Stel je persoonlijke vraag #38

Hahaha omg de kostschool, ik werd juist gewaarschuwd “anders sturen we je naar de kostschool!” Dat leek me doodeng. Die boeken ken ik overigens niet.

Leek jou de kostschool vroeger leuk?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers

Heb jij op een kostschool gezeten?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

3 likes

Alleen als je er magie kon leren.

19 likes

Haha ja het zijn ook wel oude boeken. Ik las ze altijd bij m’n opa en oma, waren de boeken van de generatie van m’n ouders als kind (vond die boekenkast bij hen altijd geweldig). En volgens mij zelfs nog van voor hun tijd eigenlijk

3 likes

Gatsie hoezo ook kostscholen en dat er nog boysschools enzo bestaan. Doe ff normaal Engeland

Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger een boek las over een jongen wiens vriend (of hijzelf ook?) op een kostschool/internaat zat en dat leek me zo kut. Vraag me al jaren af welk boek dat was. Volgens mij was de cover blauw, en het was gewoon een kinderboek. Maar daardoor dacht ik echt mij niet bellen

2 likes

Ik heb tot vorig jaar gedacht dat het kotsschool was ipv kostschool, dus nee dat leek mij vroeger echt niets aangezien ik dacht dat die naam niet voor niets bestond :joy:

7 likes

Ja, door films zoals Wild Child enzo wilde ik naar een kostschool mét uniforms :smiling_face_with_tear:

16 likes

Jaaaa! Alleen jammer dat die Britse uniforms zo grauw zijn.

2 likes

Ondanks dat ik al zo’n 8 jaar niet meer studeer, voelt voor mij de tijd na mijn zomervakantie altijd weer als frisse nieuwe start en ook nieuwe voornemens.

Hebben jullie dat ook?

• Ja, dit heb ik ook
  • Ja, ik heb dit ook maar studeer nog
  • Nee, ik heb dit alleen met 1 januari
  • Nee, ik heb dit niet

0 stemmers

2 likes

Zeker als het weer ook verandert en het weer wat koeler wordt, dan voel ik me ook altijd helemaal klaar voor iets nieuws.

8 likes

Is een kostschool hetzelfde als internaat? :sweat_smile:

Dacht van niet.

Internaat:

Kostschool:

19 likes

Ik had vroeger wel vriendinnen die op internaat zaten. Een uit noodzaak omdat haar ouders schippers waren, maar ook een vriendin omdat haar dat gewoon heel leuk leek.
In realiteit viel het nogal tegen en zaten er vooral probleemkinderen en was het heel streng met elke dag verplichte studie uren enzo.

2 likes

Wat bijzonder dat de ouders van diegene die het wel leuk leek daarmee akkoord gingen. Kan me niet voorstellen dat je je kind elders laat wonen als daar geen reden voor is.

4 likes

Ik las dit boek ooit van Thea Beckman. Het leek me dan ook geweldig om in een weeshuis op te groeien in het jaar 1700 nog wat, en op te komen voor mezelf om daarna mijn eigen geld te verdienen als vrouw terwijl dat niet normaal was in die tijd :sweat_smile:

31 likes

Ja ik denk ook dat het grootste deel daar niet uit eigen keuze zat… Die vriendin heeft ook echt haar ouders moeten smeken/overhalen hoor.
We gingen altijd samen op zomerkampen, en dat vond ze geweldig en zo’n beeld had ze er denk ik van.

1 like

Ik heb zelf twee jaar op internaat gezeten dus en dat was ook mijn bevinding, het waren vooral kinderen die uit een moeilijke situatie kwamen en Nederlanders die in België school wilden lopen (dit was wel gebruikelijk in de grensgemeenten had ik de indruk).
Opzich was het wel ok als je goed om kon met een paar mensen maar dat was dus ieder jaar weer gokken omdat het eigenlijk constant een komen en gaan was, toch heb ik één van mijn beste vriendinnen ooit er leren kennen, maar ook een van de engste keren dat ik bedreigd en belaagd ben.
Qua tijdbesteding had ik zelf eigenlijk wel geluk omdat ze er een duidelijk onderscheid maakten tussen degenen die bij het internaat zelf school liepen en degenen die ergens anders naar school gingen, buitenstaanders hadden minder studie door het vervoer, vrije tijd was makkelijk in te vullen(ik ging vaak gewoon een uur douchen of mensen opmaken en foto’s maken :clown_face:)

8 likes

Ben jij bijgelovig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Geloof jij in Karma?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik volg een God.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Polls maken lukt niet meer zoals eerst. maar tis gelukt.

2 likes

Nee, want ik heb geen zomervakantie.

2 likes