Niet eens per se het liefst, maar ik ben gewoon altijd extreem slecht voorbereid op regen. Dan sta ik al buiten als ik erachter kom dat het regen en dan heb ik of geen zin om naar boven te lopen om een paraplu te pakken of die ligt nog in de auto of zo. Dus uiteindelijk regen ik dan maar gewoon nat
Alleen paraplu als mijn vriend ‘m vast houdt. Krijg er echt tyfus van in mn schouder en laat m toch overal liggen. Heb wel echt een heel fijne regenjas nu, dat scheelt echt heel veel.
Vertel
Sinds ik een fijne regenjas heb, gebruik ik eigenlijk niet vaak een paraplu meer, vooral omdat ik meestal fiets (en niet loop) dus dan wil ik niks vasthouden.
@Zemraluani je vroeg het niet aan mij maar ik breek even in:
Heb deze bij Decathlon gekocht voor een USA roadtrip in regenachtige gebieden, en daar heel veel mee gewandeld, echt een top ding! Kan goed dicht rond je gezicht dus de capuchon waait niet af, allerlei handige en ruime (binnen)zakken voor je telefoon en andere spullen. En totaal niet duur, al was ie wel 5E goedkoper begin dit jaar
Paar jaar geleden gekocht met glamour korting want rib uit me lijf, maar ik wandel echt door weer en wind. En deze jas is tot nu toe echt fantastisch (ook dat klepje bij je hoofd).
Volgens mij is het deze:
Ook lang genoeg om groot deel van mn benen droog te houden, zakken met rits en ik ben er geen zak aardappels in. En niet van dat rare glanzende materiaal waardoor ik m ook als normale jas kan dragen als ik twijfel of het gaat regenen (aka de hele herfst in NL en deel vd winter, want lekkere fleece binnenkant).
Deze ziet er chill uit, maar aan de info op de site te zien is 'ie niet echt waterdicht?
Ik heb nu een oversized unisex jas van Rains die overal overheen kan en echt waterdicht is, maar heb niet altijd zin in die hobbezak. Ik maak in de herfst regelmatig wandelingen in de regen en ik mis bij die jas echt een kraag en een goede capuchon om me warm te houden.
Ja het ligt er idd wel aan wat je plannen ermee zijn, een hele dag buiten in de regen trekt ie misschien niet. Maar tijdens een hike van een paar uur hield ik het wel droog. En in NL fiets ik alleen af en toe een halfuur door de regen en dat gaat ook goed. Maar voor heftigere activiteiten kun je zeker beter investeren in andere kwaliteit.
Ik kan je ook die van Rains aanraden, fijne regenjassen en ze zien er ook gewoon leuk als als een ‘normale’ jas. En echt waterdicht.
Hoe vind jij de maten vallen? Ik zit tussen twee maten in denk ik. Er moet wel een trui onder passen, maar wil geen complete hobbezak worden.
En echt handig dat ik nu pas bedenk dat ik een nieuwe regenjas nodig heb net nadat overal de sale afgelopen is
Oh hier wil ik wel een foto van zien!
Ik zat al te zoeken, maar ik heb alleen post-piemelpiek foto’s van de kerstboom. Hierna werd de kerstboom namelijk Justin Bieber-themed.
Ik vind ze ruim vallen maar niet te groot. Heb een S en daar past heel makkelijk nog een trui of vest onder.
Ik vind die rains jassen niet chill. De rits remt niet dus als je op de fiets zit gaat hij van de onderkant steeds verder open. En hij is precies zo’n lengte dat hij om mn zadel gaat als ik probeer af te stappen.
omg
Dat anderen zich niet zo met jou bezighouden
- Vaker een opluchting dan een teleurstelling
- Vaker een teleurstelling dan een opluchting
- Eg wel dat iedereen zich met mij bezighoudt
0 stemmers
Vind ze er ook uitzien als een vuilniszak. Enige mooie zijn Stutterheim
Ojee wat een saaie, unanieme poll weer
Schaam me dood… maar heeee gelukkig is daar niemand mee bezig
Ik moet dit echt zo vaak tegen mijzelf zeggen, maak mijzelf al snel heel belangrijk. Zat net onder de douche te piekeren over iets werkgerelateerds en toen voelde dat “anderen zijn helemaal niet zo met jou bezig” echt als een intense opluchting. Om toch af en toe een soort van anoniem te leven tussen al die miljoenen andere mensen met andere dingen aan hun hoofd.
Toch kan ik me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die dat juist jammer vinden dus ben benieuwd.
Die zien er nagenoeg hetzelfde uit als die van rains
Lopend liefst met paraplu, maar op de fiets in regenpak. Ik zat te twijfelen of zo’n lange regenjas nou handig is maar ik heb al een heel goede (Gore-tex) regenbroek dus ik heb nu voor daarbij een korte jas besteld. Deze (40% korting!):
HIGHEST PEAK 2.5L W - graphite M - Regenjack dames – JACK WOLFSKIN (jack-wolfskin.nl)
Heb 'm nog niet binnen dus weet niet wat ik ervan vind maar volgens mij kun je hier een hele dag mee in de gutsende regen lopen.
Ja ik wil niet weten hoeveel paraplu’s ik ben verloren in mn leven. Of ze sneuvelen of ik laat ze ergens slingeren. Heb trouwens nu wel een goede paraplu van happy rain. Die klapt niet direct om.