Stel je persoonlijke vraag #38

Ik vind het vaak heel awkward en echt van die typische foto’s maar ik heb met m’n eigen gezin foto’s van Aline Bouma en die vind ik wel heel persoonlijk en mooi geworden.

Maar ik wil ook nog wel eentje voor Awkward Family Photos haha.

11 likes

Leuk, doen, en dan allemaal in spijkerbroek en wit shirt!
Voor net iets meer nonchalance is blote voeten ook een leuk idee.

4 likes

Wij gaan jaarlijks naar Mariët Mons voor een gezinsshoot. Zij is zo’n leuk mens, dat ik het alleen al heerlijk vind om bij te kletsen. Het maken van de foto’s zelf is gezellig en ze neemt alle tijd om het rustig te doen en rekening te houden met ons zoontje. Daarna is het resultaat helemaal een kers op de taart. We (en familie) zijn er altijd super blij mee!

14 likes

Heb je thuis foto’s hangen of staan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

M’n ouders hebben dat nooit gehad en ik heb het ook nooit gedaan, ben het nooit gewend gemist dus miste het ook nooit.

4 likes

Oja die hebben we ook nog haha, we moeten eigenlijk nog eens terug voor een met ons kind. Lijkt me nog hilarischer.

1 like

DOEN! Wij hebben dat een paar jaar geleden samen gedaan en was best leuk. Gingen die vrouwen die daar werkten ook allemaal dingen vertellen over de verschillen in de klederdracht van bunschoten, spakenburg, urk en volendam.
En het resultaat is echt hilarisch :rofl:

5 likes

Slechts één, onze trouwfoto. We hadden het er pas over dat we er wel meer zouden willen ophangen, maar op de een of andere manier komt het er niet van…

1 like

Ah wat leuk! Ja ons huis of gezin is absoluut niet insta-worthy maar ze heeft er echt wat moois van gemaakt. Dus komt hoe dan ook goed.

3 likes

Nooit van mn leven zo’n shoot. Mn moeder vond dat wel eens jammer. Maar ik ga absoluut niet, ook niet dik betaald, mezelf op zo’n foto uitvergroot en weetikhet op zo’n famieshoot zetten ewl. Vind het zo gemaakt en een nachtmerrie. Tyfstraal op.

Heb jij fotos van jou en je nog in levende familie in huis staan/ in je interieur?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Euh dit is wel heel iets anders

@Jumpsuit wel gewoon normaal formaat en foto’s van toen ik kleiner was

1 like

Leg eens uit dan? Jij vond het onnodig dat er opleidingen voor nodig waren.

Is het toevallig horeca? (Dacht dat je dat vroeger had gedaan). De cao is namelijk echt flink verbeterd, het minimumloon is aardig omhoog en er zijn nu ook periodieken waarmee je jaarlijks in salaris stijgt. Ik zou zeker een poging wagen, dit klinkt in ieder geval positief voor je werkdruk en privéleven.

1 like

Nee, het is winkelmedewerker bij een juwelier. Ik heb dat al eens eerder een half jaar gedaan en vond het in de winkel staan hartstikke leuk met deze producten, maar vooral het bezig zijn met kleine reparaties etc écht heel leuk. Schakeltjes verwijderen van armbanden en horloges, batterijtjes vervangen, met de hand graveren, goud dat binnenkomt leren taxeren etc, gewoon echt heel leuk en interessant. Had eigenlijk besloten dat ik gewoon eens in m’n eigen tijd edelsmit cursussen ga doen voor de leuk, maar nu is er dus een vacature die me al een paar maanden aan staat te staren en twijfel ik of ik dit niet toch een paar jaar zal gaan doen.

Edit: ik neig overigens naar nee. Ik merk dat ik maar terug blijf komen bij mezelf dat ik dan per uur gewoon 60-70% minder zou gaan verdienen met te weinig toekomstperspectief en me er tot nu toe niet overheen kan zetten dat ik vind dat ik meer verdien. Te hard gewerkt om te komen waar ik ben. En wil naast de onafhankelijkheid ook gewoon kunnen blijven uitgeven wat ik nu doe.

21 likes

Dat is wel een extreem verschil ja. Denk dat die cursus dan wel een mooie tussenoplossing is.

6 likes

Je zou eens kunnen overleggen of het beoogde salaris vaststaat en eventueel onderhandelen voor meer? Als de vacature al maanden openstaat zijn ze daar misschien wel toe bereid.

6 likes

Dat is wel erg bot gezegd en zo zei ik het dus niet.

Mijn moeder heeft jarenlang in de bejaardenzorg (begin jaren 80) gewerkt. Begon als vakantiebaan waarbij ze mensen waste, huizen schoonmaakte en dingen als mensen hun haren krulde. Later kreeg ze meer taken zoals bloeddruk meten, kousen aandoen en dus ook insuline spuiten.
Kreeg ze een spuit en werd ze aan toeval overgelaten? Nee natuurlijk niet. Ze werd door getrainde zusters begeleid en zo heeft ze alles geleerd. Natuurlijk deed ze belangrijke taken niet, maar kleine dingen als dat deed ze wel.
Ze heeft het jaren met plezier gedaan, maar de bejaardenzorg veranderde enorm binnen 10 jaar. Vroeger ging je naar een bejaardentehuis als je zin had in een flatje met leeftijdsgenoten. Later werd het een last resort.
Toen werden de regels ook strenger en vond mijn moeder het niet waard om een opleiding te doen voor precies dezelfde taken als ze al deed. Dus liet ze de hoofdzusters alles doen

6 likes

Nouja niet bekwaam zijn en moedwillig iemand vermoorden zijn 2 totaal verschillende dingen toch.

5 likes

Tuurlijk kan je interne opleidingen doen of door middel van leren van collega’s bekwaam worden. Maar wat ik begrijp van je is dit over een tijdspanne van jaren gegaan waarbij er steeds taken bijkwamen. Bij zo’n dienstplicht systeem zie ik het probleem dat er nu al tekorten zijn aan stageplekken voor verpleegkundigen. Dat betekent dat er geen ruimte is om tijd te bieden. Je steekt veel tijd in die lui, maar ze zijn ook met twee jaar weg. Na twee jaar zit je misschien net op het randje van waarde toevoegen/kostbare tijd kosten om je op te leiden.

4 likes

Hmm, bekwaam en bevoegd spelen in de eerste situatie beide.
Maar met de uitleg, het gaat om 20 jaar geleden. Dat is een wereld van verschil en bestond de wet BIG ook nog niet heel lang.

Ik denk echt dat je de capaciteiten van de gemiddelde jongere overschat als je denkt dat het een goed idee is om ze allemaal verplicht de zorg in te gooien. Niet aan mijn bed hoor.

24 likes