Ik snap nog steeds niet hoe je als voorbeeld van niet opgeleide mensen in zetten komt met ‘laten we dat niet doen want kijk deze jongen vermoorde expres mensen met insuline.’ Dat is toch totaal niet te vergelijken? Die jongen deed dat bewust, niet per ongeluk omdat hij niet goed was opgeleid.
Dat was niet enkel op @Vaiana haar reactie maar iemand anders die mij daaraan herinnerde maar het laat wel zien dat het niet meer insuline is.
Dan nog snap ik de vergelijking niet
Salmiakknotsen
Chupa chups waren echt m’n favo vroeger, we hadden altijd zo’n groot blik helemaal vol. Echt nostalgie
Dat snap ik. Maar er zijn ook wel andere dingen te doen. Ik denk wel dat de (bijvoorbeeld) bejaardenzorg tegenwoordig baat kan hebben bij meer mensen die het persoonlijke aan de zorg toevoegen. Nu zijn er geen mensen die echt aandacht aan de bejaarden geven. Mijn oma ziet er soms gewoon niet uit, omdat niemand tijd heeft om haar haar te kammen of schone kleren aan te doen. Waarschijnlijk omdat dat niet als belangrijke zorg gezien wordt? Gewoon wat je vroeger ook deed voordat je al die moeilijkere taken deed. Dan kan je desnoods ook nog wel temperatuur en bloeddruk opmeten en kousen aandoen.
Ik denk niet dat een dienstplicht zou werken, maar misschien zou het wel makkelijker moeten zijn om (net als vroeger) weer een vakantiebaan in de zorg kunnen krijgen. Als ik in mijn regio kijk is het onmogelijk om als geïnteresseerde zoiets te doen en vrijwilligers nemen ze vanwege covid nog niet aan.
Er zijn toch prima maatjesprojecten. Zorghandelingen mag je dan niet uitvoeren, maar als het om persoonlijke aandacht gaat zijn er genoeg vrijwilligerstaken. Rode kruis, Humanitas, jongeren kunnen via mdt zelfs een certificaat krijgen. En het voordeel is: je bindt dan mensen met een behoefte aan mensen die het zelf ook willen.
Mee eens, maar dat vraagt ook echt een shift in de politiek. Nu zijn dat allemaal mantelzorger taken en alles waar je een opleiding voor nodig hebt (pillen uitzetten, medicatie geven, insuline spuiten) is het enige wat betaalde krachten mogen doen. Uitgeklede zorg en ik vind het echt onterecht dat al die andere dingen dan door vrijwilligers of mantelzorgers gedaan moeten worden. Het zijn onze ouderen, ze hebben altijd alles betaald en dit is wat ze krijgen op hun oude dag. Ik kan me er heel boos om maken.
Maar waarom zou dat vrijwilligerswerk moeten zijn?
Ik zal eens kijken hoe dat hier in de regio zit. Ik weet iig dat dat vrijwillige toen allemaal opgeschort werd.
En ben het wel met @Hippe_kikker Veel vrijwilligerswerk is goedkope arbeid zonder voordelen. Mijn buurvrouw moest op het einde zelfs betalen om vrijwilligerswerk te doen, omdat parkeer en reis-kosten niet vergoed werden. Ze mocht niet op de parkeerplaats voor werknemers parkeren en toen hield het voor haar op.
Ik ben helemaal voor mensen betalen voor maatschappelijke bijdragen (je hoort mij niet zeggen dat het vrijwillig moet zijn), tegelijkertijd denk ik ook: als je de zorg in wilt en zorg wilt verlenen, lijk het mij een goed idee dat je daarvoor gaat studeren en dan krijg je ook betaald. Het is niet dat er geen werk in is. En ik denk eigenlijk niet dat spelletjes doen met een ander, samen boodschappen doen, een goed gesprek voeren betaald werk moet worden in een tijd dat we aan het steggelen zijn over het niet meer vergoeden van daadwerkelijke zorg.
Ik vraag me ook echt af hoeveel ouderen er zitten te wachten op allerlei random jonge mensen aan het bed. Mijn oma iig niet, maar zij is wel echt een diva.
Ik twijfel steeds vaker om mij om te laten scholen (dus de zorg UIT), omdat het in die paar jaar dat ik werk al zo ontzettend onpersoonlijk is geworden.
die chupa chups aardbei room is echt mijn favoriet! Jammer dat je die niet in een zakje kan kopen (ja alleen in grootverpakking, maar dat gaat me een beetje ver)
Ja snap ik. Als ik die verhalen over vroeger hoor, dan zou ik er zo willen werken. Maar nu zou ik voor geen goud de zorg in gaan.
Ligt eraan wat teveel is. Op domme seizoensspullen zul je mij niet betrappen, maar ik doe wel echt teveel miskopen qua kleding
Nee ik haaaaaat troep en frutsels in huis echt en ben heel kritisch op kleding dus kan soms maanden zoeken naar iets wat ik in mijn hoofd heb en in de tussentijd niets kopen. Het enige waar ik relatief veel van heb is servies/glaswerk maar dat verzamel ik tweedehands om zo uiteindelijk een leuke set samen te stellen dus dan neem ik soms iets mee wat er dan toch niet bij past ofzo.
Nee maar ik heb nu betere zelfbeheersing. Eerst denk ik ‘oh moet ik hebben’ en dan denk ik twee seconden en dan denk ik ‘why’. Vroeger was het echt wel anders en kocht ik allerlei troep.
Maar nu geef ik wel gemiddeld meer geld uit want ik koop wel betere kwaliteit. Maar wel allemaal spullen die ik ook echt gebruik.
Hahaha gatverdamme ik moest direct aan salmiak denken. Wie heeft dat verzonnen man!
Hou jij van salmiak/smaak ?
- Ja lekker
- Nee
0 stemmers
Oh het wordt voornamelijk in Scandinavie, Nederland, noord Duitsland en Finland gegeten. Hoort Finland niet bij Scandinavie? Hoe dan ook, gatverdamme
En van drop?
- Ja lekker
- Nee
0 stemmers