Stel je persoonlijke vraag #38

Niet helemaal hetzelfde maar afgelopen woensdag heb ik op zeen glazen brug gestaan in Kroatië!

21 likes

Ik krijg altijd een error als mensen ‘kleding aanpassen’ zeggen. Wat zeg jij?

• Ik ga kleding passen
  • Ik ga kleding aanpassen

0 stemmers

2 likes

Aanpassen heb ik ook nog nooit gehoord, wellicht is dat een streekding?

Ik ben ook verbaasd over de hoeveelheid mensen die een regenjas hebben. Ik ben zo’n type die fietst met paraplu bij gebrek aan regenjas, maar ik vind het ook veel chiller dat mijn gezicht dan echt droog blijft.

3 likes

Mijn man zegt altijd “ik ga me verkleden” ipv “omkleden” :sob:

5 likes

En dan komt ie zo terug?

69 likes

Hahaha ik zeg ook altijd verkleden, maar denk dat ik dat nu wel af ga leren. Nooit deze link gelegd, maar zal t nu niet meer vergeten :rofl:

3 likes

Verkleden is chic, omkleden is voor het plebs.

11 likes

Wat zou jij doen?

• Speelafspraakjes niet door laten gaan
  • Speelafspraakjes niet door laten gaan maar wel contact met de ouders opnemen hierover
  • Speelafspraakjes door laten gaan maar alsnog ook contact met de ouders hierover heben
  • Speelafspraakjes sowieso door laten gaan
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Vraag mij af hoe dat op school gaat. Die hebben er toch ook last van als een leerling stelselmatig luizen heeft

8 likes

Geen kind nemen.

29 likes

Ik zat vroeger bij een tweeling in de klas die altijd luizen hadden. Weet niet of dat normaal is, maar bij ons werd dat geloof ik geheim gehouden, tenzij diegene het zelf wilde vertellen. Mijn moeder was luizenmoeder dus die wist wel altijd precies wie het had. Mocht daarom nooit bij hen gaan spelen of op feestjes komen… Achteraf denk ik: iedereen om mij heen ging wel gewoon bij hen spelen etc., dus ik zou er uiteindelijk toch niet aan ontkomen (en ik heb idd luizen gekregen op een gegeven moment).

Was in dit geval overigens ook een signaal dat wees op verwaarlozing (vanwege de combinatie met andere dingen). Mijn moeder heeft toen wel bij school aan de bel getrokken, maar daar is niet veel mee gedaan naar mijn weten. Echt een trieste situatie.

4 likes

Ok rustig

8 likes

Maar dan fiets je waarschijnlijk kleine stukjes? Ik ga echt geen 13 km met een paraplu fietsen. En ook met wandelen vind ik een regenjas of poncho wel echt fijner dan heb je tenminste je handen vrij.
Heb sinds een tijdje deze rainkiss poncho en het is echt fantastisch

37 likes

Goede regenlaarzen ook!

34 likes

Hahhaha ja belachelijke foto

1 like

Anders namelijk geen speelafspraakjes en contact opnemen met de school om te kijken of zij iets kunnen, te overleggen, advies in te winnen, dat idee. Degene die het probleem instuurt zegt al contact met de ouders gehad te hebben dus als dat niet gewerkt heeft zou ik dat niet nog een keer doen.

4 likes

Ja dat lijkt mij wel! Hoor het vaak in vlogs of lees het op instagram maar ook wel eens in een winkel. Stoor me er altijd aan.

2 likes

Ik had vroeger ook zo’n klasgenoot die altijd luizen had en ik heb 3x luizen gehad door bij haar te blijven spelen en weet nog steeds hoe kut dat voor mij was, voor mijn moeder en voor mijn siblings, dus ik zou gewoon echt een stop zetten op die afspraakjes om mijn kind die ellende te besparen. Vooral als er door de ouders toch niks tegen wordt gedaan.

1 like

Luizen zijn echt hardnekkig, het hele gezin moet behandeld worden en alles gewassen/in de vriezer.

Leuk ding! Maar ik heb echt zo’n hekel aan regenkleding. Alles gaat zo stinken altijd. Heb je dat ook erg met zo’n poncho of valt het mee?

1 like