Stel je persoonlijke vraag #38

Oh die heb ik niet haha :sweat_smile:
Whatsappen telt zeker niet?

Welke ‘‘namen’’ gebruik jij voor je partner?

• Naam
    • Bijnaam
    • Schat/Schatje
    • Lieverd
    • Mop/Moppie
    • Honey
    • Anders…
    • NVT

0 stemmers

Welke naam heb je in je telefoon staan bij je partner?

• Naam
  • Naam + hartje
  • Bijnaam
  • Schat/Schatje
  • NVT
  • Anders…

0 stemmers

2 likes

ICE 1, superromantisch

29 likes

Spreek je mensen snel aan met een afkorting van hun naam?

• Alleen bij vrienden/bekenden
  • Alleen als degene zegt dat het oke is
  • Ja, bij iedereen
  • Ook niet als iemand zegt dat het oke is

0 stemmers

• Ik vindt het leuk als bekende mensen een afkorting gebruiken van mijn naam.
  • Ik vindt het leuk als nieuwe mensen/onbekenden een afkorting van mijn naam gebruiken.
  • Ik vindt het irritant als nieuwe mensen/onbekenden een afkorting gebruiken van mijn naam.
  • Ik vindt het irritant als vrienden/bekenden een afkorting gebruiken van mijn naam.
  • Ik wil alleen door goede vrienden bij afkorting genoemd worden.
  • Ik wil door niemand bij afkorting genoemd worden.
  • Ik ben neutraal hierin

0 stemmers

Ben benieuwd hoe je hier op bent gekomen. (als je het wilt delen)

1 like

Het betekent In Case of Emergency, dat hij dus mijn noodcontact is. Heb ik niet zelf verzonnen verder!

2 likes

Dat is toch je emergency persoon ofzo?

En ik noem mijn vriend altijd bij de afkorting van zijn naam maar dat doet iedereen. Volgens mij weten sommige mensen niet eens wat zijn officiële naam is :joy:

5 likes

Oke duidelijk, ik kende het niet.

1 like

Niemand mag dit bij mij doen en ik doe het ook niet bij anderen daardoor. Mijn familie zie ik nog door de vingers maar mijn man mag het absoluut niet doen. Maar toch doen heel veel anderen het ook, ik denk omdat het een vrij gangbare naam en afkorting is.

1 like

Ik kan me er vooral aan ergeren omdat een bepaalde groep mensen geneigd is om een complete verhollandsing van mijn naam als afkorting te kiezen en dat gaan we gewoon niet doen.

2 likes

Ik vind een gewone afkorting echt prima (als in Lisa - Lies) zelfs als het collega’s, vage bekenden of m’n opdrachtgevers zijn. Maar ik heb vaak dat mensen de verkleinvorm van die afkorting gaan gebruiken (Lisa - Lies - Liesje) en dat vind ik bij bijna niemand heel chill.

Ik vind het leuk als mensen - die veel spreek - mijn naam afkorten, krijg kortsluiting als ik mijn hele naam hoor. Lekker één lettergreep.

@lisaanna oh dat vind ik ook vreselijk!

7 likes

Ja dit idd. Ik vind de Lies-variant ook al niet zo fijn als mensen me niet goed kennen, maar van vage bekenden die me (bij wijze van spreken) Liesje noemen krijg ik echt de kriebels. Het is zo’n soort opgedrongen nabijheid of zo.

3 likes

Ja ik vind het ook vaak een beetje denigrerend overkomen. Zeker als het met werkgerelateerde contacten is.

4 likes

Ja, inderdaad! Ik had een oud-collega die dit ook deed, brrrr.

1 like

Ik noem hem vaak baby, maar ik vind dat niet “vies” ofzo. Het is gewoon een soort van schat denk ik. Wat moet ik anders in het engels zeggen. Ik vind het ook leuk dat hij mij babygirl noemt, want alleen van hem kan ik dat accepteren.

Baby als koosnaampje:

• Kan echtniet
  • Ja prima toch
  • Nmsvpe
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Hou je over het algemeen van verrassingen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik heb precies zo’n naam die al heel vaak afgekort worden en voor familie en vrienden is dat helemaal ok, voor collega’s al een bepaalde grens die je mijns inziens alleen met consent over mag maar laatst noemde een collega mij dus inderdaad de Liesje-variant van mijn naam en ik was helemaal van m’n apropos, ik kreeg er zo veel kriebels van. Het was via Teams en ik zat thuis dus kon er gelukkig even van weglopen want dit kwam inderdaad veel te dichtbij.
Ik heb diegene de volgende dag er ook meteen op aangesproken, het riep echt heel veel ongemakkelijke gevoelens bij me op. Ik noem mezelf ook NOOIT zo, niemand heeft me ooit zo genoemd zelfs mn ouders vroeger niet dus ik had echt een error.

4 likes

Of de reactie:Ik kon je helemaal niet vinden op Facebook of instagram. Zo heerlijk hoe nieuwsgierig mensen zijn, gelijk Googlen, haha.

2 likes

Mannetje