Er werken al genoeg mensen in de zorg die er geen zin in hebben en slechte zorg verlenen, dus maak het idd liever aantrekkelijker zoals @Soy.peor zei
Nou, weer een illusie minder
Hoevaak denk je dat je gemiddeld op een dag, niet werk of studiegerelateerd, belt?
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 10+
0 stemmers
Ik vind 3 al veel te veel. Maar ik bel dan wel van, ja ik ben er blabla. Of andere soort kleine dingen met vrienden en familie en dat telt wel. Ik heb 2 vrienden die graag bellen voor de fun. Dus dat doe ik ook een paar keer per week als ik thuis ben, vind ik ook niet erg hoor. Zet ze gewoon op de luidspreker. Ik keek in mn geschiedenis en het was dus veel vaker dan ik dacht.
shout out naar langeafstandrelatie anders 0
haat bellen
Toen ik met mn vriend in lockdown zat belden we het meest, over welke boodschappen hij nou moest halen wanneer hij er weer niks van begreep.
Maar je belt elke dag met je vriend? Niet raar hoor, gewoon een vraag. Ik heb zelf een vriend die zn vriendin vaak alleen in het weekend kan zien en hij moet haar elke avond bellen haha.
Haha ik bel mân moeder echt meerdere keren per week. En standaard 1 keer mijn oma, dan nog mân broers en dan is de week wel rond. Meestal op de fiets (heb een koptelefoon met microfoon) dus dan praat ik in 't wilde weg. Staat ongetwijfeld heel gek
Een gemiddeld van 0 betekent dat je nooit belt. Lijkt me sterk dat mensen nooit bellen of gebeld worden.
Maar als je 360 dagen niet belt en 5 dagen wel. Dan is het toch gemiddeld eerder 0 dan is?
Maar dat staat niet in de poll
Je hebt gelijk hoor, alleen ligt zelfs 3 van de 7 dagen nog dichterbij 0 dan 1 terwijl ik dat best vaak bellen zou vinden (iig niet zelden-nooit)
Zou jij een baan nemen onder je opleidings- of ervaringsniveau als je die baan gewoon heel leuk zou vinden? Je zou er flink minder mee verdienen, maar wel mee rond komen.
Gaat nu even puur om of je onder je niveau zou werken, niet hoe je dan rond zou komen.
- Ja, ik vind plezier in mân werk belangrijk
- Nee, ik vind het belangrijker om veel te kunnen sparen en uitgeven
- Nee, ik heb te hard gewerkt en vind het zonde dan onder niveau te gaan werken
- Nee, ik vind de status die bij het op bepaald niveau werken hoort te belangrijk
- Weet ik niet zo, heb meer informatie nodig voor een keuze
- Ik wil ĂŒberhaupt niet werken, laat me met rust
0 stemmers
Zou je die baan ook nemen als je daarmee inkomensafhankelijk wordt van je partner?
En dus potentieel bij einde relatie minder ervaring hebt in het gebied waar je dan weer in zou moeten werken om goed rond te komen, maar wellicht zou je daar wel weer in aangenomen worden ook al heb je er x-aantal jaar uitgelegen.
- Ja, ik heb er vertrouwen in dat ik in die situatie wel weer goed terecht kom
- Ik zou heel erg twijfelen om deze reden en weet niet wat ik zou kiezen
- Nee, ik vind financiële afhankelijkheid belangrijker dan plezier in werk
- Nee, andere reden die ik hierboven al heb aangevinkt
- Weet ik niet, nog steeds meer info nodig
- Hoezo werken? Ik wacht nog steeds op mân sugardaddy/mommy
0 stemmers
Hahaha, ja dat is ook weer waarâŠ
Het is toch niet heel ongewoon om een baan onder je opleidingsniveau te hebben? Ik heb er iig nog nooit een op mijn niveau gehad (ligt ook aan de sector en keuzes, maar ik zal toch niet de enige zijn).
Misschien moet dat niveau wel weg? En moet je eerder denken aan minderbetaalde sector ofzo.
Ik zou zeker iets anders doen wat ik leuker zou vinden wat een stuk minder verdient. Maar bij bijna alles wat ik dan leuk zou vinden, kan ik mijn vaste lasten niet betalen. Mochten we nou in NL stikken van de sociale huurwoningen, dan zou ik het zeker overwegen.
Omscholen kan eigenlijk niet in deze tijd als alleenstaande. Je begint vaak met een leerlingsalaris en wtf hoe moet je daarvan je huur en alles betalen.
Ja omscholing is wel iets dat leuk klinkt maar jĂșist vooral kan als je een vangnet hebt.
Tenzij we het hebben over een opleiding volledig betaald door de nieuwe werkgever die jou ook al een volwaardig salaris betaalt. Kan, maar vaak ook niet.
Is dit vanuit de veronderstelling dat je je huidige niet (zo) leuk vindt?
Vroeger kon je gewoon zonder opleiding in de bejaardenzorg werken en alles doen. Pas jaren later moest je voor simpele dingen als insuline spuiten geleerd hebben.
Nee hoor, ik vind mân huidige baan op zich prima en het salaris is goed, maar die heeft wel bepaalde nadelen (onder andere reisafstand en leiding geven is soms ook gewoon echt heel vermoeiend en niet altijd leuk). Zou het op zich zo nog 10 jaar blijven doen en heb hele goede doorgroeimogelijkheden als mân dochter over 3 jaar naar school gaat.
Maar mn man is nu bezig met een nieuwe baan waarin hij bijna dubbel mijn salaris gaat verdienen en ik liep vandaag langs een vacature waarvan ik weet dat ik het heel leuk zou vinden (10 jaar terug al eens eerder in gewerkt voordat ik dit werk ging doen), maar twijfel dus omdat ik het echt heel belangrijk vind financieel onafhankelijk te blijven. Maar ik weet dat ik het heel leuk zou vinden en het is op loopafstand van mân huis (en kinderopvang). Dus meer tijd met mân kind, minder vermoeiend werk, werk dat gewoon stopt met het sluiten van de zaak, werk dat ik leuk vind. En kut salaris.
@Huismus en @ellegirltalk daarom zei ik ook ervaringsniveau. Het gaat in elk geval om loon inleveren ten opzichte van het werk wat je nu doet.
Nou ik gun mân patiĂ«nten betere zorg dan 19 jarigen die een jaartje wat dingen geleerd hebben en dan losgelaten worden. Je leert zoveel op die opleidingen en de eerste jaren dat je werkt⊠na twee jaar mensen uitzwaaien is dan gewoon zonde. Het is een beroep geen tijdelijk iets voor 19 jarigen.
Ik heb dat gedaan, ook wel met het idee dat als het toch niks was ik altijd weer terug zou kunnen. Het is niet dat als je een keuze maakt je er nooit op terug mag komen. Beter dat dan aldoor dat gevoel van: wat alsâŠ
Ja, wat @anon42887991 zegt. Ik zou het doen! Je noemt zulke grote voordelen. En wie zegt dat het salaris altijd zo blijft? Misschien vind je later een vergelijkbare functie met beter salaris of kun je weer een stapje verder. Doen hoor! Je kunt later altijd weer anders kiezen, je ervaring ben je nooit kwijt!