Heb jij een voorkeur hoe je biefstuk wil
- Nee
- Well done
- Medium
- Rare
- Ik ben Belg en noem dit anders
0 stemmers
Heb jij een voorkeur hoe je biefstuk wil
0 stemmers
In Nederland noemen we dat Filet Americain ![]()
Medium rare👸🏻
Eigenlijk medium rare maar liever rare dan medium als ik moet kiezen.
Well done en geen voorkeur??? Wat is er mis met jullie.
Eet trouwens geen vlees maar ik mis biefstuk wel echt heel erg.
Biefstuk is echt de reden dat ik niet vega kan zijn. Ik vind het ook superleuk om biefstuk te bakken, en vooral dat euforische gevoel als ie helemaal perfect gelukt is!
Weet niet of het je ding is, maar afgelopen winter werd ik 30 en heb ik het ook groot gevierd ipv alleen wat visite en taart zoals ik meestal doe.
Heb een themafeest gegeven: Death to my 20’s, met als dresscode Roaring Twenties, dus iedereen kwam in hele leuke outfits.
Details:
Heb het in mn eigen huis gevierd omdat er toen ik het organiseerde net weer een lockdown was afgekondigd.
Vond het zelf echt heel leuk dat iedereen echt z’n best had gedaan op een outfit in het thema, leverde zo’n leuke sfeer en foto’s op. Had zelf ook een flapper-dress gekocht en zo’n lange ketting, bandje om m’n hoofd met veer, lange sigarethouder, lange handschoenen etc.
Niet per sé in het thema, maar ik had boven een escape room gemaakt. Met in de badkamer een crime scène met allerlei bloed en van die gele bordjes met nummers bij ‘bewijsstukken’ en dan moesten ze het hele huis door voor clues en opdrachten om de moordenaar van mijn jeugd te vinden ![]()
Twijfelde namelijk eerst tussen Murder Mystery feestje of Roaring Twenties dus heb een lichte combinatie gemaakt omdat ik het allebei leuk vond.
Wow dat is echt geweldig!
Woooow gaaf! Leuk zeg!
Ik word ook 30 en ben nu ookal bezig met mijn verjaardag(want love mijn verjaardag vieren). Wat ik nu had bedacht is een jacuzzi huren, maar ik ben jarig in de winter, dus dat is miss niet helemaal praktisch met allemaal natte mensen door het huis. En ik heb geen tuin, dus dan moet ik het bij iemand anders vieren.
Losse tip: een kahoot quiz maken over jezelf tijdens je verjaardag! Of over random dingen. Super grappig en iedereen vind het altijd leuk!
Edit: wow ik bedacht me net even dat ik begin corona een corona themed verjaardag feestje wilde geven en daar hier nogal negatief op gereageerd werd. Dat was januari 2020, little did I know ![]()
Ik ben qua uiterlijk de mislukte prototype en mijn broer het perfecte eindproduct.
Maar verder ben ik helemaal tevreden ![]()
Voor de mensen die op regenpak hebben gestemd, welke hebben jullie voor op de fiets? Ben bij de Hema geweest en die waren daar €30. Ik wil gewoon zo’n oldschool die ik vroeger ook had op school voor een tientje ofzo uit zo’n zakje haha. Ik fiets sindskort vaker en ben normaal gesproken echt een paraplu mens maar met die wind is dat niet te doen op de fiets ![]()
alleen op een bicky hoort geen mayo
Haha ja ik zou de jacuzzi dan overslaan. Als niet iedereen er tegelijk in kan en het buiten koud is heb je de kans dat niemand het doet, of dat er een groepje de hele avond in zit. En je huis wordt inderdaad aardig nat van een paar mensen die erin zijn geweest. Dan kun je beter een keer zo’n ding huren als je met een klein groepje bent waarmee je er de hele avond in kan.
Soms wel eens onzeker in mijn werk. Ik vind mijn baan heel belangrijk (niet omdat het een hele hoge functie of iets dergelijks is, maar ik werk in de ggz) en dan kan ik wel eens onzeker zijn over of ik gesprekken wel goed genoeg doe, juiste interventies inzet etc. omdat ik het wel heel belangrijk vind alles goed te doen.
Past niet helemaal bij innerlijk denk ik… ben niet onzeker over of ik lief/grappig/gemotiveerd genoeg ben ofzo.
Ik denk dat dit je juist heel geschikt maakt voor zo’n maatschappelijk belangrijke functie waarin flinke tekorten aan goed personeel (en beleid) is. Dat je de menselijke maat houdt en je keuzes laat leiden door meer dan kille nummers. Dat is heel goed, zolang je maar kan inzien dat jij ook maar een mens bent en je je best doet/gedaan hebt.
Ik was altijd super zelfverzekerd. Tot ik op mijn 20ste chronisch ziek werd en niet meer “normaal” mee kan doen aan de maatschappij. Schaam mij hier enorm over.
Als de avonden in karaoke uitdraaien.
Ik ben kacheltje.
Agu en die gaat al mee sinds de brugklas (25 jaar
)
Dus die is het geld wel waard.
Vroeger was het bij ons niet cool om een regenpak aan te doen, maar ik wilde ook geen natte outfit dus dan deed ik dat pak een straat voor school uit ![]()
![]()
Hahah ja en die geur van natte regenpak in je kluisje dan ![]()