Stel je persoonlijke vraag #38

Over het woord/concept tokkie: ik gebruik dat woord weleens thuis en zodoende weet mn niet-Nederlandse vriend ook ongeveer wat ermee bedoeld wordt. Toen was hij een keer in gesprek met kennissen en gebruikte hij het woord tokkie in een gesprek dat verder in het Engels gevoerd werd (hij wou ff zn kennis van het Nederlands showen). Dus ik zag die vrouw zo kijken: :face_with_raised_eyebrow: en ik zat zelf ook zo van: :flushed:. Daarna toch maar even uitgelegd dat het niet zo pc is :grimacing::smile:

4 likes

Nou idd zeg. Ik stem maar liever helemaal niet dan. Wat belachelijk jezelf in vakje willen proppen. Hoeft helemaal niet

Maak jij wel eens zelf ijsthee?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Gatverdamme mn bff en ik kunnen er niks van. Ijskoffie zelf maken lukt inmiddels best goed. Terwijl dit ons dus heel makkelijk lijkt?!?!?! Het is vaak veel te zuur, of juist veel te bitter. OF wij vinden ijsthee gewoon sowieso niet lekker.

1 like

Ik vind het zelf heel lekker om er hibiscus in te gooien. Dat zou ook een goede tegenhanger zijn voor het zure en bittere.

3 likes

Ik doe dit elk jaar, echt chill. Voelt altijd net als vroeger

2 likes

Anoniem

Ben jij wel eens met 1 van je ouders alleen op vakantie gegaan?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik kreeg direct de vraag waarom mn zus en vader niet meegingen. Nou gewoon niet? Geen speciale reden hoor.

2 likes

Ik ga regelmatig met beide ouders samen of met een van m’n twee ouders op vakantie. Ik vind het altijd super leuk, maar dat komt misschien ook omdat ik geen andere mensen heb om mee op vakantie te gaan en niet altijd alleen wil.

3 likes

Anoniem

Leven jouw beide ouders nog?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Dit heb ik ook, veel van m’n vrienden hebben een relatie en gaan altijd met hun partner op vakantie. Mis daardoor soms wel egoïstisch de tijd dat ze nog single waren.

3 likes

Stem jij weleens bewust niet op een poll omdat je het niet wil jinxen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ja ik zit nu bij te lezen en dacht er ook meteen aan haha

Ohja en @kali ik denk ook altijd dat jij dat ook leuk vindt haha dus dat jij ook applaus op deze post geeft verbaast me niet

1 like

Stel: Microsoft assistents komen weer terug, welke ga jij gebruiken?
afbeelding

• Courtney (vrouwtje in een of andere vage wagen)
  • Office logo
  • Merlin (tovenaar)
  • Mother earth (aardbol)
  • Clippy (beruchte paperclip)
  • The dot (rode stuiterbal met een gezicht)
  • Links (kat)
  • Rocky (hond)
  • Rover (3D hond)
  • Earl (alien?)
  • F1 (robot)
  • Een andere namelijk…

0 stemmers

7 likes

Ik vindt dit niet heel gek, lijkt me alleen maar goed voor een band tussen een dochter en vader/moeder.

Bij een collega vindt ik het wel een beetje gek, wat hij gaat vaak weg met zijn vader en zijn zus met haar moeder. Ik hoor hem nooit over dat ze met zijn 3/4 een weekend weg gaan of een weekje. En nee de ouders zijn niet gescheiden, daarom vindt ik het ook een beetje gek.

Ik ga volgende week 2 weken met m’n ouders, man en baby op vakantie! Heel veel zin in, sowieso gaan we vaker met m’n ouders en nu voor het eerst met kind. Heerlijk idee nu al om de zorg te kunnen delen!

5 likes

dat is echt top! én gezellig én handig :joy:

3 likes

Je bestelt eten en de bezorger vraagt nadat hij het eten heeft overhandigd expliciet om een fooi (dit kan achteraf per app). Jij

• Was van plan om fooi te geven, doet dat nog steeds
  • Was van plan om fooi te geven, geeft nu meer
  • Was van plan fooi te geven, geeft nu minder
  • Was niet van plan om fooi te geven, geeft dat nu wel
  • Was van plan om fooi te geven, doet dat nu niet meer
  • Was niet van plan om fooi te geven, doet dat nu ook niet

0 stemmers

De kat! Die gebruikte ik vroeger ook. Maar, wat deden die eigenlijk ook alweer? :thinking:

4 likes

Sowieso meer dan de helft geen fooi… Why

9 likes

Ik geef noooooit fooi, maar toen er eens een engelse jongen een gigantische glazen pot tevoorschijn haalde met de boodschap “I would like to get a tip please” vond ik dat zo geniaal dat ik hem 5 euro gaf. Een brutaal mens heeft de wereld zeggen ze wel eens.

Maar ik denk dat het aan de situatie lag. Als het een arrogante zak was geweest had ik misschien zo die deur dichtgekiept.

Edit : Ik geef nooit fooi omdat ik dat heel ongemakkelijk vind. Wat moet zo’n gozer nou met een losse euro joh. Maarja ben ook te skeer om elke keer veel te geven. En toen ik in de horeca werkte mocht ik het niet eens houden

8 likes

Nou zo gaf ik laatst de Domino’s bezorger 2,- en die reageerde zo cute: “Oh wow! Heel erg bedankt”

10 likes

Deze post is ook echt niet chique

7 likes