulltime bij ons) maar werk gewoon 40 uur. Hierdoor bouw ik zoveel vakantie op dat ik wel eens zeg dat ik onbeperkt vakantie heb. Ik denk dat ik over een paar jaar maar een sabbatical neem van 4/5 maanden of zo .
Ik werk 32 uur en ben daar heel blij mee, en ik vraag me altijd af of zoân regeling het waard is? Weegt het wel 5 dagen werken op tegen de extra vakantiedagen?
Of vind je 5 dagen werken sowieso al helemaal prima?
Ik doe dit ook en vind het het 100% waard! Die vier uurtjes extra werken per week voel ik niet echt, maar ik geniet wel van de extra vrije dagen daardoor! Is op jaarbasis ongeveer 200 uur/25 dagen
Edit: enige nadeel is trouwens wel dat die uren bij mijn werk alleen in het huidige jaar geldig zijn, dus kan ze niet opbouwen zoals @ufo zegt. Uitbetalen kan (deels) wel
ik doe dit ook en is echt chill alleen kan ik de extra opgebouwde uren volgens mij maar 1 jaar âmeenemenâ naar het volgende jaar. Dus niet het jarenlang opsparen en dan een sabbatical. Wat voor sector werk jij dat dat wel kan?
Ja is het 100% waard!
@Hihalarisch Ik kan ook maar 1 jaar meenemen. Ik ben ambtenaar dus heb ook best wat IKB-spaaruren en kan eventueel zelfs bijkopen maar dat lijkt me niet nodig . Wat je onder deze voorwaarden kan doen is het volgende:
In jaar 2 heb ik in deze situatie ruim 500 verlofuren. Zoân 12 werkweken maar als je een beetje creatief plant met dagen die al vrij zijn, kan 4 maanden makkelijk.
Edit: ik kan soms wel doorslaan in werken en werk sowieso minimaal 40 uur. Dus ik zou echt dief van mân eigen vakantiedagen zijn als ik dit niet op deze manier zou doen. Ik ken genoeg mensen die intens genieten van een vrije dag maar ik ga dan alsnog achter mân laptop zitten. Daarom lijkt het me ook heerlijk om een echte sabbatical te nemen en dan ook echt 4 maanden te gaan reizen of zo, want ook met gewone vakanties kom ik niet altijd uit âwerkmodusâ en met 1 dagje extra al helemaal niet.
Oh dus je doet die 5 dagen op je werk uberhaubt niks. Grapje.
No judgement, maar hoe was je je haren als je dat niet onder de douche doet? In de wasbak? Wij zijn ook snelle douchers, douchen max 2 min behalve als ik dus mijn haar ga wassen en ga scheren, dan komt er meteen een aantal minuten bij. Eigenlijk moet ik dan ondertussen de douche uitzetten maar in de winter is dat zo koud haha (wij stoken niet op de badkamer)
Ik weet niet of het bij jullie precies hetzelfde is dan, maar ik laat het IKB-budget van 16,37% over het salaris maandelijks uitbetalen. De IKB-gekregen uren laat ik overgaan naar mân spaarverlof (dat verloopt nooit, maar kun je ook niet meer laten uitbetalen Edit behalve als je uit dienst gaat of dood gaat). Dus ik doe nu niet heel veel speciaals met mân IKB maar dat spaarverlof kan ontzettend aantikken als je langer in dienst bent. En met de nieuwe CAO krijgen we nog meer vakantie haha echt heerlijk.
Dat is dan toch eigenlijk je vakantiegeld + eindejaars maandelijks uit laten betalen ipv jaarlijks? Dan is dat gelijk bij ons. Ik vind het allemaal maar gedoe, wil er wel het maximale uithalen maar geen idee hoe. Misschien maar even een keer met HR bespreken!
Ja klopt, ik weet liever waar ik aan toe ben wat dat betreft. Op P-Direkt kun je heel veel informatie terugvinden (ik heb nog nooit een vraag gehad die daar niet helder uitgelegd werd) en je kunt ook met hen bellen.